کرونا ویروس سیگاری ها را هدف قرار می‌دهد

یافته های جدید نشان می‌دهد خطر بروز عفونت‌های شدید ویروس کرونا بر اثر استعمال دخانیات یا استفاده از سیگار الکترونیکی در بین جوانان بیشتر از دیگران است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها اعلام کرده است که افراد بزرگسال ۱۸ تا ۴۹ سال، تقریباً ۲۵ درصد بیماران بستری شده کرونایی را در ماه مارس تشکیل دادند، در حالی که افراد بالای ۶۵ سال ۴۳ درصد این بیماران را شامل شدند. از ماه فوریه تا مارس نیز بزرگسالان ۱۸ تا ۴۴ سال تنها دو درصد و افراد بالای ۶۵ سال تقریباً ۸۰ درصد مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا را تشکیل دادند.

به منظور بررسی این موضوع گروهی از محققان کالیفرنیایی مطالعه جدیدی انجام دادند و داده‌های سلامت هشت هزار و ۴۰۰ فرد جوان را بررسی کردند. تقریباً ۲۵ درصد افراد شرکت کننده در این مطالعه اعلام کردند که طی ۳۰ روز گذشته، تنباکو، سیگار یا سیگار الکترونیکی مصرف کردند، ۱۶ درصد افراد نیز به یکی از بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا بودند. آسم رایج‌ترین بیماری مزمنی بود که تقریباً در ۹ درصد بزرگسالان جوان وجود داشت. نتایج این مطالعه نشان داد که تنها یک نفر از هر شش فرد بزرگسال جوان که سیگار مصرف نمی‌کرد، مستعد ابتلا به علائم شدید ویروس کووید -۱۹ بود.

پژوهشگران متوجه شدند خطر عفونت‌های شدید ویروس کرونا بر اثر استعمال دخانیات یا استفاده از سیگار الکترونیکی در بین جوانان بیشتر از دیگران بود. به دلیل اینکه ویروس کووید -۱۹ در ابتدا سیستم تنفسی افراد را هدف قرار می‌دهد، بیمارانی که پیش از این به دلیل مصرف دخانیات از التهاب یا آسیب ریوی رنج می‌بردند، بر اثر ابتلا به بیماری کرونا، دچار مشکلات تنفسی شدید می‌شوند. علاوه بر این نتایج پژوهش‌های زیادی نشان می‌دهد افراد سیگاری بیشتر از دیگران دارای گیرنده‌های ACE-2 در مجاری تنفسی خود هستند.

ویروس کرونا برای حمله به بدن از این نوع گیرنده‌ها استفاده می‌کند و افرادی که بیش از دیگران گیرنده ACE-2 داشته باشند، در معرض ابتلا به عفونت شدید ویروس کرونا قرار می‌گیرند. با توجه به آمار اعلام شده، جوانان در رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال در مقایسه با چند ماه پیش، چهار برابر بیشتر به علت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و حتی بیماران جوان که سیگار نیز مصرف نمی‌کنند یا به بیماری زمینه‌ای خاصی نیز مبتلا نیستند، ممکن است در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار بگیرند.

به گفته پژوهشگران، با وجود اینکه بسیاری از عوامل خطرساز ابتلای بیماری کرونا اجتناب‌ناپذیر است، اما کاهش مصرف دخانیات و سیگارهای الکترونیکی در بین جوانان می‌تواند خطر آسیب پذیری از این بیماری را کاهش دهد.

کد خبر 434349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.