انجام ۹۹۴ عملیات امداد کوهستان و نجات ۹۳۵ آسیب دیده

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام انجام ۹۹۴ ماموریت امداد و نجات کوهستان، گفت: با انجام این ماموریت‌ها، ۹۳۵ آسیب دیده نجات داده شدند.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی پور با اعلام این خبر با اشاره به رشد چهار درصدی مأموریت‌های امداد و نجات در کوهستان نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، اظهار کرد: از اول فروردین تا ۲۸ تیر ماه در مناطق کوهستانی ۳۱ استان کشور ۹۹۴ مأموریت امداد و نجات به ثبت رسیده است که منجر به نجات ۹۳۵ آسیب دیده، انتقال هوایی و زمینی ۲۳۶ مصدوم به مراکز درمانی و درمان سرپایی ۹۷ مصدوم در محل حادثه شد که از جهت تعداد مأموریت نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ با ۹۵۵ مورد، شاهد رشد ۴ درصدی مأموریت‌های امداد و نجات در مناطق کوهستانی بوده ایم.

وی درباره انجام بیشترین مأموریت مرتبط با حوادث کوهستان در استان‌های تهران، فارس و مازندران، گفت: تیم‌های امداد و نجات کوهستان استان‌های تهران با ۱۰۱ مورد (۱۰ درصد از کل مأموریت‌های کوهستان)، فارس با ۸۸ مورد (۸.۸ درصد از کل مأموریت‌های کوهستان) و مازندران با ۶۸ مورد (۶.۸ درصد از کل مأموریت‌های کوهستان) انجام داده اند.

رشد ۲۵ درصدی مأموریت‌های پشتیبانی از حریق جنگل و مراتع کشور

ئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره رشد ۲۵ درصدی مأموریت‌های پشتیبانی از حریق جنگل و مراتع کشور نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری و به دلیل وقوع آتش سوزی‌های گسترده در مناطق جنگلی و مرتعی ۲۳ استان کشور، ۲۳۱ مأموریت امداد و نجات توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۱۳ مصدوم به مراکز درمانی انتقال و ۳۰ مصدوم در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند که از جهت تعداد مأموریت نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ با ۱۸۵ مورد، شاهد رشد ۲۵ درصدی مأموریت‌های امداد و نجات در حریق جنگل و مراتع کشور هستیم.

ولی پور درباره پرواز بالگردهای هلال احمر به منظور اطفا حریق از ابتدای سال ۹۹ تا ۲۸ تیرماه سال جاری، خاطرنشان کرد: در این مدت ۹۱ سورتی پرواز معادل ۴۵ ساعت پرواز برای انتقال ۱۷۸ نیروی امدادی، حمل پنج هزار و ۸۰۰ کیلوگرم بار و انتقال ۳ مصدوم انجام شده است.

وی با اشاره به ثبت بیشترین مأموریت مرتبط با حریق جنگل و مرتع در استان‌های فارس، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: بیشترین مأموریت به ترتیب مربوط به استان فارس با ۶۵ مورد (۲۸ درصد از کل مأموریت‌ها)، کرمان با ۳۰ مورد (۱۳ درصد از کل مأموریت‌ها) و کهگیلویه و بویراحمد با ۲۴ مورد (۱۰ درصد از کل مأموریت‌ها) بوده است.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وی از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

کد خبر 434827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.