انتقاد نظری از افزایش نیافتن حقوق کارکنان شهرداری تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران مصوبات مرتبط با افزایش حقوق را اعمال نمی‌کند درحالی که انتظار می‌رفت شهرداری توجه بیشتری به وضع نیروهای خود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری مصوبات مرتبط با افزایش حقوق را اعمال نمی‌کند، اظهار کرد: در سال ۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا طبیعی بود که شهرداری تهران نیز مطابق سایر بخش‌ها با مشکلاتی در زمینه منابع درآمدی مواجه شود به همین سبب کاهش تخصیص بودجه در مواردی که اولویت ندارد، امری اجتناب‌ناپذیر بود.

وی ادامه داد: در این میان شاهد بودیم که مدیران ارشد شهرداری برای جبران این کسری بودجه، در چند ماه اخیر تصمیمات غیرقابل توجیهی در قبال حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری تهران گرفته‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: پرداخت حقوق علی‌الحساب در فروردین‌ماه و جبران بخشی از آن در اردیبهشت، تأخیر در اعمال مصوبات افزایش حقوق کارکنان ثابت، حذف ردیف کمک‌هزینه نهار از فیش حقوقی کارکنان، کاهش سقف اضافه‌کار و تعطیل‌کاری کارکنان که جبران‌کننده میزان حقوق کارکنان شهرداری است در چهار ماه ابتدایی سال ۹۹ موجب شد نگرانی‌های متعددی برای پرسنل شهرداری تهران به‌وجود آید.

وی اضافه کرد: با افزایش افسارگسیخته تورم در سال جاری و افزایش هزینه‌های روزمره افراد برای رعایت بهداشت و مراقبت در برابر بیماری کرونا، انتظار می‌رفت شهرداری توجه بیشتری به وضع نیروهای خود داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر با توجه به وضعیت موجود، می‌توان راهکارهایی مثل تخصیص نیافتن اعتبار برخی پروژه‌های غیرضرور، حذف هزینه‌های غیرضرور در قالب تنخواه در اختیار مدیران، نظارت بیشتر بر واریز درآمدها به حساب شهرداری و حذف بخشی از مزایای مدیرانی که به گواه اسناد از شهردار تهران حقوق بیشتری می‌گیرند را پیشنهاد کرد تا کسری بودجه و کاهش درآمد شهرداری جبران شود.

وی تاکید کرد: به معاون برنامه‌ریزی و امور شورا و سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی تذکر می‌دهم که این رفتار موجب ایجاد نارضایتی در بین نیروهای شهرداری و همچنین به خطر افتادن معیشت آنها خواهد شد بنابراین لازم است شهردار تهران هرچه زودتر راهکاری بیابد که این خسارت را جبران کند.

نظری با اشاره به درگذشت سهیل گوهری دبیر کمیته ورزش شورای شهر تهران، گفت: در چهار روز گذشته شاهد آن بودم، تمامی کسانی که سهیل گوهری را از نزدیک می‌شناختند از وی به نیکی یاد کردند و حتی کسانی که او را نمی‌شناختند، از رفتن وی غمگین شدند.

وی افزود: بیماری کرونا علاوه بر اینکه این عزیز را از ما گرفت مجال آن را نیز نداد تا مراسم یادبودی درخور وی برگزار کنیم. از همین رو یکشنبه و در ادامه ادای احترام به سهیل گوهری و به مناسبت سومین شب درگذشت وی، مراسمی در فضای مجازی با استقبال بسیار خوبی برگزار شد و پس از مراسم نیز با هشتگ یاد سهیل در شبکه‌های اجتماعی یادش را زنده نگه داشتیم.

نظری اضافه کرد: همچنین درگذشت روح‌الله رجایی از اهالی بنام و با سابقه و خوشنام رسانه را به خانواده ایشان و جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت می‌گویم.

کد خبر 434813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.