نفت مسجد سلیمان - پرسپولیس/ تثبیت نخستین پوکر ایران در شهر اولین‌ها؟

نفت مسجد سلیمان فردا جمعه - ۳ مرداد ماه - از ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه در خانه از پرسپولیسی میزبانی خواهد کرد که شانس فراوانی برای قطعی کردن قهرمانی‌اش دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس در آخرین دیدار هفته بیست و ششم لیگ برتر باید فردا جمعه - ۳ مرداد ماه - از ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه در استادیوم بهنام محمدی مسجد سلیمان میهمان نفت این شهر باشد. سرخ‌پوشان که با نوار بردهای ادامه دارشان توانسته‌اند ۱۵ با تراکتور، نزدیک‌ترین تعقیب کننده خود ایجاد کنند، حالا این فرصت را دارند تا با شکست نفت MIS و در صورت کسب نتایج نامطلوب توسط رقبا، برای چهارمین بار پیاپی فاتح لیگ برتر ایران شوند. از سوی شاگردان تارتار که شروع خوبی در لیگ برتر داشتند، حالا در میانه جدول و رده هشتم قرار دارند و به نظر می‌رسید، نفت مسجد سلیمان انگیزه‌ای برای کسب سهمیه و فرار از سقوط با احتمال پایین ندارد.

پوکر در بردهای یک گله برای تثبیت پوکر

شاگردان گل محمدی که با ماجراهای پر حاشیه دیدار برابر سپاهان و کسب پیروزی مقابل شهر خودرو در آزادی، پیش از تعطیلی لیگ به علت همه گیری بیماری کووید -۱۹، بسیاری از راه قهرمانی را پیموده بودند، پس از آغاز دوباره مسابقات تمام بازی‌هایشان را برده‌اند تا حالا با خیال راحت به دنبال قهرمانی زود هنگام و چند هفته مانده به پایان لیگ باشند.

سرخ‌پوشان که به عقیده بسیاری از طراوت پیش از تعطیلی لیگ برخوردار نیستند ولی با هوشیاری مهاجمانشان از تک موقعیت‌ها استفاده و با تنها یک گل از زمین با دست پر خارج شوند. پرسپولیس سه دیدار اخیر با نتیجه ۱ بر صفر حریف را مغلوب خود کرده و اگر بتواند در پیروزی‌های تک گله‌ی خود پوکر کند، راه را برای پوکر قهرمانی هموار می‌کند. گفتنی است تا کنون هیچ تیمی در تاریخ فوتبال باشگاهی ایران و آسیا نتوانسته چهار قهرمانی پیاپی را کسب کند و حالا پرسپولیس در آستانه ثبت این افتخار مهم به نام خود است.

نفت MIS، آخرین پیروز نبرد با پرسپولیس در لیگ امسال

سرخ‌های پایتخت که از ۱۴ مسابقه اخیر خود در لیگ و جام حذفی، ۱۳ پیروزی به دست آورده‌اند، آخرین شکست‌شان به نیم فصل نخست بر می‌گردد؛ جایی که پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با هدایت گابریل کالدرون آرژانتینی مقابل نفت نفت مسجد سلیمان تن به شکست داد تا به رده پنجم جدول سقوط کند. شاید آن زمان چهارمین باخت سرخ‌پوشان در نیم فصل نخست باعث شده بود که خیلی‌ها از جمله هواداران پرسپولیس رؤیای پوکر قهرمانی و جاودانه شدن در کتاب تاریخ فوتبال باشگاهی ایران را از دست رفته می‌دانستند اما مدار اتفاقات لیگ به پاشنه پرسپولیس چرخید تا حالا آن‌ها نه تنها به قهرمانی نزدیک باشند، بلکه بتوانند چند هفته زودتر جشن قهرمانی را به پا کنند.

نفتی‌های مسجد سلیمان شاید تنها تیمی باشند که نگرانی چندانی بابت هفته‌های آتی لیگ نداشته باشند. آن‌ها با ۳۳ امتیاز در رده هشتم جدول جا خوش کرده‌اند و با تیم هفتم، ۴ امتیاز و با تیم پایین‌تر خود یعنی نساجی رده نهمی، ۵ امتیاز فاصله دارند و به نظر شاگردان تارتار امیدی به کسب سهمیه و یا استرس سقوط به دسته پایین‌تر را ندارند و هفته‌های باقی مانده لیگ نوزدهم را در کمال آرامش طی خواهند کرد.

دبل جشن قهرمانی برابر دیدگان تارتار

نکته جالب دیدار فردا شب اینجا است که اگر نتایج به گونه‌ای رقم بخورد که قهرمانی سرخ‌پوشان در لیگ قطعی شود، پرسپولیسی‌های برای دومین فصل پیاپی برابر تیم تارتار، بازیکن سابق این تیم جشن قهرمانی به پا می‌کنند. فصل قبل نیز پرسپولیس در جم و در حالی که در کورس با سپاهان قرار داشت، پارس جنوبی که تحت هدایت تارتار بود را شکست داد و در بوشهر، جشن قهرمانی گرفت. البته در دیدار فردا حتی در صورت تثبیت رده نخستین پرسپولیس، خبری از اهدای جام نخواهد بود و احتمالاً سرخ‌های در تهران این مراسم را برگزار کنند.

کد خبر 435191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.