کشف سفال‌های تاریخی در عملیات مرمت خانه‌ بخردی

فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی استان ‌اصفهان از کشف تعدادی سفال تاریخی و ظروف چینی، در عملیات مرمت خانه‌تاریخی "بخردی" در شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌اصفهان، عبدالرضا‌عرب‌بافرانی گفت: با توجه به اجرای عملیات مرمت در خانه تاریخی "بخردی" واقع در محور تاریخی چهارباغ، به منظور احداث کانال دفع رطوبت صعودی در دیواره‌های شرقی این بنای تاریخی، گزارش‌های اولیه حاکی از کشف چند قطعه سفال و ظروف چینی (به صورت انباشت) در حین عملیات خاک‌برداری در دیواره شرقی این خانه تاریخی است.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان حوزه یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی و بخش باستان‌شناسی معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان، به محل اعزام و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که سفال‌ها و ظروف چینی متعلق به ادوار مختلف تاریخی در دوران‌اسلامی بوده که به‌منظور ادامه روند کارشناسی، به حوزه باستان‌شناسی اداره‌کل تحویل داده شد.

فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی استان اصفهان تاکید کرد: مرمت‌گران در ادامه عملیات حفر کانال ناکش در بخش شرقی این خانه تاریخی به یک سازه طاق مانند برخورد کردند، لذا در حال حاضر کارشناسان و مرمت‌گران در حال تخلیه خاک‌های این بخش از دیوار خانه هستند تا مشخص شود این سازه معماری از چه ویژگی‌های برخوردار است.

کد خبر 433700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.