احداث ۱۸ بوستان در حاشیه و محله‌های کمتر برخوردار مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از ایجاد ۱۱ بوستان در سال‌جاری در مناطق حاشیه‌ای این کلانشهر خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۸ بوستان به وسعت ۲۷ هکتار و با اعتباری افزون بر ۳۹ میلیارد تومان در مناطق حاشیه‌ای و محله‌های کمتر برخوردار مشهد احداث شده است.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال گذشته ۴۷ بوستان با مساحت ۴۹ هکتار و با اعتبار ۸۲ میلیارد تومان در سطح شهر مشهد ایجاد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، امسال ۳۲ بوستان با مساحت حدود ۳۰ هکتار و اعتبار ۵۲ میلیارد تومان در سطح شهر مشهد احداث می‌شود، افزود: ۱۱ پروژه آن با مساحت حدود هشت هکتار در مناطق حاشیه‌ای شهر خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: از سال ۹۶ تاکنون ۴۱ درصد بوستان‌ها و ۵۶ درصد از توسعه فضای سبز شهری در مناطق حاشیه‌ای بوده و حدود ۵۰ درصد اعتبارات احداثی فضای سبز در این مناطق هزینه شده است.

وی با اشاره به سرانه فضای سبز مشهد، گفت: در ابتدای فعالیت شورا پنجم سرانه فضای سبز این کلانشهر ۱۴.۲۶ مترمربع بود که این عدد در پایان سال گذشته به ۱۷.۳ مترمربع رسید.

یعقوبی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون با توسعه حدود هزار و ۱۳۵ هکتاری فضای سبز علی‌رغم افزایش جمعیت کلانشهر مشهد، سرانه فضای سبز افزون بر سه متر مربع افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات شاخص در حوزه فضای سبز در سال گذشته، خدمات شهری مشهد منتخب واحد سبز شد و این معاونت از سوی کمیته «انتخاب صنعت خدمات سبز» به عنوان واحد خدماتی سبز معرفی شد و تندیس سیمین و لوح تقدیر بیست و یکمین همایش ملی صنعت سبز را دریافت کرد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: توسعه فضای سبز شهری و کمربند سبز، احداث و راه‌اندازی بخشی از شبکه جداسازی آب شرب از خام و اتصال منابع آب به این شبکه، برنامه‌ریزی در راستای احداث تصفیه‌خانه‌های محلی برای تأمین منابع پایدار آب، تاکید بر استفاده از روش‌های مکانیکی یا بیولوژیک در ازای استفاده از سموم شیمیایی در فضای سبز و فعالیت‌های ویژه محیط زیست شهری از دلایل دریافت تندیس سیمین منتخب واحد خدماتی سبز بوده است.

کد خبر 434778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.