سرانجام احداث خانه‌های ۲۵ متری در تهران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت صدور مجوز ساخت و اعطای تسهیلات به خانه‌های کوچک مقیاس شامل واحدهای ۲۵ تا ۵۰ مترمربعی، گفت: طرحی در این خصوص به وزارت کشور ارایه شده و قرار است در هیئت دولت مطرح شود.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا گلپایگانی با اشاره به آخرین رایزنی‌ها با معاون وزیر کشور اظهار کرد: نظر مسئولان کلانشهرها نیز در تهیه طرح ساخت واحدهای کوچک مقیاس نیز اخذ شد.

به گفته وی پس از کسب نظر مسئولان، اصلاحات کوچکی در طرح مذکور انجام و قرار شد با معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی هماهنگی شود تا این پیشنهاد به هیئت دولت برود.

معاون شهردار تهران با ابراز امیدواری نسبت به تصویب این طرح در هیئت دولت طی این دوره مدیریت شهری و عملیاتی شدن آن، عنوان کرد: به نظر می‌رسد معاون فنی و عمرانی وزارت کشور با طرح موافق باشد البته نقطه نظرهایی نیز نسبت به آن داشتند.

گلپایگانی افزود: ساخت واحدهای ۲۵ تا ۵۰ مترمربعی را برای تهران پیشنهاد داده بودیم، اما وقتی نظرهای کلانشهرها را گرفتیم مقرر شد در هر شهری با توجه به وضعیت آن عدد متراژ تعیین شود.

وی ادامه داد: متراژ ساخت واحد مسکونی در مصوبه‌های طرح تفصیلی ۳۵ مترمربع است که ما پیشنهاد ۲۵ تا ۵۰ متر را دادیم تا در صورت تصویب، تخفیف‌ها و اعتبار بانکی برای ساخت این واحدها نیز اختصاص یابد.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: در طرح پیشنهادی و با توجه به اصلاحاتی که انجام شد، عدد کف و سقف متراژ را برداشتیم تا در صورت تصویب این طرح در هیئت دولت، کمیسیون‌های ماده ۵ هر کلان‌شهری در خصوص عدد متراژ تصمیم‌گیری کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 434211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.