محبوب‌ترین شهر توریست‌پذیر برای پساکرونا

اگرچه گسترش ویروس کرونا گردشگری در سراسر جهان را با رکود مواجه کرده است، اما مکان‌هایی هستند که پس از پایان این پاندمی تنش‌زا نشاطی دوباره برای گردشگران به وجود آورد. بارسلونا یکی از محبوب‌ترین شهرهای جهان است که می‌تواند به خوبی تمام خانه‌نشینی مردم در این دوران را جبران کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این شهر جاذبه‌هایی اعجاب‌انگیز را در خود جای داده است که بدون شک پس از پایان پاندمی کووید ۱۹ میزبان میلیون‌ها گردشگر خواهد بود و رونقی دوباره به صنعت گردشگری شهر خواهد بخشید. در ادامه محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر معرفی می‌شود.

کلیسای ساگاردا فامیلیا

کلیسای ساگاردا فامیلیا یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های کشور اسپانیا واقع در کلانشهر بارسلونا به شمار می‌رود که توسط معمار برجسته این کشور، آنتونی گائودی، طراحی شده است. جالب است بدانید که شروع ساخت این کلیسا به سال ۱۸۸۲ باز می‌گردد اما هنوز به پایان نرسیده است. با این حال، با وجود جریان داشتن فرآیند ساخت و ساز، مراسم دعا و اعیاد مذهبی مختلف مسیحیان در این کلیسا برگزار می‌شود و زیبایی خیره‌کننده آن در هر سال میلیون‌ها گردشگر را از نقاط مختلف جهان به سمت خود جذب می‌کند. برخی معماران پیش‌بینی کرده‌اند که کلیسای ساگاردا فامیلیا (که در لاتین به معنای خانواده مقدس است) تا سال ۲۰۲۶ به طور کامل به بهره‌برداری برسد، در حالی که برخی دیگر گفته‌اند ساخت و ساز آن تا سال ۲۰۴۰ نیز ادامه خواهد داشت. این ساختمان نمادهای بسیاری را در بر گرفته است؛ در فضای درونی آن دو ستون بسیار زیبا و درخت مانند به چشم می‌خورد که بر فراز یکی از آن‌ها مجسمه لاک پشتی آبی و بر دیگری مجسمه لاک‌پشتی خاکی قرار گرفته شده است. بسیاری از منتقدان بر این باورند که هدف گائودی از طراحی این دو لاک پشت روی ستون‌های اصلی ساختمان، به تصویر کشیدن تعادل بین زمین و دریا بوده است.

کاسا باتلو

کاسا باتلو شاهکار دیگری از آنتونی گائودی است که در قلب کلانشهر بارسلونا واقع شده است. تمام نمای این ساختمان را جمجمه‌ها و اسکلت‌هایی تشکیل داده است که یک اژدها را بر فراز خود، یعنی پشت بام، نگه داشته‌اند. مردم بارسلونا اغلب این جاذبه شگفت‌انگیز را خانه اژدها می‌نامند که البته علت نامگذاری آن‌ها از ظاهر ساختمان کاملاً پیدا است. گائودی تلاش کرده است تمام عناصر طبیعی را در طراحی این سازه به کار گیرد و به همین دلیل برای رنگ‌آمیزی نمای بیرونی از رنگ‌هایی شبیه به صدف‌ها و مرجان‌های دریایی بهره برده است. سنگ‌فرش‌های مقابل ساختمان نیز از دنیای وهم‌آلود این معمار برجسته اسپانیایی در امان نمانده و تماماً با سنگ‌هایی به شکل هشت‌پا و ستاره دریایی پوشیده شده است.

پارک دلا سیتادلا

پارک فوق یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های کشور اسپانیا در شهر بارسلوناست که بدون شک هر گردشگری را به سمت خود جذب می‌کند. این پارک به زیبایی تمام دریاچه‌ای را در خود محصور کرده است که گردشگران را پس از بازدید بنا به سمت قایقرانی فرا می‌خواند. جالب است بدانید که پارک دلا سیتادلا برای مدت زمانی طولانی تنها پارک عمومی شهر به شمار می‌رفت و به همین دلیل تمام افراد علاقمند به فضاهای سبز و زیبا را گرد هم می‌آورد. اطراف پارک را پیاده راه‌هایی سبز، آب نماهایی اعجاب‌انگیز و بناهای یادبود متعددی فراگرفته است که همین محبوبیت آن را در میان گردشگران دو چندان کرده است. وجود باغ‌وحش‌ها و موزه‌های بی‌نظیر در حوالی پارک، جذابیت آن را در میان اسپانیایی‌ها و افراد خارجی به حد کمال خود رسانده است.

کد خبر 433774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.