خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس از محل اوراق مشارکت ۹۹

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده که تاکنون ۷۰ دستگاه واصل و مبلغ آنها از محل اوراق تسویه شده است، گفت: هزینه ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید را نیز از محل اوراق مشارکت سال ۹۹ پرداخت خواهیم کرد.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در ارتباط با ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و نحوه هزینه کرد آن در اتوبوسرانی اصفهان، اظهار کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۸ در موعد مقرر فروش رفت و مبلغ آن به برای شهرداری واصل شد.

وی افزود: با توجه به اینکه طرح توجیهی اوراق مشارکت برای اتوبوس‌های جدید و بی. آر. تی بود، درآمد حاصل از آن نیز در این راستا هزینه خواهد شد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان ادامه داد: بین ۲۰ تا ۳۰ درصد اوراق مشارکت برای زیرساخت‌ها و مابقی برای خرید اتوبوس‌های جدید هزینه خواهد شد که هر دو مورد در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده که تاکنون ۷۰ دستگاه واصل شده و مبلغ آنها از محل اوراق تسویه شده است، تصریح کرد: هزینه ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید را نیز از محل اوراق مشارکت سال ۹۹ پرداخت خواهیم کرد.

طهرانی با تاکید بر اینکه با توجه به اینکه تولید اتوبوس در کشور تقریباً متوقف شده، خریداری اتوبوس‌های جدید با دشواری‌های زیادی همراه بود، اظهار کرد: در شرایط سخت اقتصادی فعلی استفاده از اوراق مشارکت بسیار اثرگذار و به نفع شهرداری و خریداران اوراق خواهد بود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه صندوق‌های تأمین سرمایه باید بخشی از سرمایه خود را بر اساس تکلیفی که بانک مرکزی مشخص کرده، صرف خرید اوراق مشارکت کنند، گفت: کارمزد شهرداری از اوراق حدود ۲۳.۵ درصد است که نسبت به سایر تأمین سرمایه‌ها مقرون به صرفه است.

وی تاکید کرد: سیاست مدیریت شهری این است که همچنان با استفاده از اوراق مشارکت بخشی از هزینه‌ها جبران شود.

طهرانی یکی از ردیف‌های تأمین مالی و بودجه شهرداری را استفاده از اوراق مشارکت دانست و گفت: دریافت اوراق مشارکت به حمایت دولت نیاز دارد، اما دولت به دلیل مشکلات مالی با تأخیر اجازه انتشار اوراق را صادر می‌کند.

کد خبر 433405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.