بهره‌برداری از ۲۴ هکتار کمربند سبز در بیرجند

‌رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند گفت: در حال حاضر بیشتر از ۲۴ هکتار از طرح کمربند سبز بیرجند به بهره برداری رسیده است که ۱۴ هکتار از آن در سال گذشته و در قالب پروژه پارک خطی بوده است.

امیر ابراهیم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کمربند سبز بیرجند ۶۰ هکتار مساحت دارد که تاکنون ۲۴ هکتار آن انجام و مابقی نیز اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: درختکاری ۲۴ هکتار انجام شده، اما بزرگترین مشکل برای توسعه کمربند سبز بیرجند کمبود منابع آبی است که در این راستا تفاهم نامه‌ای برای خرید پساب خاکستری با اداره آب و فاضلاب شهری منعقد شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند با بیان اینکه پساب خاکستری تصفیه خانه شهری برای تغذیه دریاچه مصنوعی پارک جنگلی انتقال داده می‌شود، اضافه کرد: مخزنی نیز در میدان سپاه تعبیه شده تا با مخلوط شدن پساب تصفیه شده با آب چاه از طریق آن، آب مورد نیاز با کیفیت مناسب برای آبیاری فضای سبز تهیه شود.

ابراهیم زاده اظهار کرد: فاز اول کمربند سبز از میدان سفیر امید تا دانشگاه آزاد اجرا شده و فاز دوم این پروژه در قسمت شرقی شهر و فاز سوم از میدان دانشگاه آزاد تا میدان آدینه و جوادیه تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و جداسازی بافت ناکارآمد شهری از دیگر اهداف اجرای پروژه کمربند سبز است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند افزود: اجرای کامل این طرح می‌تواند علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز در بیرجند در تلطیف هوا، تولید اکسیژن، جذب آلودگی‌های مختلف و جلوگیری از انتشار ریزگردها و گرد و غبار در شهر بیرجند اثرگذار باشد و حتی می‌تواند در مواقع بحرانی به عنوان سکونتگاه غیررسمی استفاده شود.

کد خبر 433648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.