پذیرش برخی اعتراضات فرمانداری تهران به ۲ مصوبه شورا

اعضای شورای شهر تهران به اعتراض هیئت تطبیق فرمانداری تهران در خصوص مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و تعیین حریم آثار هنری در فضاهای شهری پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به اعتراض هیئت تطبیق فرمانداری تهران گفت: پیرو ارجاع اعتراض هیئت تطبیق فرمانداری به مصوبه الحاق موادی از مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا، جلساتی برگزار و برخی ایرادات اصلاح شد.

وی با اشاره به بند یک این مصوبه اظهار کرد: در این بند عنوان شده که به منظور تأمین نظر فرمانداری و ایجاد زمینه‌های تسهیل در اجرای مصوبه کلمه سازمان‌ها از سطر دوم ماده ۱۶ الحاقی حذف می‌شود. به منظور رفع ابهام از نحوه انتخاب ارکان صندوق، تبصره یکم ماده ۱۷ الحاقی به شرح زیر اصلاح می‌شود.

فراهانی در رابطه با تبصره یک اضافه کرد: بناست این صندوق در چهارچوب الزامات بازار سرمایه تشکیل شود و به هیچ عنوان از واحدهای سازمانی وابسته و تابعه شهرداری به شمار نمی‌آید، ارکان آن بر اساس اساسنامه ابلاغی سازمان بورس و اوراق بهادار تعیین و هزینه‌های اجرایی تأسیس و اداره آن از محل منابع صندوق تأمین می‌شود.

وی در خصوص پاسخ بند سه این مصوبه اظهار کرد: با عنایت به لزوم فعالیت صندوق در چهارچوب الزامات بازار سرمایه اعتراض فرمانداری در این بخش وارد است که حذف این تبصره به منظور تأمین نظر فرمانداری در انطباق با فعالیت صندوق مطابق با الزامات سازمان بورس اوراق بهادار ضروری است.

فراهانی افزود: در خصوص پاسخ این بند با توجه به تصریح مساله لزوم هماهنگی در رعایت الزامات و پروتکل‌های بهداشتی، مقررات صنفی و ضوابط اعلامی از سوی پلیس امنیت عمومی ناجا با همکاری دستگاه‌های اجرایی مسئول در متن حکم مصوب شورا اما به منظور تأمین نظر فرمانداری متن زیر به انتهای ماده ۱۹ الحاقی افزوده می‌شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: در این راستا ادامه فعالیت سینماها، مراکز تفریحی، ورزشی، فرهنگی و هنری و رستوران‌ها بعد از ساعت ۲۴ با اخذ مجوز واحدهای صنفی از مراجع مربوط امکان پذیر خواهد بود.

حجت نظری در ادامه با اشاره به اینکه اعتراض‌های فرمانداری پس از مهلت قانونی به شورا ارسال شده است گفت: قانون در این رابطه شفاف است و تفسیر بردار هم نیست بنابراین دو روز از مهلت قانونی فرمانداری برای اعتراض گذشته بوده است.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پاسخ افزود: این موضوع در هیئت رئیسه مطرح می‌شود.

وی تاکید کرد: چون فضا کرونایی است در این ایام بر رعایت مهلت‌های زمانی مانند گذشته تاکید نمی‌شود.

اعتراض هیئت تطبیق فرمانداری تهران بر مصوبه الحاق موادی از مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا با ۱۷ رأی موافق از ۱۸ عضو حاضر به تصویب رسید.

در این جلسه به اعتراض دیگر فرمانداری به مصوبه شورا در خصوص حریم آثار هنری هم رسیدگی شد.

محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اعتراض فرمانداری در خصوص ایراد وارده به مصوبه تعیین حریم آثار هنری در فضاهای عمومی شهر تهران مبنی بر نبود شفافیت در وظایف و حدود اختیارات کمیته فنی نظارت و ارزش گذاری آثار هنری در فضاهای عمومی شهر تهران از سوی هیأت تطبیق مصوبات شورای شهر تهران گفت: برای ابهام زدایی از حدود اختیارات، ماده دوم مصوبه اصلاح شد. در ماده دوم این مصوبه شهرداری تهران به عنوان متولی حفظ و نگهداری آثار هنری شهر ملزم به تشکیل کمیته فنی نظارت و ارزش گذاری تعیین آثار هنری در فضاهای عمومی شهر تهران در چهارچوب اسناد فرادست و قوانین موضوعه شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح ضوابطی که شهرداری بر اساس آنها باید کمیته فنی نظارت و ارزش گذاری را تشکیل دهد گفت: تعیین حریم حفاظتی آثار هنری شهر تهران، ارزیابی ارزش آثار هنری موجود در عرصه‌های عمومی شهر با هدف تعیین حریم، نظارت بر تهیه شناسنامه تمامی آثار هنری واجد ارزش در فضاهای عمومی شهر، نظارت بر تهیه و اجرای طرح‌های حفاظت از آثار هنری واجد ارزش در عرصه‌های عمومی شهر و نظارت بر تهیه دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌های مربوط به حفظ و نگهداری آثار هنری از مواردی است که شهرداری در تشکیل این کمیته باید مدنظر قرار دهد.

وی ادامه داد: همچنین تصمیم گیری در خصوص تغییرات و جابجایی آثار هنری، بررسی و تأیید مطالعات هنر شهری واجد ثبت در فهرست آثار ملی کشور و ارائه گزارش دوره‌ای از عملکرد کمیته در راستای نظارت و ارزش گذاری و تعیین آثار هنری از دیگر مواردی است که شهرداری باید انجام دهد.

حق شناس تاکید کرد: این نامه به امضای رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی، نظارت و فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران رسیده است.

این پیشنهاد در قالب مصوبه تعیین حریم آثار هنری در فضاهای عمومی شهر تهران با ۱۷ رأی موافق از مجموع ۱۷ نفر حاضر در جلسه شورای شهر تهران به تصویب رسید.

کد خبر 434900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.