صدور مجوز حفاری در کمتر از ۱۰ روز

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: بنا بر دستور شهردار اصفهان محاسبه عوارض حفاری‌ها در شهرداری به صورت الکترونیکی از طریق سامانه اصفهان نما انجام می‌شود.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مجوز حفاری در دو نوع صادر می‌شود، نوع اول به صورت تک انشعابی است که معمولاً مالکان ساختمان‌ها از شهرداری درخواست کرده و پس از سیر مراحل اداری، تعهدات مربوطه را ارائه و مجوز لازم را دریافت می‌کنند و نوع دیگر مربوط به مجوزهای طولی و حفاری‌های شرکت‌های خدماتی است که درخواست آن توسط این شرکت‌ها به شهرداری ارجاع می‌شود، پس از آن کمیسیون حفاری تشکیل شده و درباره نحوه اجرای حفاری‌ها، زمان اتمام و ترمیم محل حفاری شده تصمیم‌گیری می‌شود.

وی تاکید کرد: تمام شرکت‌های خدمات‌رسانی از جمله آب، برق، گاز و تلفن برای تمامی حفاری‌های خود باید به شهرداری مراجعه و مجوز حفاری دریافت کنند.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان افزود: در صورتی که مسیر مورد نظر برای حفاری زیر ۱۰۰ متر باشد جلسه کمیسیون حفاری در منطقه مربوطه تشکیل می‌شود، اما برای مسیرهای بالای ۱۰۰ متر، موضوع از طریق منطقه مربوطه به معاونت عمران شهری ارجاع می‌شود تا در جلسه کمیسیون حفاری درخواست بررسی شده و نوع آسفالت و معبر مورد نظر شرکت‌های خدمات‌رسانی مشخص و بر اساس آن برنامه زمان‌بندی انجام عملیات از شرکت‌های خدمات‌رسانی دریافت می‌شود، سپس عوارض مجوز حفاری بر اساس هزینه خسارت وارده بر آسفالت معابر برای شرکت خدمات‌رسان جهت واریز محاسبه و صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه محاسبه عوارض حفاری‌ها در شهرداری به صورت الکترونیکی از طریق سامانه اصفهان نما انجام می‌شود، اظهار کرد: ترمیم مسیر حفاری شده پس از انجام عملیات مورد نظر شرکت‌های خدمات‌رسانی در مدت زمان مشخصی باید انجام شود.

مظفر گفت: در سیستم پایش حفاری‌ها که در مناطق ۱۵ گانه شهر برقرار است، محاسبات مربوط به صدور مجوزهای حفاری بر اساس مصوبه شورای شهر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان صدور مجوز حفاری‌ها در شهرداری برای افراد حقیقی و شرکت‌های خدمات‌رسانی کاهش یافته است، افزود: در حال حاضر بین یک هفته تا ۱۰ روز مجوزهای حفاری برای متقاضیان صادر می‌شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر ترمیم ترانشه‌ها بر عهده متقاضی است و کیفیت خوبی ندارد که شهرداری در حال انجام مذاکرات با شرکت‌های تاسیساتی است تا بتواند با دریافت هزینه‌های ترمیم مستقیماً نسبت به ترمیم ترانشه‌ها اقدام کند که این کار برای مناطق پنج و۱۲ و با شرکت‌های خدمات‌رسانی آب و گاز به صورت پایلوت در دست اقدام است.

کد خبر 435369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    0 1
    با سلام بنده حضورا جهت درخواست حفاری به شهرداری مراجعه کرده ام .متاسفانه به دلیل جدید بودن اسفالت تا یک سال یعنی تا اردیبهشت سال اینده را به من نخواهند داد. با توجه به اینکه در این محل ساختمان نیمه کاره وجود داشته و در حال سپری کردن مراحل اداری طولانی شهرداری به سر میبرده چرا شهرداری اخذ مجوز های حفاری برای این ساختمان مسکونی را مد نظر و پیشبینی نکرده و مالک بایستی یک سال در انتظار اخذ مجوز باشد؟