تولید دستگاه ضدعفونی کننده محیط توسط محققان اصفهانی

دستگاه ضد عفونی کننده محیط، تمامی میکروب‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در هوا را با پوشش ۹۷ درصدی از بین می‌برد.

مجتبی محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا گفت: از دو ماه قبل تا امروز موفق به ارائه بیست دستگاه ضد عفونی کننده محیط به ارگان‌های مختلف شده‌ایم؛ استفاده این دستگاه که قابلیت کاربری در باشگاه‌ها، مدارس و حتی منازل را دارد مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

این کارشناس ارشد مهندسی هسته‌ای افزود: متأسفانه بیشتر دستگاه‌های موجود در بازار که تقریباً تمامی آن‌ها وارداتی هستند، ملاحظه خاصی در مورد کاهش اثرات سوء امواج فرابنفش نداشته و استفاده کنندگان آن‌ها با مخاطرات بیماری‌های مختلف مانند سرطان و آب مروارید مواجه می‌شوند.

محمدی با اشاره به آغاز مطالعات ساخت این دستگاه از اسفند ماه سال گذشته، همزمان با شیوع کرونا اظهار کرد: تاکنون کشورهایی مانند ژاپن، چین و آلمان، نمونه‌های مشابهی از این دستگاه را ساخته‌اند؛ دستگاه ساخته شده با داخلی‌سازی هشتاد درصد، طول موج ۲۴۰ تا ۲۷۰ نانومتر و بر اساس شرایط خاص محل استفاده، طراحی و ساخته شده و امکان استفاده از آن برای منازل مسکونی، گلخانه‌ها، مدارس، مساجد، بیمارستان‌ها، کارخانجات، فضاهای روباز و سرپوشیده و دیگر مراکز تجمع جمعیتی وجود دارد.

وی افزود: این دستگاه با انتشار امواج فرابنفش از طریق لامپ‌های مخصوص ساخته شده در سازمان انرژی هسته‌ای، تمامی میکروب‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در هوا را با پوشش ۹۷ درصدی از بین برده و فضای اطراف را ایمن و آماده حضور افراد می‌کند.

محمدی ادامه داد: مراحل ثبت این اختراع در حال طی شدن است و و خریداران می‌توانند از آموزش‌های رایگان و لباس ویژه کاربر دستگاه که دارای پوششی نانویی سبک و عینک مخصوص است نیز بهره مند شود.

کد خبر 435368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.