۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
اینترنت 5G جهان را تغییر می دهد

اینترنت 5G که در چند سال گذشته توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده، قادر است جهان اطراف انسان را تغییر دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نسل پنجم شبکه همراه (5G) جدیدترین نسل سیستم‌های ارتباطات سیار سلولی است که پس از نسل چهارم (4G) ارائه شده است. از جمله اهداف نسل پنجم شبکه تلفن همراه می‌توان به افزایش سرعت انتقال داده، افزایش ظرفیت سرویس‌دهی به کاربران شبکه و کاهش تأخیر شبکه اشاره کرد. در ادامه به بررسی تأثیر اینترنت 5G بر جهان اطراف می‌پردازیم:

اینترنت 5G و اتومبیل‌های خودران

اتومبیل‌های خودران یکی از مواردی است که در فیلم‌های علمی-تخیلی شاهد آن هستیم، اما در آینده نزدیک تعداد این اتومبیل‌ها در دنیای واقعی نیز افزایش خواهد یافت. این نوع اتومبیل‌ها برای حرکت در خیابان‌ها و واکنش‌های سریع به اینترنت 5G نیاز دارند. اتومبیل‌های خودران باید در سرعت بالا با فضای ابری ارتباط برقرار کنند و با قسمت‌های مختلف شهر هماهنگ شوند؛ بنابراین لازم است در کوتاه‌ترین زمان ممکن تصمیم‌گیری کنند. شرکت‌های بزرگی مانند تسلا، گوگل و اوبر میلیاردها دلار برای این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ این نوع اتومبیل‌ها به زودی مورد استفاده افراد زیادی قرار خواهند گرفت.

اینترنت 5G و موبایل گیمینگ

اینترنت 5G قادر است تحولاتی در زمینه موبایل گیمینگ به وجود بیاورد و تأخیر ۷۰ میلی‌ثانیه اینترنت 4G را به یک میلی‌ثانیه برساند. در این صورت مشکل لگ زدن(Lag) در بازی‌های رایانه‌ای تقریباً به صفر می‌رسد. تأخیر پایین شبکه‌های 5G به کاربران اجازه می‌دهد از طریق گوشی یا تبلت خود به سرورهای بازی متصل شوند و بدون به وجود آمدن هیچ مشکل خاصی، بازی‌های سنگین را اجرا کنند. اینترنت 5G مزایای قابل توجهی برای پلتفرم‌های گیمینگ ابری مانند گوگل استدیا و مایکروسافت xCloud به همراه خواهد داشت.

اینترنت 5G و خدمات درمانی

اینترنت 5G بر خدمات درمانی نیز تأثیرات شگفت انگیزی خواهد داشت. این فناوری به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اجازه می‌دهد سیستم‌های ارتباط داخلی خود را بهتر و مؤثرتر کنند. با استفاده از فناوری اینترنت 5G، جراحی از راه دور و از طریق روبات‌ها امکان پذیر خواهد شد و دستگاه‌های پزشکی می‌توانند از شبکه‌های سریع و پایدار 5G استفاده کنند.

اینترنت 5G و شهرهای هوشمند

اینترنت 5G می‌تواند اتصال بین انواع گجت‌های کوچک و بزرگ موجود را در منازل و شهرها ساده‌تر کند؛ این اینترنت قادر است تقریباً یک میلیون گجت را در محدوده یک کیلومتر مربعی کنترل کند.

اینترنت 5G و واقعیت مجازی

مشکلات رایج واقعیت مجازی و افزوده این است که باید به سخت افزار قدرتمندی متصل شوند. همچنین اپلیکیشن‌های مورد نظر به پهنای باند و رزولوشن بالا نیاز دارند تا بتوانند دنیای مجازی را مانند دنیای واقعی نشان دهند. اینترنت 5G قادر است سیم‌های این نوع هدست‌ها را حذف کند. کاربران نیز می‌توانند با اتصال به شبکه‌های ابری و بدون نیاز به سخت افزارهای قدرتمند، کارهای متفاوتی را با این هدست‌ها انجام دهند.

اینترنت 5G و افزایش سرعت دانلود

حداکثر سرعت دانلود اینترنت 4G تقریباً یک گیگابایت در ثانیه است، در حالی که این رقم برای اینترنت 5G به ۲۰ گیگابایت در ثانیه می‌رسد؛ بنابراین اینترنت 5G جذابیت استفاده از اینترنت موبایل را برای کاربران افزایش می‌دهد و کاربران بدون نیاز به شبکه‌های وای فای می‌توانند از سرعت بالای اینترنت استفاده کنند.

کد خبر 433741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.