برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب و جشنواره‌های فجر

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ادامه شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: این وزارتخانه مطابق شیوه نامه‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کرده و به همین منظور درباره رویدادهای فرهنگی به‌ویژه جشنواره‌های فجر به ابزارهای جایگزین مانند برگزاری آنلاین فکر شده است.

به گزارش ایمنا، لادن حیدری درباره سرنوشت رویدادها و جشنواره‌های ملی و بین‌المللی گفت: برای دوران مواجهه با ویروس کرونا برای همه رویدادها، شیوه جایگزین را پیش‌بینی کرده‌ایم. اگرچه وقوع و شیوع آن، یک‌باره بود اما به عنوان مثال برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رویکرد نمایشگاه‌های مجازی را در دستور کار قرار داده‌ایم و حتی در حال بررسی برای برپایی نمایشگاه‌های فیزیکی با تمهیدات خاص هستیم.

معاون وزیر فرهنگ افزود: برای جشنواره‌ها به‌ویژه جشنواره‌های فجر هم، اصل بر برگزاری است اما به ابزارهای جایگزین مانند برگزاری آنلاین هم فکر کرده‌ایم و در حال بررسی هستیم که چنانچه شرایط موجود استمرار پیدا کرد، بتوانیم با استفاده از این ابزارها، رویدادها را برگزار کنیم.

وزارت فرهنگ در تلاش برای حمایت از اهالی فرهنگ و هنر

وی با ذکر این موضوع که از ابتدای شیوع ویروس کرونا، نشست‌هایی برای مقابله با این بیماری برگزار شد، اظهار کرد: تلاش‌مان بر حمایت از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه یعنی اهالی فرهنگ و هنر بود چون این حوزه از روزهای نخست گسترش کرونا، ابتدا به‌صورت داوطلبانه و بعد، به‌شکل اجباری با توقف فعالیت مواجه شدند.

معاون وزیر فرهنگ همچنین ارائه بسته‌های حمایتی دولت در حوزه فرهنگ و هنر را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در این مدت، جلساتی هم با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و هم با ستاد اقتصادی مقابله با کرونا داشتیم که نتایج خیلی خوبی همراه داشت؛ از جمله اینکه جمع کثیری از اهالی فرهنگ و هنر در سه ماهه بهار امسال از پرداخت حق بیمه معاف شده و سپس پرداخت تسهیلات ناشی از کرونا در دستور کار قرار گرفت.

حیدری در ادامه درباره جزئیات این تسهیلات هم گفت: هم‌اکنون در حال ثبت‌نام از بنگاه‌های فاقد کد کارگاهی بیمه هستیم. سرانه پرداخت به این بنگاه‌ها به‌سبب تحمیل تعطیلی، شانزده‌میلیون تومان و به اشخاص فاقد بیمه، شش تا هشت‌میلیون تومان است.

ارائه بسته‌های معیشتی کمک به اصحاب فرهنگ و هنر

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین راستا اضافه کرد: افزون بر این، در حال پیگیری برای بسته‌های معیشتی کمک به اصحاب فرهنگ و هنر هستیم از این رو دیدارهایی با آقایان جهانگیری و نوبخت، معاون اول رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم که مثمرثمر بود و در حال حاضر در مرحله تأمین منابع برای اجرا است.

به گفته وی، خوشبختانه دولت رویکرد بسیار مثبتی داشت و اهتمام بسیاری کرد و خبرهای خوبی از حیث تأمین منابع خواهیم داشت و امیدمان این است تخصیصات قابل توجهی در اختیار قرار گیرد که در روزهای آینده، رسانه‌ای خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 433615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.