پومسه به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ راه پیدا می‌کند؟

در جلسه شورای اجرایی اتحادیه تکواندو آسیا که روز گذشته برگزار شد، پیشنهاد اضافه شدن پومسه به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ توسط رییس فدراسیون کشورمان مطرح شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، جلسه شورای اجرایی اتحادیه تکواندو آسیا با حضور کی سوک لی رئیس و سیدمحمد پولادگر نایب رئیس اتحادیه آسیا و سایر اعضا روز گذشته (دوشنبه ۳۰ تیرماه) به صورت آنلاین برگزار شد.

در این جلسه سیدمحمد پولادگر نایب رئیس اتحادیه آسیا و رئیس فدراسیون کشورمان پیشنهاد داد همانند بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ که مسابقات پومسه در آن برگزار شد، در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو نیز این رقابت‌ها انجام شود.

اعضا شورای اتحادیه آسیا از پیشنهاد رئیس فدراسیون کشورمان استقبال کرده و قرار شد کشورهای عضو این موضوع را از طریق کمیته ملی المپیک خود پیگیری کرده تا موافقت شورای المپیک آسیا را برای اضافه شدن این رشته اخذ کنند.

نوزدهمین دوره بازی‌های آسیا از تاریخ ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۹ شهریور ماه تا ۳ مهرماه ۱۴۰۱) در هانگژو چین برگزار می‌شود.

در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی در جاکارتا نیز پس از پیشنهاد فدراسیون کشورمان مبنی بر اضافه شدن پومسه به بازی‌ها و موافقت کمیته برگزاری، برای نخستین بار شاهد برگزاری رقابت‌های پومسه بودیم که مرجان سلحشوری و کوروش بختیار موفق شدند دو مدال نقره را به نام خود ثبت کنند.

کد خبر 434829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.