هاشمی: به مردم بگویید به فکر زلزله هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نباید به جامعه این حس القا شود که فقط وقتی حادثه‌ای رخ داد مسئولان به آن توجه کرده و پس از آن موضوع رها می‌شود بلکه باید به مردم بگویید که همیشه به فکر هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست مدیریت بحران تهران، با بیان اینکه شورای شهر در حوزه قانون‌گذاری و نظارت آمادگی دارد تا ایمنی شهر را در برابر حوادثی نظیر زلزله ارتقا بخشد، اظهار کرد: سالهاست این جلسات برگزار می‌شود اما آمادگی تهران برای مقابله با زلزله در حدود ۱۸ درصد است.

وی رفع مسائل مالی در این خصوص را اولویت اصلی دانست و افزود: شرکت آب و فاضلاب خیلی بی سر و صدا موضوع مالی را پیگیری کرد و کسی هم نیامد بگوید که چرا دو ریال یا سه ریال گذاشتید روی قیمت قبض آب؛ می‌توان در مورد برق و مخابرات نیز تغییرات بسیار کم طوری که مشکلی برای مردم ایجاد نکند در قبض‌ها اتفاق افتد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم تأمین شرایط اسکان اضطراری و تعیین استان‌های معین تهران برای مقابله با زلزله، تصریح کرد: در این خصوص دستورالعمل وجود دارد اما وقتی مدیران و استانداران تغییر کنند دستورالعمل‌ها نیز بایگانی می‌شود.

وی ادامه داد: نباید به جامعه این حس القا شود که فقط وقتی حادثه‌ای رخ داد مسئولان به آن توجه کرده و پس از آن موضوع رها می‌شود بلکه باید به مردم بگویید که همیشه به فکر هستیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه باید مشخص شود هر دستگاهی در انجام وظایف خود چه وضعیتی دارد، خاطرنشان کرد: در این رابطه هر دستگاهی که وظایف خود را انجام نمی‌دهد باید مشخص شده و به مردم شناسانده شود.

وی با بیان اینکه گزارشی از وضعیت نصب شتاب‌نگارها در تهران به شورای شهر ارائه نشده است، خاطرنشان کرد: لازم است اقدامات به گونه‌ای پیگیری شود که تعداد مجروحان و کشته‌های ناشی از زلزله در ۷۲ ساعت و ۴۸ ساعت اول وقوع آن کاهش یابد.

کد خبر 433802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.