مهم‌ترین چالش‌های بیمارستان کاشانی در بحران کرونا چیست؟

رئیس بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان از ابتلای چهار تن از عوامل این بیمارستان به کرونا خبر داد.

سیدتقی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت بیمارستان آیت‌الله کاشانی اصفهان اظهار کرد: بخش MRI بیمارستان آیت الله کاشانی ظرفیت پذیرش روزانه ۸۰ بیمار را دارد؛ همچنین با داشتن دو دستگاه سیتی اسکن روزانه در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ بیمار در این بخش پذیرش می‌شوند.

وی در خصوص ظرفیت بخش رادیولوژی این بیمارستان افزود: در این بخش نیز ظرفیت پذیرش روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ بیمار وجود دارد که در وضعیت فعلی بخش رادیولوژی با حداکثر ظرفیت مشغول فعالیت است.

رئیس بیمارستان آیت‌الله کاشانی اصفهان با بیان اینکه بخش سونوگرافی این بیمارستان ظرفیت پذیرش روزانه ۴۰ بیمار را دارد، ادامه داد: به تازگی دستگاه سنجش تراکم استخوان نیز با کمک خیرین و با هزینه حدود ۶۰۰ میلیون تومان خریداری شده است که در روزهای اخیر بکارگیری شده است و ظرفیت پذیرش روزانه ۲۰ تا ۳۰ بیمار را دارد.

وی در خصوص چالش‌های پیش روی بیمارستان آیت الله کاشانی تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین چالش پیش روی بیمارستان آیت‌الله کاشانی است که در بخش‌های بالینی و نیروهای پرستاری بیش از بقیه بخش‌ها احساس می‌شود.

هاشمی اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا جذب نیرو نیز از طریق طرح به مشکل برخورده، این در حالی است که ما درخواست خود مبنی بر نیاز نیرو را در سامانه ثبت کرده‌ایم، اما نیرویی برای طرح در سامانه وجود ندارد.

وی در خصوص دیگر مشکلات پیش روی بیمارستان آیت الله کاشانی گفت: مشکلات مالی دیگر چالش بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان است که برآمده از وصول نشدن مطالبات بیمه‌هاست که در زمان مقرر انجام نمی‌شود.

رئیس بیمارستان آیت‌الله کاشانی اصفهان افزود: در این بیمارستان بحث‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی به صورت همزمان پیگیری می‌شود زیرا سانترهای اصلی ارتوپدی، جراحی اعصاب، گوش و حلق و بینی و بیهوشی در بیمارستان آیت الله کاشانی است.

وی ادامه داد: سایت و منطقه آموزشی بیمارستان آیت الله کاشانی در سال ۹۸ راه اندازی شده است، که در آن شش کلاس مجهز وجود دارد که گنجایش آموزش ۴۰ تا ۶۰ نفر را دارد که در وضعیت کنونی با توجه به شیوع کرونا این کلاس‌ها به صورت بر خط برگزار می‌شود؛ همچنین در بحث پژوهش مرکزی نیز در حوزه علوم اعصاب راه اندازی شده است.

هاشمی در خصوص وضعیت بیمارستان آیت الله کاشانی در بحران شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: بیمارستان آیت الله کاشانی در ابتدا جزء مراکز ریفرال کرونا نبود، ولی به دلیل اینکه مرکز ترومای اصفهان است و اکثر مصدومین حوادث به این بیمارستان می‌آیند در بین این بیماران کسانی بوده‌اند که بعد از اقدامات و کمک‌های اولیه متوجه شده‌ایم که مشکوک به کرونا بوده‌اند.

وی ادامه داد: بیمارانی که بعد از اقدامات اولیه مشکوک به کرونا بوده‌اند معمولاً به بیمارستان‌های ریفرال منتقل می‌شدند ولی بعضی اوقات به دلیل شلوغی بیمارستان‌های ریفرال این بیمارستان در خود بیمارستان بستری می‌شدند؛ در همان ابتدا نیز یک آی سی یو هفت تخته برای بیمارانی که نیاز به بستری در این بخش دارند، اختصاص دادیم که این بخش همچنان مختص به بیماران کرونایی است که تمام این تخت‌ها در حال حاضر مشغول است.

رئیس بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان گفت: مجموعاً از آغاز شیوع کرونا در کشور در آغاز اسفند تا به امروز حدود ۳۰۰ بیمار کرونایی به بیمارستان آیت الله کاشانی آمده‌اند که بخشی از آنها به بیمارستان‌های ریفرال منتقل شده‌اند و بقیه نیز در همین بیمارستان بستری شده‌اند.

وی افزود: اکثر ۳۰۰ بیمار کرونایی بیمارستان، بیمارانی با علائم ترومایی بودند، اما وقتی وارد شدند علائم کرونا آنها نیز مشخص شد، در کنار این موارد کسانی نیز وجود داشته است که بعد از تصادف و انتقال به بیمارستان و بعد از فوت، تست پی سی آر آنها مثبت شده است.

هاشمی همچنین از تشخیص علائم بالینی کرونا در چهار پرستار بیمارستان آیت الله کاشانی خبر داد و افزود: در این موارد یک نفر بستری بیمارستان الزهرا و سه نفر در قرنطینه خانگی هستند، این در حالی است که تجهیزات محافظت فردی از همان ابتدا تجهیز و تأمین شد

وی در خصوص چالش‌های تأمین تجهیزات پزشکی گفت: در ابتدای شیوع کرونا با چالش کوچکی در این حوزه روبه‌رو شدیم ولی بعد از تشکیل جلسات و پیگیری‌های انجام شده از این چالش عبور کردیم، ولی به طور ناگهانی شاهد افزایش قیمت‌های برخی تجهیزات پزشکی بودیم.

رئیس بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان افزود: در گذشته ماسک سه لایه به قیمت ۷۰ تا ۸۰ تومان خریداری می‌شد که این قیمت در اوضاع شیوع کرونا به ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان و تا یک هزار و ۴۰۰ تومان رسید؛ همچنین ماسک فیلتردار که قیمت خرید آن بین دو هزار و ۵۰۰ تا دو هزار ۸۰۰ تومان بود به سقف ۱۵ هزار تومان رسید.

وی گفت: به شرط تأمین نیرو بخشی در بیمارستان آیت الله کاشانی پیش‌بینی شده است که اگر بیماری کرونا در اصفهان اوج گرفت به بستری ۳۷ تا ۴۰ بیماران کرونایی بپردازد؛ در بخش متخصص عفونی نیز با کمبود نیرو مواجه هستیم، زیرا در حال حاضر فقط یک متخصص این امر در بیمارستان وجود دارد که در صورت جذب بیماران کرونایی بیشتر لزوم حضور بیشتر این متخصصین احساس می‌شود.

کد خبر 433532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.