۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
کنکور سراسری برگزار می‌شود؟

این روزها شیوع کرونا موجب بلاتکلیفی داوطلبان کنکور در کشور شده و علاوه بر استرس دادن آنها، نگرانی خانواده‌ها را از سلامتی فرزندانشان برای شرکت در بزرگترین ماراتن علمی کشور رقم زده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کنکور سراسری طی سال‌های گذشته به مهم‌ترین موضوع حوزه آموزش کشور تبدیل شده و امسال نیز با شدت گرفتن شیوع بیماری کووید ۱۹ در خردادماه، همه پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های وزارت علوم برای برگزاری کنکور سراسری نقش بر آب شد.

ابتدا تصور این بود که با جابجایی یکی دو ماهه آزمون‌ها، امکان برگزاری آنها ممکن می‌شود، اما امروز این مساله در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و نگرانی مضاعفی را بر بار سنگین اضطراب‌های داوطلبان افزوده است.

از آنجایی که زمان برگزاری کنکورهای دکتری و کارشناسی ارشد برای سومین بار متوالی به تعویق افتاد، تعدادی از داوطلبان، انتظار تعویق در زمان برگزاری آزمون سراسری ۹۹ را هم دارند.

تعویق کنکور سراسری یا تغییر زمان برگزاری آزمون‌های سراسری از سوی داوطلبان، طی روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود و به همین دلیل این روزها، شاهد اظهارنظرهای متفاوتی از سوی نمایندگان مجلس و متولیان امور آموزشی کشور در خصوص برگزار شدن یا نشدن آزمون‌های سراسری دانشگاه‌ها مطرح می‌شود.

واکنش‌ها به برگزاری کنکور نهایتاً به صحن بهارستان و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی رسید و در همین راستا واکنش تند برخی نمایندگان علیه برگزاری آزمون در زمان اوج شیوع بیماری کرونا باعث شد تصمیم‌گیری برای برگزاری این آزمون به ستاد ملی مبارزه با کرونا سپرده شود.

در همین راستا، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هفته گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد که همه آزمون‌های ۹۹ در تابستان برگزار می‌شود؛ چرا که از شهریور کرونا با پیک بیماری فصلی آنفلوانزا نیز آمیخته می‌شود و کار کنکوری‌ها را سخت‌تر می‌کند و تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹ فایده‌ای جز تشویش اذهان داوطلبان آزمون ندارد.

احمد نادری، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در صفحه توئیتر خود اعلام کرده بود که اگر در موعد برگزاری کنکور، شاهد ادامه پیک دوم کرونا باشیم و وزارت علوم بر برگزاری کنکور سراسری در موعد تعیین شده اصرار کرده و تمکین نکند، ما در مجلس طرح دو فوریتی خواهیم داد چون نگرانی اصلی ما حفظ جان مردم است؛ البته در این باره هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

بسیاری کارشناسان این حوزه حالا از دغدغه تأمین سلامتی شرکت کنندگان در کنکور سراسری خبر می‌دهند، دغدغه‌ای که نگرانی خانواده‌ها و داوطلبان را دو چندان کرده است.

باید دید که ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و نمایندگان مجلس میان تاخیر شروع سال تحصیلی و حفظ سلامت شرکت کنندگان کدام انتخاب خواهند کرد. در صورت برگزاری آزمون سراسری، نحوه برگزاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی چگونه خواهد بود؟

تصمیم نهایی بر عهده ستاد ملی مبارزه با کرونا است

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در این باره می‌گوید که ستاد ملی مبارزه با کرونا در حال بررسی شرایط برگزاری کنکور است؛ زیرا در صورت تعویق کنکور سراسری، یکسال تحصیلی دانشجویان با تا خیر آغاز می‌شود و اعلام نتایج کنکور سراسری نیز بیش از دو ماه زمان می‌برد.

به گفته وی در صورت برگزاری کنکور در موعد اعلام شده، سال تحصیلی از مهر آغاز نمی‌شود و در صورت تمدید و تعویق کنکور وضعیت شروع سال تحصیلی دانشجویان در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.

به گفته این نماینده مجلس، اکثر داوطلبان و خانواده‌ها با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، در زمینه برگزاری کنکور سراسری نگرانی‌هایی دارند و معتقدند پروتکل‌های پیش بینی شده توسط وزارت بهداشت و درمان قابل اجرا نبوده و خواستار تعویق برگزاری کنکور سراسری هستند.

شهریاری می‌گوید که برای برگزاری کنکور سراسری، وزیر علوم و سازمان سنجش به صورت انفرادی تصمیم‌گیری نمی‌کنند و تصمیم برگزاری کنکور بر عهده ستاد ملی مبارزه با کرونا است؛ بنابراین وزیر علوم نباید مورد مواخذه قرار گیرد.

وی خاطرنشان می‌کند: همچنین کمیته‌ای به نام مبارزه با ویروس کرونا در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی راه اندازی شده که به صورت مستمر مباحث مربوط به نحوه برگزاری آزمون‌های سراسری را بررسی می‌کند.

کنکور سراسری در موعد تعیین شده برگزار خواهد شد

محمد وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است که تصمیم برای تعویق کنکور سراسری یا تغییر زمان برگزاری آن بر عهده ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

به گفته وی، روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس میزبان وزیر بهداشت و درمان بود. وی در این جلسه تاکید کرد که کنکور سراسری با رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و همچنین گفت که حوزه‌های برگزاری آزمون را افزایش می‌دهند. داوطلبان دارای شرایط ویژه و مبتلا به کرونا نیز در شرایط خاصی در آزمون شرکت خواهند کرد.

به گفته این نماینده مجلس، تاریخ اصلی برگزاری کنکور در اواسط تیرماه بود و به دلیل گسترش شیوع بیماری کرونا، حدود ۴۰ روز به تعویق افتاد. در کمیسیون آموزش اعلام شد که زمان برگزاری کنکور سراسری تابع اعلام نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد.

به عقیده وحیدی، کمیسیون آموزش نمی‌تواند برای برگزاری کنکور سراسری تصمیم‌گیری کند، اما کنکور سراسری قطعاً برگزار خواهد شد مگر آنکه ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم متفاوتی اتخاذ کند.

وی خاطرنشان می‌کند: بهتر است داوطلبان به جوهای ایجاد شده اعتنایی نکرده و برای شرکت در کنکور سراسری آمادگی لازم را داشته باشند. امیدواریم در اواخر مردادماه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار داوطلب بتوانند در کمال آرامش در کنکور سراسری شرکت کنند.

کد خبر 434960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 121
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 30
  • آنیتا US ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    عهههه چه جالب! وزیر علوم در عین حال نظرش اصلا مهم نیس ، مهم مجلسه
    • ناشناس IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
      38 5
      به نظر شما بهتر نیست چند نفر درباره مسئله به این مهمی نظر بدن تا یک نفر که ظاهرا نا اگاه هم هستند. !?
    • ایدا IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      0 0
      بحث اصلی الان خوندن یا نخوندن دانش آموز نیست سلامتيه .جون آدماس نمیشه ک جدی نگرفت
  • ساناز IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    100 9
    عاغا لطفا تعویق کنید تا ماراتن جنایت انسانی اتفاق نیفته
    • فاطمه IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      چرا تعویق بیفته همه مشاغل مشغول کارند و از همه مهمتر سربازان دارند دوره سربازی رو طی می کنند برای دو سال .حالا ما یک کنکور که چهار ساعت است رو نتونیم بدیم و هی استرس داشته باشیم.کسانی که درس نخوندن با این تعویقها به جایی نمی رسند
    • UA ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      1 0
      آخه ۴ ساعت باماسک و دستکش و بی کولر و نمی تونیم چیزی کوفت کنیم و کرونا و مریضی خاص خونواده هامون (مثلا بابام) بعد با پای خودمون بریم تو دل مرگ خودمون و عزیزامون نهایت نا مردیه بخصوص منی ک ب گرما حسسساسم
  • امیر حسین IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    144 6
    سلام بخدا اینهایی که موافق برگزاری کنکور اند دانش اموزان نیستند بلکه مدریین و مشاوران و از همه مهم تر مافیای کنکور اند که متاسفانه جان ما و خانواده های ما اصلا براشان مهم نیست و دارند به نماینده ها و وزریر از همه جهت فشار میارند تو را به قران کاری نکنید که جون این همه جون به خطر بیفته شما الان دارید واسه پاییز نظر میدید فعلا تعویق بندازید از این ستون تا اون ستون الفرج شاید شرایط بهتر شد شاید واکسنش کشف و انبوه سازی شد اگر ماها بچه خودتون هم بودیم همین جور می گفتید
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      6 67
      من دانش آموزم و مخالف تعویقش شما چرا داری برعکس می گی اتفاقا برای مافیای کنکور از هر جهت بهتره کنکور عقب بیفته تا با همایش و کلاسایی که می ذارن بیش تر در آمد کسب کنند الان زندگی به روال عادیش برگشته توی کل دنیا و همه می دونن که شما اگه رعایت کنی و ماسک بزنی توی ۴ ساعت ۱ میلیون آدمی که همه می گن کرونا نمی گیرین نصف آدمایی که می خوان بیفته عقب صرفا یا تو جوین که درست شده یا می خوان زمان بخرن روزایی که درس نخوندنو جبران کنن مطمئن باش خیلی آدمای دیگه که از اول سال زحمت کشیدن با من هم عقیدن فقط آدمی که به واقعا درس خونه الان توی اینستاگرام و توییتر ول نمی‌چرخه هشتگ بزنه سر درسشه:/
    • حاجی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      8 78
      این حرف شما چرندی بیش نیست دهنمون سرویس شده از بس که خوندیم یه عده نمیخونن هی میگن بیفته عقب بعد بازم نمیخونن نمیدونم شما دانش آموزی یا نه اگه باشی و خونده باشی این حرفو نمیزنی اگرم نخونده باشی که به نظر همینطوره میگی بیفته عقب که بازم نخونی اونایی که خوندن میخوان کنکور رو بدن و از استرسش راحت بشن البته من نمیدونم وافعا این طور هست یا نه ولی پزشکا میگن اگه ماسک داشته باشین مشکلی پیش نمیاد تازه تو حوزه امتحانی فاصله هم رعایت میشه مگه دو ماه قبلش امتحان نهایی نبود زمان نصفیاش هم از دو ساعت بیشتر بود حالا همه میگن نه برگزار نشه باید برگزار بشه هر کی هم ناراحته میتونه جمع کنه از ایران بره
    • سعید IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
      24 5
      درود بر شرف ات اقا امیرحسین واقعا همینطوره
    • امیرحسین IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
      29 1
      با عرض سلام واقعا متاسفم برای این درکتون جناب حاجی که جون مردم رو به خاطر خودخواهیتون حاضرید به خطر بندازید درضمن از کوزه همان برون تراود که در اوست از نظرتون معلومه که چه جور شخصیتی دارید .
  • علی فلاح IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    87 2
    اگه کنکور برگزار بشه حدوه 1 میلیون نفر هستیم و تقریبا با خانواده هامون تقریبا 4 میلیون نفر میشیم حدودا.اگر کنکور برگزار بشه و کرونا شیوع پیدا کنه کدوم از مسولین جوابگو کارناوال مرگ خواهند بود.
  • علیرضا IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    62 5
    این مسولین خودشون با خودشون درگیرن هر روز یکیشون میاد یچیزی میگه یه روز میگن وزیر علومو میکشیم ب استیضاح اگ بخواد برگزار کنه یه روز میان میگه وزیر بهداشت خودش گفته برگزار میشه با رعایت بهداشت یروز میان میگن افغانیا برگزار کردن ما چرا نکنیم یبار میگن حفظ جان شما اولویت ماس.ما از اینا چ انتظاری داریم آخه انتظار داریم مشکل مارو حل کنن در حالی ک خودشون تو خودشون مشکل دارن هر کی از راه میرسه یه کامنت میده بیرون مث مرد حرفاتونو یکی کنین دیگه هر کی ب هرکیه چرا /: مملکتمون افتاده دست کیا
    • مریم مشیری IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
      15 0
      ای گفتیییییی ...
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    73 8
    چه طور دکتراروبه تعویق انداختین جان مادانش آموزان مهم نیست
  • عثمانی IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    39 7
    باعرض سلام وادب واحترام تصمیمات متفاوت است اما دراین موقع خطرناک وحساس ؟ یاتعویق یا بصورت مجازی انجام میگرفت
  • تتت IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    85 6
    خیلی جالبه بریم کنکور بدیم به درک که امکان داره کرونا بگیریم بابا جون ما و خانواده هامون خیلی مهمه تا این آزمون لعنتی .....من خودم کسیم که بالغ بر 9 ماهه دارم می خونم ولی جونم برام مهم تره تا درس
  • محمد ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    65 5
    اون مسئول که میگه برگزار بشه تحت هر شرایط ایا درسته یعنی چند نفر مسئول بی فکر جان یکـ میلیون سیصد نفر به خطر بندازن ایا بچه یا عزیزای خودشون میزارن برن تو این شرایطفاجعه کنکور بدن خدایااااا فقط خودت ما رو حفظ،کن فقط خودتتتت
  • حیران IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    54 6
    پر واضح است تا 25 مرداد وضعیت برای برگزاری هیچ ازمون در کشوری مناسب نیست.
  • نمیخوام بمیرم واسه ایندم برنامه دارم IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    63 4
    جون آدمی ارزشش بیشتر از این هاست دیر تر بریم دانشگاه بهتر از اینه که هرگز نریم کنکور آذر برگذار کنید اون موقع هوا خنک شده میشه کنکور در فضای آزاد برگذار کرد نه الان ک تو محیط بسته همراه با کولر که خودش ی راه برای گسترش ویروس هست بهمن هم بریم دانشگاه البته اگر شرایط مناسب بود
  • AE ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    54 4
    با. سلام وعرض ادب کسانی که تصمیم می گیرند فکر کنند که فرزند خودشان ۳۰مراد درکنکور شرکت می کند درحالی که هر روز۲۰۰نفر کشته داریم چرا کسانی اسرار بر بر گذاری کنکور دارند
  • #تعویق کنکور سراسری IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    74 2
    #تعویق کنکور سراسری
  • عاقل IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    42 2
    انسان عاقل دست به چنین امر خطرناکی نخواهد زد
  • فرزانه IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    45 2
    تا حالا بهونه شروع پیک دوم تو پاییز رو داتشید الان نماینده امل گفته پیک دوم دوهفته ای هست ک شروع شده پس لطفا دو ماه تعویق بدید تا این پیک هم تموم بشه البته حق دارید گرفتن وردی از بهمن و گذشتن از پول های میلباری ک از شهربه ی ترم کاسب میشین خیلی سخته ناممکنه حتی
  • Zahra IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    66 7
    سلام و عرض ادب خودم میدونم پزشکی تهرانو میارم ولی به هیچ عنوان! اگر تعداد فوتی ها زیاد شدن! سرجلسه آزمون حاظر نمیشم!!!!!! یک سال دیر تر برم! بهتر از اینکه اصلا نرم(سال سومم هست!این قدر میترسم! دیگه چه برسه کوچیک ترای خودم!!!!)
    • فاطمه IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      23 40
      دانشجوی پزشکیه تهران حاضر با اون ظ نیست |:
    • Zahra IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      32 6
      فاطمه خانم حواسم نبود خودم برات + زدم یهو شماها فقط بگردین دنبال سوتی هرکسی تو زندگیش غلط املایی پیدا میکنه و تو این همه سوال کنکوری که زدم هیچ وقت کلمه حاظر مهم نبوده، پس عادیه اگر اشتباهی کنم
    • Zahra IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      25 6
      واقعا بچه ها! من یکی کنکورو بدم کلید شاسی دستمه برا خودم ولی واقعا نمیشه ریسک کرد اگه استرسی نبود جدی اولین نفر خودم بودم که مخالف تعویق بودم!!!!!!!
    • فاطمه IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
      4 28
      درس پنج سال دوم درس کباب غاز حضّار: ج ِ حاضر
  • R IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    49 3
    مافیای کنکور از ما این همه پول گرفتن کافی نبود حالا نوبت جونمونه بی وجدانی تا کجا؟؟؟؟؟
    • کاظم قلمچی IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      20 4
      حالا کجاشو دیدی؟!
  • دانش آموز IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    4 52
    اونایی که میگن ترم اول بهمن باشه خب بگن ترم بهمن کی باشه؟ نکنه مهر سال آینده؟ بعدشم الان کنکور نباشه میوفته توی زمستون و اوج بیماری ها.
    • Mjf IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      43 4
      ضایعه دانش آموز نیستی فقط اسمتو فیک زدی !برو خودتو سیاه کن داداچز
  • #سلامت_دانشجو IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    42 2
    تو رو خدا انقدر ما رو اذیت نکنید، ادم بیشتر درس بخونه بهتره یا کرونا بگیره؟؟؟؟؟
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    37 1
    جان انسان بالاترازتاخیردریادگیریش میباشد ماکه تابحال ضررهای زیادی دادیم این یکسالم روش.سال دیگه برگزارکنیدتااساتیدهم یک استراحتی بکنند
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      17 0
      احسنت به شما
  • IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    48 2
    این که کنکور تو ۴ روز برگزار بشه تصمیم خیلی خوبیه ولی بازم گروه تجربی خیلی داوطلب داره و فکر نمیکنم این روش دردی رو دوا کنه لطفا تا سفید شدن وضعیت کشور کنکوری برگزار نشه نباید سلامتی ما و خانواده هامون رو به خطر بندازن
  • Zahra IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    58 0
    اصلا رفتین ببینین شرایط افغانستانیا چه جوری بوده حین کنکور!!!! رو خاکو همه چی نشسته بودن تو گرما مسلما تو کشور ما که یکم کلاسش بالاتره نمیان رو خاک بنشونن ولی بدتر از اون،اکثرا توی یه محوطه بسته باید کنکور بدین
  • کنکوری IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    54 0
    #خواستار_تعویق_کنکور_سراسری ما تو این شرایط امتحان نمیدیم
  • فاطمه US ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    45 2
    بدبختی اینجاس که قبرم گرونه ، کی هزینشو تقبل میکنه ؟؟؟!!! من نمیخوام ۴مترررررر برم داخل زمین ،زوره مگه؟!
    • داوطلب IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      25 0
      واقعا همینطوره هزینه کفن و دفن.مراسم خاکسپاری اما نترس اون دنیا حداقل کنکور نداریم خیلی بهتره باورکن
    • کاظم قلمچی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      29 2
      شاید در کنار وقف عام کردن موسسه ام و ساخت مدارس یک کلاسه به ساخت قبر برای شما هم فکر کنم ولی شما عجالتا یه میلیون و نیم بریز جیبم
    • راحله IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
      15 1
      شما اقای کاظم قلمچی خیلی بانمک نوشتی دمت گرم که تو این بمیر بمیر دل ما رو شاد میکنی
    • نگین IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      6 0
      با این شرایطی که داره پیش میره قبر تکی فایده نداره باید قبر دسته جمعی بکنن بخدا
  • زهره IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    40 1
    همه به کنار اونجایی ک گفته درکمال ارامش کنکور بدن واقعا فکرنمیکردم دراین با جون ما بازی کنید
  • هانیه IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    38 1
    ینی هر جور فکر کنین شرایط برگزاری نی چرا نا اگاهانه تصمیم میگیرید الکی نی روزی ۲۰۰ کشته
  • داوطلب IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    51 2
    مسئولینی که نگران عدم برگزاری کنکور هستند اول ی فکری به حال این تحصیل کرده های بیکار کنند بعد یه سری بیکار دیگه رو روانه بازار کار کنند جمع کنید این مسخره بازیارو تا اطلاع ثانوی و بهبودی شرایط کنکور عقب بیفته
    • نوشین IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      18 1
      احسنت خیلی به دلم نشست حرفتون خواهرم ارشد شیمی داره بیکارتو خونه است
  • الهه IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    34 0
    شما فقط به این فکر میکنید که کنکور برگزار بشه اگه کسی مبتلا شده به کرونا تحت درمان 20 روز از درس افتاده تا جمع بندی بکنه برای اخرمرداد ماه چی؟ با زندگیش دارین بازی میکنین این همه بخونی هم نزدیک کرونا مریض بشی باید چیکار کنه ادم
    • فاطمه IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      20 0
      واقعا همینطوره الان من21روزه کرونا گرفتم تب و بدن درد هیچی نتونستم بخونم بااینکه خیلی خونده بودم واقعا بخاطر من و امثال من که مریض شدیم باید تعویق بیفته
  • محمد FR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    44 2
    جون 1میلیون نیم دانش آموز مسخره جناب قلمچی و کاج شده. چون نمیخوانند کنکور لغو بشه بگو جنابوزیر دغدغه سال تحصیلی نیست دغدغه پول است
    • راحله IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      13 3
      جدی اینطوریه؟ خاک برسرشون بشه
    • کاظم قلمچی IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      9 10
      برای من پول هیچ اهمیتی نداره،موسسه من وقف عامه کلی مدرسه یک کلاسه هم تاسیس کردم اصلا هم واسه مالیات نبوده
  • راحله IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    43 0
    حالا چه اصراریه به گرفتن کنکور؟؟ وقتی سال تحصیلی دانشگاهها معلوم نیست از مهر شروع بشه یا نه. کنکور رو تو پاییز بگیرن و ترم از بهمن شروع بشه. ترم گذشته که بیشتر دانشگاهها تعطیل شد.
  • راحله IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    17 0
    حالا چه اصراریه به گرفتن کنکور؟؟ وقتی سال تحصیلی دانشگاهها معلوم نیست از مهر شروع بشه یا نه. کنکور رو تو پاییز بگیرن و ترم از بهمن شروع بشه. ترم گذشته که بیشتر دانشگاهها تعطیل شد.
  • محمد حسین IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    26 2
    چرا باید دیگران. برای ما کنکوری ها تصمیم بگیرند مگه ما کنکوری ها خودمون فاقد عقل هستیم ؟ داریم با چشم میبینیم که این بیماری جون همه رو به خطر انداخته برا چی اصلا باید دغدغه برای برگزاریش باشه از همون اول باید اعلام میکردن تا سفید شدن وضعیت کنکور برگزار نمیشود حتی اگه الان هم کنکور گرفته شه بازم دانشگاه ها از مهر نباید شروع به فعالیت کنن چه بهتر که سال دیگه کنکور برگزار بشه. اگه میخواستین برگزار کنین برای چی اصلا جا به. جاش کردین توی تیر که خیلی وضعیت از الان بهتر بود
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    24 0
    میگه سه ساعت بیشتر نیست اخه ادم نا حسابی توی سه ساعت ویروس وقت نمیکنه منتقل بشه خاک عالم بر سر چنین مسئولانی که اینطوری حرف میزنن چطوره عروسی و عزا که یک هزارم جمعیت کنکوری ها هم نیست برگزار بشه چطوره میهمانی ها دوباره رونق بگیره به خدا خطرشم خیلی خیلی خیلی کمتره تا برگزاری ازمون سراسری
  • محمد IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    22 1
    با سلام .من بشخصه از تیرماه پارسال تا حالا دارم میخونم و کاملا آمادم.ولی هفته گذشته دونفر ازبستگانم به دلیل کرونا به رحمت خدا رفتن.والانم چند نفر قرنطینه وبستری هستن.ولی مافیای کنکور مثل .قلم چی.اوج.گاج خواهان برگزاری کنکور هستن.کنکور باید تا به بازار آمدن واکسن کرونا عقب بیفته. بخاطر سلامتی داوطلبین وخانوادهاشون.#نه به کنکور....تا زمان مناسب.
  • فاطمه IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    20 0
    یکی نیس بگه آقای وزیر تو جون همه ی یک میلیون داوطلب با خانوادشونوتضمین میکنی یا نه؟اگه واس هرکدوم از ما حتی یک نفر یا خانوادمون اتفاقی بیفته قول میدی استعفا بدی؟هرچند که بعد اینکه کرونا گرفتیم اون به چه درد ما میخوره
  • زهرا IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    26 0
    من در جریان برگزاری امتحانات نهایی کرونا گرفتم و حدود ۲۰ روز درگیر این بیماری بودم مسئولین محترمی ک میگفتن ما پروتکل ها رو در امتحانات نهایی رعایت میکنیم ک کسی بیمار نشه چه جوابی دارن به من و امثال منی بدن ک بالغ بر یک ساله ک دارن میخوونن ولی به خاطر پر شدن جیب مافیای اموزشی برای برگزاری امتحان نهایی جون خودشون و خانوادشون به خطر افتاد اونم یکی مث من ک آسم هم داشتم دیگه بد از بدتر مسئولین محترم میشه بگین اگه من یا بقیه کنکوری ها کرونا بگیریم در جریان برگزاری کنکور کی جوابگو ما و خانواده هامونه ؟؟؟؟؟؟ وقتی واکسن کرونا به مرحله ازمایش انسانی رسیده چه اصراریه ک جون ما رو به خطر بندازین ؟؟؟ تا زمان به تولید انبوه رسیدن واکسن کنکور و برگزار نکنید لطفا اگه بچه خودتونم جزو ما بود چیکار میکردین بازم موافق بودین؟؟؟ اینو و بدونین ک درصورت برگزاری کنکور شما در مقابل جون یک میلیون و پونصد هزار نفر انسان مسئولید #تعویق کنکور ۹۹
  • زهرا IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    28 0
    من واقعا مشتاقم بدونم ک مسئولین یک دنده و بی فکری ک با برگزاری کنکور تو این برهه حساس موافق اند جواب خانواده های شهدای سلامت و چی میخوان بدن ؟؟؟؟ جواب خانواده های پرستاران زحمت کش و عزیزی ک ۵ ماهه دارن از جونشون مایه میزارن ک هموطنانشون نمیرن و چی میخواین بدین ؟؟؟؟؟ فک کنم ک دوس ندارن ک ایران از امریکا حتی در تعداد کشته ها و مبتلایان کرونا عقب بمونه روزی ۲۰۰ تا کشته کمه براشون باید کنکور و بگیرن ک به ۷۰۰۰۰ کشته امریکا برسن #مسئولین ،بی مسئولیت وزیر جان شما مسئول جان مردم به ویژه کنکوری ها هستید پزشک شدن به چه قیمتی ؟؟؟ به قیمت مردن ؟؟؟ به والله ک نمی ارزه
    • ن IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
      20 0
      دقیقا . می خوان از آمریکا تو تعداد کشته ها کم نیارن .
  • الهام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    24 0
    اندازه موها سرم پول ریختم تو جیب مافیا احتمالا الانم باید جونمو دو دستی تقدیم کنم ک مبادا از پولایه ملیاردیه جیبشون کم نشه
  • Mania IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    20 0
    سلام با عرض ادب و احترام ، توی این شرایط سخت کرونا ، گرما آخه کی میتونی با راحتی و آرامش کنکور بده خواهشا بندازینش پاییز
  • میم IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    1 41
    من نمیفهمم چرا همه دوست دارن تو این مورد نظر بدن و بگن کنکور برگزار نمیشه... آقا ما داوطلبای ارشد و دکتری حدود چهار ماهه داره با روانمون بازی میشه... از فروردین تا مرداد هعی یه کاه یبار عقب انداختن، تهش چی شد... مثلا الان دوباره تعویق بندازن دو ماه دیگه اوضاع بهتر میشه؟؟؟ خواهشا با آینده ما بازی نکنید، ما الان هشت ماهه همه چی رو گذاشتیم کنار داریم درس میخونیم، دیگه تحمل این شرایط خیلی سخته... لطفا کنکور رو برگزار کنید.
  • #تعویق کنکور IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    27 1
    توروخدا کنکور رو عقب بندازید،من داخل امتحانات نهایی به کرونا مبتلا شدم،واسه همین خانوادم بهم اجازه نمیدن درکنکور شرکت کنم،توروخدا کنکور رو بهمن برگزار کنید،چین هم کنکورش رو 7ماه به تعویق انداخت. چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟؟؟!!!
  • #تعویق تعویق تعویق کنکور سراسری IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    17 1
    چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟؟؟!!!
  • ... IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    17 1
    حالا چرا این پست رو تو گروه سیاسی طبقه بندی کردین،چرا قضیه رو سیاسی میکنین مسئله جان مردمه
  • احمد IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    24 3
    سلام به نظر من کنکور باید در اواسط شهریور برگزار بشه و قبل کنکور حداقل 10 روز کل کشور تعطیل بشه.
  • آنا IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    27 0
    موقعی ک کنکور دکتری به تعویق افتاد گفتن اگه اوضاع به همین منوال پیش بره و بهتر نشه کنکور سراسری هم ب تعویق می افته الان ک اوضاع بهتر ک نشده هیچ بدتر هم شده اونوقت پشتیبان های قلم چی به همه میگن با فلان شماره تماس بگیر بگو با تعویق کنکور مخالفی منی ک درس خوندم هم سلامتی ام تو اولویت برام تا کنکوری که اصلا معلوم نیس پروتکلی رعایت بشه یا ن
  • ن IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    33 0
    واقعا اگه یکی خواست تو هوای طوفانی بره دریا بعد بگه آخه خسته شدم بهش باید اجازه داد . اینایی که می خوان تو شرایط کرونا امتحان بدن خودشون متوجه نیستن ولی مسئولین باید اجازه بدن ؟ آخه جون آدما اگه دست خودشون بود که خودکشی گناه نبود . نباید گذاشت یه عده آدم تو این شرایط جون خودشونو دانسته چه ندانسته به خطر بندازن.
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    25 1
    لطفا صدای ما رو به گوش مسیولین برسونین ما جون خودمون و عزیزانمون برامون خیلی مهمه تو این وضعیت اخه این چه کنکوریه بذارین کرونا تموم بشه بعد، برای جان و روان مردم احترام قایل بشین
  • پگاه RO ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    29 0
    شما یک داوطلب رو پیدا نمیکنند که موافق برگزاری کنکور باشه... وزیرعلوم میگه همه کشورها برگزار کردن نمی دونه که اونا تحرررییییمم نیستن؟! کادر درمان داره از هم میپاشه، هرخانواده ای حداقل یک بیمار زمینه ای داره،،، این کنکور ها هجوم بیماران را به سمت مراکز مملو از بیمار در پی داره... کنکور در سایه مرگ برای داوطلب هم مفید نخواهی بود
  • م IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    32 0
    در خوزستان سه روز تعطیل رسمی اعلام‌ شد بخاطر گرما هر روز دمای هوا بالای 50 درجه س هفتهء بعد هم قراره از این تعطیلی ها داشته باشیم بعد شما تصور کنید تو اوج تابستون و گرما باید با ماسک و دستکش بین کلی جمعیت کنکور بدیم این عقلانیه !! چ ارامشی باید داشته باشیم تو این وضعیت چ کنکوری
  • فاطمه IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    37 1
    چقدر سخت ک ۵ سال پشت کنکور بمونی درس بخونی ولی اخرش بری کنکور بدی و باجون خودت بازی کنی ...نمیدونم خودم بمیرم یا ارزو هام.
  • #حذف_کنکور 99 IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    14 1
    بهترین و کم خطر ترین راه حذف کنکوره خیلی از شهر ها امکانات لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی رو ندارن
  • kimia IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    18 0
    https://www.farsnews.ir/my/c/33008 لزوم طرح دو فوریتی تعویق کنکور برای حفظ جان خود در این کمپین شرکت کنید و آن را نشر بدهید در شرایط فعلی بیماری کرونا در کشور به‌هیچ وجه امکان برگزاری هیچ یک از کنکور‌ها وجود ندارد و در‌خواست تعویق تمامی کنکور‌ها تا زمان شرایط ایمن، داریم.می‌توانید از نظرات پزشکان این حوزه درباره شرایط برگزاری کنکور استفاده کنید.
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
      8 0
      ممنون از اطلاع رسانی
  • میلاد IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    1 19
    این چه صحبتیه عزیزان.. ما باید در خدمت مسوولین عزیزمون باشیم.حتما خیری داره که اون عزیزان این تصمیم رو گرفتن.چرا که در کارشون تبحر دارن و با دور اندیشی عمل میکنن.قطعا ما درک لازم رو برای فهمیدن حکمت کارشون نداریم..همه باهم برای ایرانی آباد #حمایت_از_مسوولین
    • نیما US ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
      6 0
      احسنت واقعا.فقط کدوم مسئول دقیقا؟؟کدوم‌مسئول از ما و حقمون حمایت کرد؟من یه تک فرزندم که یه هفتس مادرم درگیر این بیماری و خودمم امروز متوجه شدم که کرونا دارم کاش یکم وژدان داشته باشیم و با دید بازتر نگا کنیم ب موضوع
    • sam IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
      7 0
      اینجوری که شما صحبت می کنی ادم حس میکنه که قطع بع یقین یکی از اشناهات از همین قشر هستش!!!!!!!!!!
  • تعجب میکنم IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    39 0
    من تعجب میکنم از اونهایی که میگن واقعا دانش آموز هستند و الان مشتاق زودتر برگزاری کنکور اند. من خودم دانش آموز مدارس تیزهوشان بودم و الان هم پزشک ام و درسمو تموم کردم و میخوام آزمون تخصص پزشکی بدم. ینی از اول بچه درس خون بودم ولی یادم نمیاد امتحانی در هر سطحی رو بچه ها میخواستن عقب بندازن من دلم نخواسته باشه.چون انقدر منابع و کتاب تست و اینا زیاده که ادم هر چی ام خونده باشخ دوس داره بیشتر بخونه اگه واقعا درس خون باشه.این نظر من بود شاید بعضی از دوستان واقعا دارن حقیقتو میگن اتفاقی اینجا چند تا پیامو دیدم گفتم نظرمو بگم کنکور برگزاریش قطعاا ریسک فوق العاده بالایی داره دوستان.
  • ... IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    10 2
    هر آنچه خدا بخواهد ، همان میشود ..
  • نظر IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    14 1
    الان گفتن واسه دکترا و ارشد کسایی که کرونا دارن فرم خود اظهاری پر کنن. خوب کسی که کرونا داره حتی اگه تو جلسه کنکور تو اتاق لیزوله باشه ، مسیر خونه تا مرکز آزمونو که باید بیاد . همه که نمیتونن با ماشین شخصی بیان شاید با مترو یا اتوبوس بیاد یعنی یک نفر قطعی کرونایی در سطح شهر میتونه چند نفر رو بیمار کنه؟؟؟ .احتمالا سازمان سنجش رفت و آمد این افراد رو میخواد با ماشین های مخصوص خودش انجام بده !!! بعد اون مراقب های تو اتاق ایزوله خودشون کرونا نگیرن !!! به غیر از همه اینا مگه اتاق ایزوله خارج ساختمونه خوب بالاخره هوا تو کل ساختمون ساکنه و ویروس هم که پخش میشه .فکر کن مراقب از تو اون اتاق بیاد بیرون و دوباره بره تو ... کلا دلمونو خوش کردیم به ۴ تا پروتکل .
  • به حق چیزای ندیده و نشنیده IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    27 0
    الان سازمان سنجش تو سایت نوشته تا ۴ مرداد وقت خود اظهاریه داوطلبین دکتراست. کنکور ۹ مرداده یعنی از چهارم تا نهم یکی کرونا بگیره چی میشه؟ بره با بقیه سر جلسه کنکور؟ اینکه خطرناکه .
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      3 0
      رفتم تو سایت سازمان سنجش تو سایت اضافه شده از پنجم تا نهم بقیه داوطلبین برن فرم پر کنن . خدایی نظر ما چه قدر براشون مهم بود کاش تو همه چی حرف مارو همینطوری گوش میکردن.
  • ن IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    19 1
    این رو هم باید به گوش مسیولان رسوند که با برگزاری آزمونها نه تنها خیلی ها از همان جلسات آزمون بیماری رو به هم منتقل میکنن بلکه قطعا با سیل زیاد مسافرتها و حضور در بازارها و... که بعد آزاد شدن بچه ها و خونواده هاشون اتفاق خواهد افتاد فاجعه ای بدتر از جنگ میتونه اتفاق بیفته. کاش کاش هوشیارتر عمل شود....
  • محمد IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    16 0
    من 10 ماهه بکوب درس خوندم و مطمئنا رتبه خوبی هم کسب خواهم کرد اما جان خودم و خانواده ام و جامعم واسم خیلی ارزش داره تا اون کنکوری ک همیشه میشه برگزار کرد . واقعا متاسفم که یه عده آدم بی منطق میگن اون چون درس نخونده میگه بنداز عقب. واسه خودم متاسف نیستم واسه جامعم متاسفم
  • #تعویق_تمام_کنکور_های_سراسری IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    14 0
    سلام برای اعتراض و شکایت به ستاد ملی کرونا زنگ بزنید داخلی صفر رو بگیرین و شکایت کنید که کنکور رو به تعویق بندازن پشتیبانان قلمچی دارن زنگ میزنن که کنکور برگزار بشه
  • ناشناس AE ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    16 0
    ماقادر به شرکت در کنکور سراسری نیستیم تا وقتی اوضاع اینطور هست.شماکنکور۱۴۰۰رو باید باتوجه به شیوع کرونا به صورت دو آزمون مجزا برگزار کنید چون ما نظام قدیمی ها اگر ک کنکور ۹۹ برگزار بشه اکثرمون باتوجه به این اوضاع نمی تونیم شرکت کنیم در کنکور ۹۹درصورتی که امسال آخرین فرصت شرکت ما در کنکور ۹۹ هست پس خواهشمندیم که کنکور ۱۴۰۰ نیز به صورت دو گروه سوالی نظام قدیم و نظام جدید برگزار بشه
  • غزل IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    6 0
    باید کنکور به تعویق بیوفته شرایط اصلا به نفع برگزاری ازمون نیست چرا ازبیماران وکادردرمان نظر خواهی نمیکنید تا صدای اون هارو هم بشنوید
  • زهرا IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    9 0
    سلام. متاسفم برای افرادی که با خودخواهی تمام موافق برگزاری کنکور در این شرایط بحرانی‌اند! بدا به حال جامعه که شما خودخواهان و خودبینان و منفعت‌طلبان قراره آینده رو بسازید. بنده خودم داوطلب کنکور سراسری ام و اتفاقا برای رسیدن به هدفم پشت کنکور هم موندم! تمام مدت سرگرم درس بودم و حتی کارنامه‌هام هم برای اثبات ادعام موجوده!( دوستی که می‌گی کسایی که درس نخوندن دنبال تعویقن! ) من آسم دارم و چهار ساعت زیر ماسک در اون شرایط آلوده به هیچ عنوان نمی‌تونم! اگر اصلا ناقل شیم و به خانواده که اتفاقا مشکلات زمینه‌ای هم دارند انتقال بدیم چی؟! اینقدر خودخواه‌ و غیرمنطقی نباشید. از خدا می‌خوام که به ما نگاهی بندازه و ما رو از دام ظلم شما منفعت‌طلبان و مخالفان تعویق رها کنه. کار‌ خوبه خدا درست کنه!:) به هرحال زمستون می‌ره و روسیاهیش می‌مونه برای زغال... همگی سلامت باشید.
  • گلناز US ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    8 0
    اصلا به فکر عوامل اجرایی هم هستین؟ میدونین چندتا حوزه داریم؟هر حوزه حداقل ۴۰ نفر که با کلی داوطلب در چهار روز متوالی در ارتباطه ؟؟؟( فاجعه انسانی اتفاق خواهد افتاد)
  • پریا IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    13 2
    ما قصدمون رفتن به دانشگاهه نه سینه ی قبرستون من کاملا آماده ام برای کنکور اما.... کسایی که ناقل بیماری هستن و خودشونم نمیدونن و سر جلسه با دوستاشون روبوسی میکنن،،،تکلیفشون چیه؟؟؟ اگه کسی که برگه هارو بخش میکنه ناقل کرونا باشه، تکلیف ما چیه؟؟؟ برگه هارو بزنیم داخل الکل؟؟؟؟ برای اثر انگشت،،،دستکشامونو در میاریم درسته؟؟؟بعد انگشتمونو روی استمپ میزاریم :) که قبل از ما چند نفر دیگه همین کارو میکنن، درسته؟؟ همراهامون چی؟؟؟ بین ما فاصله گزاری میکنید، اونارو چی؟؟ بین اونا رو چطور فاصله گزاری میکنید؟؟؟ اگه اسم این خودکشی نیست پس چیه؟؟ خانوادم اجازه نمیدم برم سر جلسه،،، همینجوریش به فنا رفت کل مبحث مبحثی که جمع کردم لااقل یه دوماه دیر تر برگزار کنید،که امثال من اجازه رفتن به سر جلسه رو داشته باشن لطفاااااااا #انسان دوستی
  • عطیه IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    11 0
    اگر برگذار بشه فاجعه انسانی رخ میده ضمن اینکه واقعا شرایط سختی میشه چهارساعت با ماسک و دائم باید حواست باشه دستت به چشم و صورتت نخوره حتی نمیتونی تو این چهار پنج ساعت یه شکلات بخوری قندت نیفته اینایی که مخالف تعویق هستن فقط فکر اینن که کنکورو بدن راحت شن اما براشون مهم نیست که با چه کیفیتی قراره کنکور بدن تو این شرایط سخت هم مطمئن باشید نمیتونید با تمرکز جواب بدید
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    13 0
    این نظرات رو می خونید یا ما فقط الکی خودمون رو خسته می کنیم تعویق کنکور
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    2 7
    قانون اثر انگشت حذف شده. برگه ها هم که داخل پک پلاستیکیه
  • ناشناس IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    11 0
    ضمنا این هم اضافه کنم که چرا ماها اصلا کرونا گرفتیم بابای من جزو کادر درمان و پزشک بود روزی هزار تا دکتر و پرستار دارن می میرن خانواده هاشون بدتر از ما بدبخت و عزادار میشن ما که تازه خوشبخت بودیم شماهام عین خیالتون نیست به فکر خودتونو اون کنکور مسخرتونین امیدوارم نتیجه کنکورتون هر چیم شد بدونین به چه بهایی بوده
  • ناشناس IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    12 0
    بابام زمانی که هنوز علامت دار نشده بود ویروسو به هممون از جمله مامان بزرگم اینا منتقل کرد و زمانی که علامت دار شد و قرنطینه اش کردیم دیکه خیلی دیر شده بود.....
  • نگین IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    11 1
    بابا اینا هنوز برای کسایی که چپ دستن صندلی مخصوص نمیزارن و مث بقیه صندلی راست دست میزارن اونوقت چجوری میتونن با رعایت پروتکل های بهداشتی کنکور برگزار کنن چرا واقعا منطقی و عاقلانه فک نمیکنن و فقط حرف خودشونو میزنن اخه بی عقلا فقط داوطلب کنکور نیست که کرونا میگیره خانواده و اطرافیانش هم هستن خب ممکنه یکیشون بیماری زمینه ای داشته باشه بدنش ضعیف باشه
  • پرستار IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    13 0
    ببینین دانش آموز بهتر در حد دانش آموز حرف بزن الان یک دانش آموز تو خونه نشست با خیال راحت داره درس میخونه مامانش غذا براش درست میکنه دم به دقیقه میوه میارن براش ،بعد میگه که خب عب نداره سر موقع هم میرم کنکورم میدم من پرستار اینجا که تو یک روز جلو چشمام ۶ نفر بخاطر کرونا میمیرن متوجه عمق فاجعه هستم. ما حتی فوتی یک دانش آموزم هم داشتیم بعضی از دانش آموزا فک میکنن کرونا با اونا کار نداره.
  • محمد حسین IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    9 1
    کنکور سراسری نباید برگزار شود حالا هر کی خاست بره هرکیم نخاست نره
    • ریحانه IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      4 1
      بله کاملا درسته
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    9 1
    با سلام وخسته نباشید خدمت شما عزیزان لطفا به تعویق بیندازید آقا پسران محترم به خاطر ترس از سربازی رفتن خواهان برگزاری کنکور هستن اصلا به فکر جان بقیه نیستن لطفا واقع بینانه نگاه کنین راه دوری نمیره!
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    8 0
    لغو کنکور
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    4 0
    #پساکنکور-کرونایی!!!   اگر وضعیت فعلی مناطق قرمز، احتمال ابتلا در مسیر رفت و آمد به حوزه امتحانی و پیش از شروع فرآیند آزمون را در نظر نگیریم. پس از برگزاری این کنکورها، نه یک میلیون نفر بلکه یک میلیون خانواده را داریم که میخواهند: به دید و بازدید بروند؛ برای تغییر حال و هوا به گردش و تفریح بپردازند و به مسافرت بروند؛ مراسماتی مانند عروسی و غیره را که به خاطر فرزند کنکوریشان عقب انداخته اند، برگزار کنند.    بنابراین آیا با رعایت پروتکلهای بهداشتی در جلسه آزمونها، میتوان از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا بر اثر برگزاری کنکور جلوگیری کرد؟    « لطفا نشر دهید تا به دست مسئولین برسد »
  • .... IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    6 2
    سلام.بابا مردم تو این وضعیت بد بختی یاشون کم نیس تو رو خدا دیگه اینقدر به بدبختیای ما اضافه نکنید. چرا کنکور رو تو زمان مناسب تری برگزار نمی‌کنید؟؟؟؟؟ والا حدود 40،50درصد ما کنکور یا به فنا میریم با این کارشما. چین یه نفر ازش مشکوک ب کرونا شده شهرش رو قرنطینه کرده، وحالا کشور ما...................
    • ریحان IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      3 0
      طرح دوفوریتی واسه لغو کنکور ارشد رفته مجلس..اما کنکور سراسری تعویق نمیفته.. نمیدونم چرا نمیفهمن
  • احمدی RO ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    10 0
    با سلام خدمت شما عزیزان،همه اونای که میخوان شرکت کنن حتما درس خوندن قابل توجه خرخونایی که میخوان رتبه برتر بشن همه اونای که خواهان لغو کنکور هستن بخاطر سلامتی داوطلبان عزیز کشورمونه نه اضافه تر نه کمتر لطفا یکم تورو خدا منطقی به قضیه نگاه کنین!
    • * IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      9 0
      اینها همون خودشیرینای تو کلاس ان. عقلشون نمیرسه که کرونا چیه چون فقط درس میخونن
  • راحله IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    6 0
    سلام به کنکوریهای عزیز خبر خوشی دارم ببینید:امروز ششم مرداد در مجلس مطرح شد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دو فوریتی تعویق کنکور سراسری آزمون کارشناسی ارشد و آزمون دستیاری پزشکی هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود و در صورتی که به تصویب برسد، دولت موظف است یک زمان برگزاری این آزمون‌ها را به تعویق بیندازد. ایشون خانم الهیان هستند.خودشون قبل عید کرونا گرفتند و چون پزشک هستند خیلی باشعورند و مخالف با تمامی آزمونها
  • رضا IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    9 0
    لطفاً کنکور ها رو به تعویق بیندازید. اینایی که میگن فقط تنبل ها خواستار تعویق اند کاملا حرف پوچی میزنن.
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    4 0
    کنکور همون تاریخ برگزار میشع خوددرگیری مزمن دارن همشون بهتره بریم درسمونو بخونیم دنبال کردن چرت و پرتای مسئولین ب ظاهر محترم فقط وقت خودمونو تلف میکنه.... اینا هیچکدوم ب فکر مردم و بقیه نیستن همش ب دنبال منافع خودشونن
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    7 0
    اگر با رعایت پروتکل ها میشه از کرونا فرار کرد، پس چرا اینهمه پرستار و دکتر رو از دست دادیم؟؟ اونها که خودشون آخر رعایت کردن پروتکل‌ها بودن؟! خواهشا کنکور ارشد رو به تعویق بندازید، به خدا هیچ اتفاقی نمیفته ، حالا دانشگاه ها یه دو سه ماه دیرتر دانشمند بدن بیرون!!
  • raez.k IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    2 0
    باسلام لطفا دانش آموزان خواهشاااا تفکر کنید و خود خواه نباشید.کنکور دکتری وضع فاجعه باری داشت همه دیدن که که مسائل بهداشتی کامل رعایت نشد فقط ماسک اضافه شده بود.. و دیدیم که یک فوتبالیس عکس گوشی بردن پخش کرد خدا میداند چندین وچندنفر تقلب بردن. من درس خوندم و کلاس کنکور گرفتم نمیخوام حقم خورده بشه.10درصد اینا که مخالف تعویقا میخوان از آب گل آلود ماهی بگیرن چون اصلا بازرسی بدنی نیس و مراقب ها فاصله زیادی میگیرند از داوطلبا و در معرض دید نیستن.این روزا نامرد هایی سودجو از این افراد حمایت میکنن و میگن: (آزمون بازرسی نداره و گوشی میشه برد و تقلب کرد و میگن ما میرسونیم و بهشون میگن برید با تعویق مخالفت کنید چون اگه جلوتر بره و شرایط عادی بشه کار سختتر میشه))کافیه بری کانالای این سودجوها را نگاه کنی هر کدام حداقل 5هزارتا خریدار دارند. اونا که واقعا درس خوندن تاج سرن ولی خب برادر و خواهر من 1ماه تعویق بشه عیبی نداره تست بیشتر میزنی دوره بیشتر میکنی به ولله اگه فک میکنی رقیبا زیاد میشه باید بگم کسی که درس نخونده 1ماه نمیتونه بخونه. لطفااتعویق کنید تا هم کنکور سالم باشد و هم جان همه ی داوطلبان.
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    1 0
    با سلام خدمت وزیر محترم بهداشت لطفا با نظر داوطلبان موافقت کنید ما نگفتیم لغو میگوییم تعویق حداقل تا بهتر شدن اوضاع و همچنین فصله گرفتن از موج دوم توروخدا ممطقی باشید راه دوری نمیره که هیچ تازه ثوابم داره اینجوری اونای که وضع مالی خوب ندارن به کرونا مبتلا نمیشن!
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    1 0
    تورو خدا به تعویق بندازید حداقل تا بهترشدن اوضاع از موج دوم،این پروتکل هایی که شماها ازش حرف میزنی فقط در پایتخت رعایت میشه و در شهرهای محروم که تعداد مراقبین کمتره اصلا رعایت نمیشه ودر حد حرفه نه عمل،
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    1 0
    به تعویق بندازید لطفا،کشور چین هفت ماه به خاطر کرونا عقب انداخت ولی در کشور خودمون یه ماه عقب انداختن سر همه داوطلبان رو کچل کردن چون خدای نکرده اگر عقب بیفته مسوولین سازمان سنجش از مسافرت رفتنشون به کیش دچار مشکل میشه، خدا کنه پرتکول های که مسوولین محترم ازش دم میزنن رعایت بشه اگه نشه سرنوشت وسلامتی وآینده همه داوطلبان میره رو هوا اونوقت کی جوابگویه خدا میدونه؟!
  • سحر IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    1 0
    سلام به همگی منم یک دانش اموز کنکوریم خوندم اماده ام هستم ولی خواهش میکنم کنکورو بندازین عقب اخه چرا میخایین بگیرین بخدا بدبخت میشیم چرا بخاطر یک کنکور که درسته سرنوشت ادمو تعیین میکنه ولی جون ادمو میندازه ب خطر مسعولین خواهش میکنم برسی کنین
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    1 0
    با سلام خدمت وزیر محترم ،همه ما نگرانی شما در مورد آنفولانزا در پاییز روکه به اضافه کرونا میشه رو درک میکنیم شما میدانید کشور ما کشور گرمو خشکیه وهوا معمولا در اکثر استانها ۴۰تا ۵۰ درجه رو تجربه میکنه پس در دو ماه آخر پاییز که هوا خنک شده با سرماخوردگی میاد !لطفا امتحانو بگزارین وقتی که هوا یه کم خنکه تا داوطلبان ۵ساعت راحت ماسک و دستکشو تحمل کنکن اینجوری در فضای باز هم میشود بدون کلر آزمون داد و هم شماها به قول وعده هاتون عمل کردید و هم داوطلبان آزمونی به دور از هر بیماری تجربه میکنن؟!
  • ناشناس IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 0
    لطفا همین هفته 30 مرداد 99 کنکور برگزار بشه