آغاز مرحله دوم طرح «ایران همدل» از عید غدیر

رئیس کمیته امداد گفت: مرحله دوم طرح ایران همدل از روز عید غدیر آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت و به اقشار آسیب‌پذیر در دوران کرونا کمک‌رسانی می‌شود.

به گزارش ایمنا، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در شبکه خبر با اشاره به اجرای مرحله دوم رزمایش ایران همدل، اظهار داشت: پویش ایران همدل به عنوان بزرگترین پویش مردمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمد.

وی افزود: در این پویش مردمی ۵۳ هزار پایگاه بسیج، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، هلال احمر، خیرین و گروه‌های جهادی مشارکت داشتند؛ ضمن اینکه کمیته امداد نیز با ایجاد ۳۱۳ آشپزخانه با نام اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان ۵ میلیون پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع کرد و ۳۱۳ آشپزخانه به ۱۸۱۰ افزایش پیدا کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه ۱۰۵ هزار نفر از افراد به صورت رایگان در ماه مبارک رمضان در مراکز اطعام مهدوی خدمت‌رسانی کردند، خاطرنشان کرد: در پایان این ماه بیش از ۱۱ میلیون نفر از غذای گرم استفاده کرد و دو میلیون و ۲۰۰ هزار بسته معیشتی ۱۸۰ هزار تومانی تهیه و در مناطق دور افتاده و محروم توزیع شد.

بختیاری با اشاره به اینکه ۵۴۰ میلیارد تومان کمک مردمی به این نهاد اختصاص پیدا کرد، گفت: این میزان در طول ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح ایران همدل، خاطرنشان کرد: مرحله دوم از روز عید سعید غدیر آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت که هدف این طرح کمک به خانواده نیازمندان در دوران شیوع کروناست؛ ضمن اینکه این طرح با محوریت مرکز حفظ و آثار رهبر معظم انقلاب و با مشارکت کمیته امداد بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان بسیج، وزارت ارتباطات، سازمان بهزیستی، بنیاد مادر مهربان، جمعیت امام رضایی‌ها و صدا و سیما اجرا خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در این طرح داشته باشند و نحوه پرداخت این کمک‌ها به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد خبر 434260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.