هیئت قایقرانی اصفهان در انحصار یک خانواده است

یک مربی قایقرانی گفت: رئیس هیئت قایقرانی اصفهان سلمان قاضی عسگر است که دبیر هیئت پسرعمو و مشاور هیئت برادر این فرد است و آنها سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

مهرداد رحیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با وضعیت قایقرانی در اصفهان، اظهار کرد: چند سال است آب رودخانه مدام قطع می‌شود که باعث شده عملکرد در رشته قایقرانی ضعیف‌تر شود. منبع آب برخی از استان‌ها به شهر دور است ولی فعالیت خوبی دارند که این موضوع به مدیریت باز می‌گردد. در اصفهان قهرمانانی هستند که اگر دوران ورزش آنها به پایان برسد، نمی‌توانیم جای آنها را پر کنیم.

وی با بیان اینکه هیئت قایقرانی اصفهان در انحصار یک خانواده است، خاطر نشان کرد: رئیس هیئت قایقرانی اصفهان سلمان قاضی عسگر است که دبیر هیئت پسرعمو و مشاور هیئت برادر این فرد است و آنها سلیقه‌ای عمل می‌کنند. سی و چهار سال است که قایقرانی می‌کنم، در تمام رشته‌های آن تجربه دارم، عضویت تیم ملی دارم و در حال حاضر عضو کمیته فنی فدراسیون هستم.

مربی قایقرانی در خصوص مسابقه‌ای که سال گذشته در ناژوان برگزار شد، تصریح کرد: سال گذشته مسابقه رفتینگ در ناژوان به میزبانی اصفهان برگزار شد که مکان آن مناسب و استاندارد نبود. پیست قایقرانی درست کردند به جای اینکه از افراد با تجربه کمک بگیرند کار را به فردی سپردند که در قایقرانی هیچ سابقه‌ای نداشت و نتیجه آن یک پیست ابتدایی و سطحی شد.

رحیمی اضافه کرد: باغ بهادران یک ساعت با اصفهان فاصله دارد و یک مسیر فوق العاده داشت که تمام اینها را به فدراسیون گفتم، اما رئیس هیئت و اطرافیان او تصمیم گرفته بودند این مسابقه در ناژوان برگزار شود.

وی با بیان اینکه شخصی که اعتراض می‌کند به مرور زمان کنار گذاشته می‌شود، تصریح کرد: سیستم‌هایی که به این شکل عمل می‌کنند به مرور زمان افرادی را که اعتراض می‌کنند به حاشیه می‌برند و از هیئت دور می‌کنند. ورزشکاران ملی قایقرانی حرف دارند، اما به آنها بی اعتنایی شده است.

مربی قایقرانی ادامه داد: هیئت قایقرانی از پیشکسوتانی که فعالیت دارند هیچ سراغی نمی‌گیرد. سال گذشته مسابقات پیشکسوتان بود که هیئت قایقرانی اصفهان نسبت به این موضوع بی اعتنا بود، من هم با دعوت تیم چهارمحال و بختیاری برای این استان مسابقه دادم و اول شدم.

رحیمی در رابطه با فعالیت شهر باغ بهادران در زمینه قایقرانی، اظهار کرد: مدتی بود که با جواد مختاری مدیر روابط عمومی شهرداری باغ بهادران در ارتباط بودم، زمانی که باهم بیشتر آشنا شدیم به باغ بهادران آمدم و چون در حال تأسیس یک باشگاه رفتینگ بودم، تجهیزات و امکاناتی داشتم که اینجا مستقر کردم و شروع به کار کردیم. ورزشکارانی که از قدیم با من کار می‌کردند آمدند و کلاسهای آموزشی برای بانوان و بچه‌ها گذاشتیم. در حال حاضر تعدادی قایق اسلالوم تهیه کردیم که وسایلی دیگر نیاز داریم تا به صورت حرفه‌ای کار را پیگیری کنیم.

وی افزود: با شناختی که از تمام شهرستان‌های اطراف دارم با وجود اینکه رئیس هیئت لنجان فعال نیست، اما باغ بهادران توسط مختاری فعال است. برای رئیس هیئت لنجان باید جای خوشحالی داشته باشد که یک مربی از تیم ملی آمده و کار می‌کند ولی آنها مانع فعالیت می‌شوند.

مربی قایقرانی خاطر نشان کرد: حرمت پیشکسوتان حفظ نمی‌شود که جای تأسف دارد و این موضوع قطعاً به ورزش ضربه خواهد زد. پیشکسوتان مربیانی هستند که علاوه بر دانش علمی دانش تجربی هم دارند و این برای رشد یک رشته ورزشی لازم است.

مگر در هیئت پول می‌دهند که اقوامم را بیاورم؟

همچنین سلمان قاضی عسگر در رابطه با فعالیت هیئت قایقرانی اصفهان، اظهار کرد: در اصفهان با همکاری شهرداری در رودخانه زاینده رود اسکله افتتاح کردیم. قایقرانی رشته‌ای است که در آن پروتکل‌های بهداشتی در شرایط عادی هم رعایت می‌شد و در حال حاضر جز رشته‌هایی است که می‌تواند با وجود کرونا فعالیت داشته باشد.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های سمیرم، نجف آباد، شهرضا و گلپایگان فعال هستند، بعد از پایان چند سال خشکی زاینده رود روند رو به رشدی را شروع کردیم. از همه علاقه مندان، مربیان، قهرمانان و پیشکسوتان می‌خواهم که بیاییند و فعالیت خود را آغاز کنند.

رئیس هیئت قایقرانی اصفهان با بیان اینکه سال گذشته فعالیت هیئت قایقرانی اصفهان به حداقل رسیده بود، تصریح کرد: در طول سه سال گذشته یک سانس استخر به ما تعلق نگرفت و به خاطر عدم همکاری اداره کل ورزش و جوانان تقریباً در شهر اصفهان تعطیل بودیم که قصد داشتم استعفا بدهم، اما با تغییر مدیریت رابطه ما با اداره کل ورزش و جوانان بهتر شد.

قاضی عسگر اضافه کرد: از پیشکسوتانی که برای افتتاحیه اسکله آمدند استقبال شد و به عنوان مربی ازآن ها استفاده کردیم، در فضاهای اطلاع رسانی گفتیم پیشکسوتانی که می‌خواهند فعالیت کنند بیایند به عنوان مربی از تجربه آن‌ها استفاده می‌کنیم و با کسی مشکلی نداریم.

زمان سلطان حسینی قایقرانی تعطیل بود

وی در خصوص محمد طباطبایی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان، خاطر نشان کرد: همیشه از هیئت نجف آباد تعریف طباطبایی را می‌شنیدم، اما ارتباطی نزدیک با او نداشتم. در این چند ماه که در اداره کل ورزش و جوانان فعالیت می‌کند از قایقرانی حمایت کرده است، بیست قایق جدید خریدیم که خوشبختانه دستور پرداخت ۸۰ در صد پول را داده و برای افتتاح هیئت قایقرانی گلپایگان با آغوش باز آمد. در زمان سلطان حسینی سال گذشته تنها هفت میلیون تومان به ما دادند که هزینه هیچ چیز نمی‌شد.

رئیس هیئت قایقرانی اصفهان با اشاره به اینکه تنها فرد آشنا با من در هیئت دبیر هیئت قایقرانی است، گفت: هادی قاضی عسگر مدرس فدراسیون است که سابقه ملی دارد و تمام وظایف اجرایی بر عهده اوست. اگر سلیقه‌ای عمل می‌شود، هرکس تفکر خودش را دارد، مگر در هیئت پول می‌دهند که بخواهم اقوامم را بیاورم اینجا؟ همه از جیب خودشان خرج می‌کنند.

قاضی عسگر در رابطه با فعالیتی که در باغ بهادران می‌شود، اظهار کرد: رفتینگ جزء رشته‌های فدراسیون قایقرانی است که فدراسیون‌های دیگر اجازه صادر کردن مجوز برای این رشته را ندارند. فردی که در باغ بهادران فعالیت می‌کند از هیئت انجمن‌های ورزشی است که برای او نامه زدیم و گفتیم به هیئت قایقرانی مراجعه کند تا به او مجوز دهیم.

وی ادامه داد: مشکل این است که اگر حادثه‌ای رخ دهد این فرد هیچ جوابی در مقابل مقام قضائی نخواهد داشت. در نامه‌ای که برای مدیر کل نوشتیم به این موضوع اشاره کردیم و گفتیم این فعالیت مورد تأیید ما نیست ولی آمادگی داریم طبق قوانین به آن‌ها مجوز بدهیم.

کد خبر 434826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.