موزه دفاع مقدس اصفهان مهرماه افتتاح می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: مرحله اول موزه دفاع مقدس اصفهان با برپایی نمایشگاه نقش استان و دستگاه‌های مختلف در دفاع مقدس، هفته دفاع مقدس امسال بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایمنا، سردار مجتبی شیروانیان عصر چهارشنبه در همایش شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: ‌نقش استان در دفاع مقدس بی‌نظیر است و لازم است همه دستگاه‌ها با تهیه آثار و اسناد فعالیت‌های خود در دفاع مقدس در این‌نمایشگاه حضور یابند و این ارزشها را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

وی ادامه داد: فرصت‌ها محدود است و معلوم نیست تا چه زمانی فرصت خدمت داشته باشیم لذا لازم است هرچه سریعتر با تکمیل موزه دفاع مقدس و تبیین ارزش ها در راه انتقال این فرهنگ به نسل‌های بعدی تلاش کنیم.

شیروانیان با بیان اینکه موزه دفاع مقدس به صورت هیات امنایی اداره می‌شود، تاکید کرد: این موزه مربوط به استان است تا نقش ایثارگری فرزندان اصفهان نسل به نسل منتقل شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس  اصفهان با اشاره به فعالیت موزه‌های دفاع مقدس در ۱۵ استان کشور تاکید کرد: اگرچه همه کشور در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند ولی استان اصفهان جایگاهی بسیار مهم داشت.

وی با اشاره به نقش فرهنگ دفاع مقدس در پیروزی‌های نظام در سال‌های گذشته، افزود: امروز در مقابله با کرونا ، همه با روحیه دفاع مقدس کمک کردند و با همان روحیه کمک های مومنانه در سطح وسیعی جمع‌آوری و توزیع شد و کادر پزشکی و پرستاری متاثر از همان ارزش ها، مجاهدانه در برابر کرونا ایستادند.

شیروانیان اضافه کرد: امروز باید به فکر نشر ارزش های دفاع مقدس به سال‌های آینده و نسل‌های آینده باشیم.

وی ادامه داد: به برکت خون شهدا از تحریم‌ها و تهدیدها عبور کرده‌ایم لذا ماهواره ایرانی در اوج تحریم و کرونا با موفقیت به فضا پرتاب می‌شود.

دبیر هیات امنای موزه دفاع مقدس اصفهان گفت: توان موشکی نظام اسلامی امروز جرات هر اقدامی را از دشمن گرفته است.

وی تصریح کرد: امسال در ۴۰ سالگی دفاع مقدس قرار داریم و برنامه‌های متنوعی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به کلیه دستگاه‌های کشوری ابلاغ شده است که باید در طول سال اجرا شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس اصفهان گفت: این برنامه‌ها در استان در مناسبت‌های مختلف بویژه چهار مناسب سوم خرداد، هفته دفاع مقدس، سالروز حماسه ۲۵ آبان و سالروز شهادت سردار سلیمانی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به همکاری شهرداری و شورای شهر اصفهان گفت: با تدفین پنج شهید در مجاورت موزه دفاع مقدس و باغ غدیر، ظرفیت خوبی در ایجاد انس و ارتباط معنوی بین زایران در این فضا محقق شده و لازم است با احداث نمازخانه‌ای، فرصت برگزاری نماز جماعت در محوطه فراهم شود.

نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان به مناسبت ۴۰ سالگی دفاع مقدس عصر چهارشنبه در محل موزه دفاع مقدس اصفهان برگزار شد.
در این مراسم از نماد چهلمین سال دفاع مقدس و ۲۰ اثر ماندگار و مکتوب دفاع مقدس رونمایی شد.

کلنگ زنی نمازخانه باغ غدیر و مجموعه فرهنگی موزه دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 435152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.