مسکو میزبان میدان شهری با طراحی جالب

میدان عمومی جدید Paveletskaya جاذبه بعدی مسکو، پایتخت روسیه، خواهد بود که چشم‌انداز زندگی شهری قرن بیست و یکم را در افکار عموم مردم زنده خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میدان عمومی جدی مسکو قرار است در قسمت ورودی ایستگاه راه‌آهن تاریخی Paveletsky احداث شود که این ایستگاه در سال ۱۹۰۰ بنا شد و حومه‌های شهر را به مسکو وصل می‌کرد. این ایستگاه در قسمت ورودی، مسافران را به راهروهایی سر باز و پر زرق و برق و سپس به یک سالن بسیار بزرگ که به پارک مقابل ایستگاه منتهی می‌شد، هدایت می‌کرد. با گذشت زمان، خیابان جدیدی احداث شد که پارک را به دو مسیر تقسیم و ایستگاه را از محیط اطراف آن جدا کرد. معماران در طراحی جدید خود قرار است بین ایستگاه تاریخی و کمربندی ارتباطی دوباره برقرار کنند.

طراحی دوباره ایستگاه Paveletskaya با محدودیت‌های ارتفاعی و قواعد چشم‌اندازی خاصی مواجه بود، با این حال، معماران توانستند با موفقیت پارکی مجسمه‌مانند ایجاد کنند که در آن بین ایستگاه و ورودی‌های فروشگاه‌های نمادین اطراف نوعی هماهنگی وجود دارد. علاوه بر این، دسترسی به وسایل نقلیه از جاده شمال غربی محدود خواهد شد و قرار است این فضا به پیاده‌روی از ایستگاه به میدان عمومی جدید اختصاص داده شود. این فضای زیبای پارک دو پاویون بر فراز ورودی‌های فروشگاه‌های نمادین را در بر خواهد گرفت که ظاهراً با الهام از فضای مجسمه‌ای پارک طراحی شده است.

نماهای باز کنار خیابان با چشم‌اندازهایی زیبا به سمت فضای عمومی، که مملو از زندگی شهری، رستوران، خرده‌فروشی‌ها و فعالیت‌های مختلف در تمام فصول است، امتداد خواهد یافت. بالکن‌های سبز و چشم‌اندازهای اعجاب‌انگیز اطراف آن فرصت‌های زیادی را در اختیار بازدیدکنندگان برای تماشای زیبایی‌های محیط و انجام فعالیت‌های مختلف قرار خواهد داد.

محبوبیت طولانی مدت پارک Paveletskaya مربوط به متروی عمومی، فعالیت‌های حمل و نقل و سالن‌های بزرگ آن است که از انعطاف کافی برای برگزاری انواع رویدادها، با اندازه‌های متفاوت، برخوردار است. پلازای چندمنظوره مرکزی به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند در خود آب‌نماهای مختلف، سکوهای تئاتر و پیست اسکیت را جای دهد. این میدان عمومی به چند فضای باز دیگر متصل می‌شود که هر یک ریتم پر جنب و جوش زندگی شهری را در تمام طول روز، عصر و شب و فصول مختلف به تصویر می‌کشد.

مرکز خریدی نیز در زیر زمین واقع خواهد شد اما پاویون آن از سطح زمین به سمت بالا امتداد خواهد یافت و چشم‌اندازی هماهنگ با ایستگاه و پارک به وجود خواهد آورد. یک سایبان شیشه‌ای در قسمت شرقی واقع خواهد شد که با نمایی زیبا که از سمت پارک به فضای زیرزمینی خرده‌فروشی‌ها امتداد می‌یابد، هم مرز خواهد شد.

در قسمت غربی، یک تغییر سطح مردم را به ورودی دوم هدایت خواهد کرد که این ورودی در زیر چمنزاری سبز قرار خواهد گرفت. در این قسمت، سقفی چوبی در فضای باز، چمنزار سبز بالای سر خود را نگه می‌دارد و به سمت سالن ورودی امتداد می‌یابد.

میدان عمومی Paveletskaya در مسکو، نمونه‌ای از شکل‌گیری مناظر شهری است که مزایای بی‌شمار همکاری بدون مرز اصول طراحی پارک و معماری را به خوبی تمام به تصویر خواهد کشید.

کد خبر 433515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.