معلولان در نهادهای سیاست‌گذاری حضور یابند

رئیس شورای اسلامی استان تهران گفت: معاونان و مشاوران باید در تمام بخش‌های سیاست‌گذاری از تمام اقشار به ویژه افراد دارای معلولیت دعوت کنند تا در کنار آن‌ها به پبشبرد هرچه صحیح‌تر اهداف و تصمیم گیری‌ها مشاوره دهند.

‌به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی شورای استان تهران، الهام فخاری در نشست با نمایندگان افراد دارای معلولیت به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: در محور اقدامات فیزیکی و کالبدی نمی‌توان به شهر نمره مناسب داد ولی پیشبرد کار از سوی مدیریت شهری پیگیری و نظارت شده‌اند. نه تنها در اقدامات فیزیکی بلکه در حوزه سامانه‌های نرم افزاری که نیازمند بودجه کلان نبوده نیز دچار ضعف عملیاتی هستیم که امیدواریم در زمان باقی مانده از دوره پنجم شورای شهر تهران اقدامات مؤثری در این رابطه انجام شود.

وی با بیان اینکه افراد دارای معلولیت باید در سیاست‌گذاری‌ها صاحب‌نظر باشند، افزود: در کنار یکدیگر حق شهری خود و مردم را طلب می‌کنیم و به نتیجه می‌رسانیم. معاونان و مشاوران باید در تمام بخش‌های سیاست‌گذاری از تمام اقشار به ویژه افراد دارای معلولیت دعوت کنند تا در کنار آن‌ها به پبشبرد هرچه صحیح‌تر اهداف و تصمیم‌گیری‌ها مشاوره دهند.

رئیس شورای اسلامی استان تهران تصریح کرد: در رونمایی‌ها و افتتاحیه‌ها از همه قشرهای جامعه دعوت می‌شود تا امکانات و ویژگی‌های دسترس‌پذیری برابر بررسی شده و اگر شرایط برای همگان مناسب نباشد افتتاح پروژه یا ایستگاه متوقف شود.

وی با تاکید بر لزوم حضور افراد دارای معلولیت در نهادهای سیاست‌گذاری از ملی تا محلی، ادامه داد: پرداختن به زندگی روزمره یا کار از زاویه تجربه یک فرد دارای معلولیت کمک می‌کند تا مشکلات و معضلات به درستی دیده و شناخته شده و مناسب‌سازی درست و اثربخش پیش برود و در نهایت تبدیل به تعدادی پروژه پیمانکاری بی‌حاصل نشود.

فخاری اضافه کرد: اگر پیگیری منسجمی در هر موضوع شهری وجود داشته باشد و از جامعه دارای معلولیت در راستای بهبود سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت و عملیات میدانی شهری کمک گرفته شود، می‌توان امیدوار بود که روند کارها با سرعت بیشتری پیش رود.

کد خبر 433848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.