با لوله آب دروازه می‌سازیم!

دبیر کمیته فلوربال استان اصفهان گفت: دروازه‌ها را با لوله‌های آب درست کرده‌ایم و توپ‌های مخصوص فلوربال که شکسته پوسته‌هایش را بر روی هم می‌گذاریم و چسب می‌کنیم چرا که تحریم هستیم و نمی‌توانیم تجهیزات این ورزش را فراهم کنیم.

مسعود زارعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص اینکه ورزش فلوربال شباهتی با ورزش هاکی دارد و تجهیزات خاص خودش را می‌خواهد، اظهار کرد: این ورزش باید در سطوح صاف انجام شود و در زمین به متراژ ۴۰ در ۲۰ متر که دور آن رینگ‌های ۵۰ سانتی قرار گرفته باشد و دروازه‌هایی مانند هاکی دارد.

وی ادامه داد: برای شروع بازی یک تیم شش نفره در زمین حضور پیدا می‌کند که شامل یک دروازه‌بان و پنج بازیکن است و باید تجهیزاتی مانند چوب فلوربال و توپ فلوربال داشته باشند؛ هر تیم می‌تواند ۱۳ نفر نیمکت نشین داشته باشد. سه نیمه ۲۰ دقیقه‌ای وجود دارد که بین هر نیمه پنج دقیقه زمان استراحت داده می‌شود و هر تیم که بعد از گذشت سه نیمه بیشترین تعداد گل را داشته باشد به عنوان برنده اعلام می‌شود.

دبیر کمیته فلوربال استان اصفهان درباره سرمایه گذاری‌های کلان اروپایی‌ها در ورزش فلوربال، افزود: "علی دولو" رئیس انجمن فلوربال کنونی، این رشته ورزشی را وارد ایران کرد و حدود شش سال است که به طور حرفه‌ای کار می‌کند و شهرهایی مانند اصفهان، زنجان، ارومیه، قم، تهران و تبریز استان‌های فعال این رشته هستند.

زارعی با اشاره به اینکه اصفهان نماینده‌هایی در تیم ملی دارد، خاطر نشان کرد: بهنام نکوگل و احسان حاج هاشمی ملی پوشان اصفهانی در تیم ملی هستند که با اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی کره، توانستند رتبه پنجم را از آن خود کنند.

وی تصریح کرد: زمانی که این رشته ورزشی به اصفهان آمد ۲۰ نفر جذب آن شدند که در مسابقات کشوری به میزبانی اراک شرکت کردیم و در دوره بعد اصفهان میزبانی این رشته را گرفت که در آن مسابقه تهران قهرمان شد.

دبیر کمیته فلوربال استان اصفهان با بیان اینکه تجهیزات و امکانات کافی نداریم، ادامه داد: دروازه‌ها را با لوله‌های آب درست کرده‌ایم و توپ‌های مخصوص فلوربال که شکسته پوسته‌هایش را بر روی هم می‌گذاریم و چسب می‌کنیم چرا که تحریم هستیم و نمی‌توانیم تجهیزات این ورزش را فراهم کنیم.

زارعی درباره حذف یک ساله ورزش فلوربال در اصفهان و بازگرداندن مجدد آن توسط خود او، خاطرنشان کرد: نداشتن تجهیزات به حدی رسیده بود که ورزش فلوربال در اصفهان حذف شد و دیگر هیچ فعالیتی در این رشته ورزشی نداشتیم و مجدداً با گردآوری تیم فلوربال این ورزش را در اصفهان احیا کردیم.

وی ادامه داد: اگر سانس باشگاهی به ما ارائه دهند می‌توانیم یکی از ارکان اصلی این ورزش در کشور باشیم. پتانسیل‌های زیادی در این رشته کشف کردیم و به تازگی آن را در شهر برخوار راه اندازی کرده‌ایم. استعدادهای جدیدی در این ورزش شکوفا شده است و ناتوانی در جایگزین کردن تجهیزات ما را آزرده خاطر کرده است.

دبیر کمیته فلوربال استان اصفهان با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی و آمریکایی این ورزش بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: مسابقات جهانی فلوربال در اروپا برگزار می‌شود که بیشتر افراد حاضر در مسابقات آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هستند، فلوربال ورزشی هیجان انگیز است و نداشتن پست دائم در بازی به این ورزش شور و هیجان داده است.

زارعی درباره حمایت مسئولین در حد توان خود، تصریح کرد: از تلاش‌های وحید باطنی دبیر هیئت انجمن‌های ورزشی که ما را در این راستا حمایت می‌کند، تشکر دارم.

کد خبر 433873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.