آقایی: اصلاح طلبان راه دشواری را در پیش دارند

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: اصلاح طلبان راه دشواری را برای رسیدن به پاستور در پیش دارند و به همین دلیل بعید است که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان بتواند به خوبی اوضاع را مدیریت کند.

هدایت آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون ریاست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اظهار کرد: در سال‌های گذشته شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، اکثراً تنها در آستانه انتخابات‌ها برای هماهنگی احزاب فعال می‌شد، اما مبحث سیاستگذاری تا حدودی متفاوت است؛ زیرا اعضای این شورا به صورت دموکراتیک انتخاب نشده‌اند و از میان برخی اشخاص که میان اصلاح طلبان صیانتی داشتند و نمایندگان برخی از احزاب انتخاب شده‌اند.

وی افزود: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تا امروز موفق عمل کرده، اما در حال حاضر انتظاراتی که از آن مطرح می‌شود شاید با کاربرد این شورا متفاوت باشد؛ اصلاح طلبان در آینده شرایط دشواری خواهند داشت و بعید است شورای عالی بتواند آن را کنترل کند.

آقایی خاطرنشان کرد: همانگونه که در رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد بودیم قطعاً در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز اصلاح طلبان شرایط دشواری خواهند داشت. حتی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ نیز آقای روحانی در آخرین لحظات تأیید صلاحیت شد و شاید هیچکس گمان نمی‌کرد با رد صلاحیت مرحوم هاشمی، روحانی بتواند موفقیتی کسب کند. بعد از آن با رئیس جمهور شدن حسن روحانی، اصلاح طلبان تا حدودی در مجموعه حاکمیت جایگاه کسب کردند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: اصلاح طلبان راه دشواری را برای رسیدن به پاستور در پیش دارند و به همین دلیل بعید است که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان بتواند به خوبی اوضاع را مدیریت کند.

وی پیرامون حضور عبدالله نوری به عنوان ریاست شورای عالی اصلاح طلبان تاکید کرد: من سال‌ها در وزارت کشور معاون عبدالله نوری بودم؛ وی فرد باهوشی است و بعید است که ریاست شورای عالی را بپذیرد.

کد خبر 434402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.