۸۵ درصد از ابلاغ‌های دادگستری نجف‌آباد الکترونیکی صادر می‌شود

رئیس دادگستری نجف آباد گفت: طی یک سال گذشته بیش از ۲۰۷ هزار ابلاغ در این مجموعه صادر شده که از این میزان ۸۵ درصد در بستر الکترونیک بوده است.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد اظهار کرد: مجموع ابلاغ‌های صادر شده در سال جاری در مقایسه با بازه زمانی سال گذشته بیش از ۴۸ درصد رشد داشته و از نظر الکترونیک شدن ابلاغ‌ها در این مدت نیز شاهد رشد ۵۶ درصدی هستیم.

وی از برخورد قاطع دستگاه قضائی با هنجارشکنان و جرایم خشن خبر داد و گفت: طی یک سال اخیر بیشترین عناوین پرونده‌های کیفری دادگستری نجف آباد به ترتیب شامل سرقت، ضرب و جرح، تصادفات، توهین، تهدید، مواد مخدر، رانندگی بدون گواهینامه، کلاهبرداری، تخریب و افترا بوده است.

رئیس دادگستری نجف‌آباد عمده سرقت‌ها را مربوط به موارد خرد دانست و خاطرنشان کرد: در موضوع پرونده‌های حقوقی نیز بیشترین موارد مربوط به موضوعاتی مانند مطالبه وجه چک، مطالبه وجه در غیر از چک، طلاق توافقی، الزام به تمکین، الزام تنظیم سند رسمی، مطالبه مهریه، طلاق به درخواست زن، مطالبه خسارت و مطالبه نفقه بوده است.

حسینی افزود: در موضوع زندانیان مهریه نیز در حال حاضر به جز چند نفر که به درخواست خودشان و با توجه به شرایط خاص در زندان نجف‌آباد باقی مانده‌اند، بقیه محکومان در قالب تعدیل و تقسیط مبلغ مهریه یا دادن مرخصی برای جلب رضایت شاکی از زندان آزاد شده‌اند.

کد خبر 435436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    0 0
    از رییس محترم دادگستری نجف آباد تقاضا دارم دستور فرمایند قضات محترم در مورد پرونده التزام به انتقال سند اینقدر اطاله دادرسی نفرمایند بنده مدت یک سال است در گیر چنین پرونده ای هستم. ممنون