باید بر نواقص وزنه‌برداری بانوان چیره شد

نایب رییس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: اولویت ما در حال حاضر، برنامه‌ریزی برای کسب کرسی و پُستی در خور شان وزنه‌برداری کشورمان در فدراسیون جهانی است که انتخابات آن در چند ماه آینده برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، داود باقری گفت: تلاش می‌کنیم در تغییرات و انتخابات چند ماه آینده فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، کرسی شایسته‌ای را در سطح دنیا بدست بیاوریم تا قدرت کشورمان را در این رشته ورزشی بهتر به جهانیان نشان دهیم.

وی با بیان اینکه ورزش وزنه‌برداری در دنیا متهم به فساد است، اضافه کرد: همه ما به عنوان جامعه وزنه‌برداری ایران، باید کمک کنیم اعتبار این رشته ورزشی را در سطح ملی و بین‌المللی حفظ و ارتقا داده و دلسوزانه برای پیشرفت هرچه بیشتر آن گام برداریم.

نایب رییس فدراسیون وزنه‌برداری به راه‌اندازی وزنه‌برداری بانوان در سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: ورود بانوان گام بزرگی برای توسعه ورزش وزنه‌برداری در کشورمان بود که فدراسیون اقدام به انجام آن کرد هر چند موافقان و مخالفانی نیز برای فعالیت بانوان وجود داشت.

باقری تاکید کرد: نواقصی در حوزه ورزش وزنه‌برداری بانوان وجود دارد که بتدریج و با انجام تمرینات و آماده‌سازی در طول زمان جبران می‌شود ضمن اینکه در حوزه افکار عمومی و ساختار طرح استانداردسازی و ارزیابی، توافق واحدی وجود ندارد اما نمی‌توان استعدادها را معطل ملزوماتی کنیم که دسترسی به آنها آسان نیست.

وی با بیان اینکه باید بر نواقص وزنه‌برداری بانوان چیره شد و رشد در این بخش بستگی به افزایش رکوردها دارد، گفت: برگزاری کلاس‌های متعدد مربیگری و داوری و حضور در مسابقات بین‌المللی نشانه و شاخص رشد بسیار خوبی برای وزنه‌برداری بانوان است.

نایب‌ رییس فدراسیون وزنه‌برداری به شیوع کرونا و تعطیلی سالن‌های ورزشی و انجام تمرین به صورت فردی اشاره کرد و یادآور شد: به هیات‌های استانی اعلام شده که به ساختار سازمانی و کارهای آموزشی بپردازند همچنانکه فدراسیون نیز آموزش‌هایش را از طریق مجازی و غیرحضوری ارایه می‌دهد.

داود باقری روز پنجشنبه در مجمع انتخابات هیات وزنه‌برداری کردستان شرکت کرد در این مجمع شاهو جوانمردی با کسب ۱۴ رای از ۱۵ رای ماخوذه برای دومین بار به عنوان رییس هیات وزنه‌برداری کردستان انتخاب شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 434081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.