کیانی: قهرمانان در شرایط سخت هم آمادگی خود را حفظ می‌کنند

تالوکار ملی پوش ایران گفت: امسال قرار بود در مسابقات جام جهانی، مسابقات آسیایی و دانشجویان جهان شرکت کنیم که متأسفانه هر سه رقابت لغو شده است و تاریخ دقیقی برای برگزاری نیز اعلام نشده است.

زهرا کیانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ناتمام ماندن لیگ برتر ووشو بانوان و قهرمانی تیم سپاهان، اظهار کرد: چهار بازی انجام داده بودیم که پس از جمع آوری امتیازات به این نتیجه رسیدند که تیم سپاهان و دانشگاه آزاد را به عنوان تیم‌های قهرمان لیگ برتر ووشو اعلام کنند.

وی در ارتباط با کیفیت لیگ برتر ووشو، افزود: کیفیت لیگ بسیار بالا بود و تعداد شرکت کنندگان و تیم‌های حاضر در لیگ بیشتر شده بودند. اکثر بازیکنان حرفه‌ای بودند و سابقه رقابت‌های آسیایی و جهانی داشتند. مسابقات لیگ برای بازیکنان پیش زمینه‌ای برای شرکت در رقابت‌های کشوری محسوب می‌شود و به همین دلیل بیشتر بازیکنان اصلی در لیگ شرکت داشتند.

کیانی در رابطه با تأثیر حضور باشگاه‌هایی مانند سپاهان در لیگ ووشو، ادامه داد: حضور این باشگاه‌ها تأثیر زیادی دارد. سال اول لیگ تعداد شرکت کننده‌ها کمتر بود که شاید دلیل آن کمتر هزینه کردن تیم‌ها بود و حتی تیم‌هایی که حاضر بودند با بازیکنان قرارداد مالی نداشتند.

وی همچنین افزود: از زمانی که قرارداد مالی وارد لیگ شد، بازیکنان بیشتری به سمت ووشو آمدند و انگیزه آن‌ها بیشتر شد و اکنون شاهد افزایش تعداد تیم‌ها و حضور بازیکنان حرفه‌ای در لیگ هستیم. بازیکنان حرفه‌ای درآمدی ندارند و تنها منبع درآمد قراردادهای اندک مالی رقابت‌های لیگ است.

تالوکار تیم ملی با اشاره به لغو مسابقات بین المللی خاطرنشان کرد: امسال قرار بود در مسابقات جام جهانی، مسابقات آسیایی و دانشجویان جهان شرکت کنیم که متأسفانه هر سه رقابت لغو شده است و تاریخ دقیقی نیز اعلام نشده است.

کیانی در در ارتباط با تمرینات خود در شرایط حال حاضر ادامه داد: با وجود اینکه به باشگاه خصوصی می‌روم، اما بیشتر تمرینات من همچنان در منزل انجام می‌شود. از آنجایی که برخی تمرینات را نمی‌شود در خانه انجام داد، شرایط سختی است.

وی در خصوص افت عملکرد ووشوکاران پس از برگزاری مجدد مسابقات افزود: این شرایط برای همه یکسان است و اگر قرار است افت وجود داشته باشد، برای همه است. فکر نمی‌کنم بازیکنان افت داشته باشند و ورزشکارانی داریم که با کمترین وسایل و امکانات تمرینات سخت خود را انجام می‌دهند. ما برای تمرینات ووشو در شرایط عادی نیز امکانات کمی به نسبت کشورهای شرق آسیا داریم و با این شرایط سخت ووشوکارانی داریم که در سطح جهانی مدال گرفته‌اند و این نشان می‌دهد قهرمانان در شرایط سخت هم آمادگی خود را حفظ می‌کنند.

کد خبر 434821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.