حافظه اصفهان در ایمنا ثبت شده است

مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: ایمنا از بزرگترین آرشیو عکس در بین رسانه‌های استان از رویدادهای مهمی که در یک دهه گذشته در اصفهان اتفاق افتاده، برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان حجتی در آئین افتتاح نمایشگاه عکس خبرگزاری ایمنا با عنوان "نگاه کن، با من بمان" اظهار کرد: مرداد ماه سال گذشته دوازدهمین سالگرد تأسیس خبرگزاری ایمنا را برگزار کردیم و امسال در آستانه سیزدهمین سالگرد تأسیس این رسانه هستیم.

وی افزود: ایمنا رسانه‌ای است که پله پله در اصفهان رشد کرده، بالا آمده و هم‌طراز دیگر رسانه‌های کشور ایستاده و امروز که به بهانه برپایی نخستین نمایشگاه عکس این خبرگزاری دور هم جمع شده‌ایم به جرأت می‌توان گفت به جز آماری که رشد این رسانه و ضریب نفوذ آن را در بین مخاطبان نشان می‌دهد ایمنا رفته رفته به بلوغ سازمانی نیز نزدیک‌تر شده و ساختارهای آن قاعده‌مندتر شده است.

مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه ایمنا امسال به سه آماری دست یافته که خود گویای رشد این خبرگزاری است، تصریح کرد: تعداد کاربران ایمنا از ۱.۴ میلیون در سال ۹۶ به ۹ میلیون در سال رسیده که رشد ۵.۳ برابری را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بازدیدهای این خبرگزاری از ۵ میلیون در سال ۹۶ به ۲۵ میلیون در سال رسیده و افزایش ۳۵۰ برابری داشته است.

حجتی اضافه کرد: تعداد فعالیت و درگیری مخاطبان در سایت ایمنا از ۲.۵ میلیون در سال ۹۶ به ۱۵ میلیون در سال و رتبه الکسا ایمنا از ۱۷۰۰ به ۲۹۳ تا به امروز رسیده است.

وی ادامه داد: این رشد نتیجه تلاش و کار گروهی جوانانی علاقه‌مند و پویا است که افق و چشم انداز دورتری را دیده اند و آن معرفی ایمنا در سطح کشور بوده و است.

مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: تا این لحظه ۱۳ دفتر نمایندگی ایمنا در کلانشهرهای و شهرهای دیگر کشور فعال شده است.

وی افزود: قاعدتاً عکس در کنار خبر و حتی در بسیاری از موارد پیشتازتر از خبر در اطلاع‌رسانی اهمیت ویژه‌ای دارد.

حجتی با بیان اینکه سرویس عکس ایمنا در این زمینه نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند، گفت: عکاسان ایمنا علاوه بر اینکه در کنار مدیریت شهری رویدادهای مهم و پروژه‌های بزرگ را با عکاسی به اطلاع مخاطب می‌رسانند در مستندات اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و دیگر رویدادهای استان نیز بسیار پر رنگ حاضر شده‌اند.

وی با بیان اینکه می‌توان گفت حافظه اصفهان در ایمنا ثبت شده است، اظهار کرد: ایمنا از بزرگترین آرشیو عکس در بین رسانه‌های استان از رویدادهای مهمی که در یک دهه گذشته در اصفهان اتفاق افتاده، برخوردار است؛ به طوری که ایمنا در سال ۹۸، یک هزار و ۳۹ اتفاق و برنامه را در اصفهان پوشش تصویری داده و ۱۲۶ گزارش مستند تولید کرده است.

مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس خبرگزاری ایمنا، اضافه کرد: این نمایشگاه بیشتر بر پایه مستندات اجتماعی، فرهنگی و ورزشی که مفهومی خاص را منتقل می‌کند برپا شده است.

وی افزود: نزدیک به ۶۵ تک عکس و ۲۴ مستند که در دو سال اخیر با دوربین عکاسان ایمنا ثبت شده در این نمایشگاه به نمایش در آمده است.

کد خبر 435117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.