طرح خاص انسان و پل در شیراز اجرا می‌شود

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: برای نخستین بار طرح خاص انسان و پل در شیراز اجرا می شود.

به گزارش ایمنا، شهزاد رونق زاده در این باره اظهار کرد: طرح انسان و پل که در پل ستارخان شیراز اجرا می‌شود مفاخر انسان، مظاهر تمدن شهر شیراز، ارتباط انسان و شهروند و عناصر زنده مانند مردم را بیان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز در دو بعد فضای سبز شهری شامل حفظ و نگهداری وضع موجود و توسعه فضای سبز در راستای ایجاد فضای سالم شهری فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شیراز تصریح کرد: جلوگیری از تخریب، نابودی باغات و درختان از طریق آبیاری و سمپاشی در سطح شهر و اطراف پیرامونی از دیگر رویکرد این سازمان است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به شاخصه‌ای استاندارد، توسعه فضای سبز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: چهره شهر باید برای شادی، شور و نشاط شهروندان زیبا شود و در این راستا برای رفع نازیبایی‌ها با ضوابط درون شهر که چهره شهر را مخدوش کرده باید محور به محور در صدد رفع زشتی و نازیبایی‌ها تلاش کنیم.

رونق زاده تصریح کرد: مطالعه و بررسی در زمینه توسعه فضای سبز زمانی اثربخش است که در شهر دیده شود و در این مورد اگر مطالعه و بررسی انجام شود، اما به منصه ظهور نرسد فاقد ارزش است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته تمامی طرح‌های فضای سبز و باغ‌ها، درختان، بلوارها و پارک‌های شهر را با گونه‌ها و طراحی‌های جدید و نیز نقوش گل کاری‌ها در محورهای چمران، مدرس، رحمت، جمهوری اسالمی و ورودی‌های شهر بهسازی و بازسازی شده است.

وی اضافه کرد: نهضت درختکاری توسعه داده می‌شود و این طرح امسال نیز استمرار می‌یابد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های فضای سبز با شدت کمتری ادامه یافته، اما نسبت به بهسازی فضای سبز و درختکاری با تمام توان ادامه دارد و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

کد خبر 433659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.