پیشرفت ۴۰ درصدی احداث اسکله بندر اروندکنار

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: احداث اسکله هزار تنی بندر اروندکنار که به طول ۱۲۰ متر است بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عادل دریس لایروبی نشدن اروند رود به ویژه بخش دهانه آن را از عمده ترین چالش‌های پیش روی بنادر آبادان، چویبده و اروندکنار عنوان کرد و ضمن تأکید بر لزوم لایروبی این آبراه خواستار همکاری و مشارکت طرف عراقی حسب معاهدات بین المللی شد.

وی، بنادر حاشیه اروند را مراکزی برای اشتغال و کسب و کار محلی توصیف کرد که در صورت رفع معضل لایروبی آنها، ظرفیت‌های بازرگانی در این بنادر بیش از گذشته فعال و شکوفا خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی احداث اسکله هزار تنی بندر اروندکنار که به طول ۱۲۰ متر، روند توسعه زیرساخت‌ها را در بنادر آبادان و چویبده به لحاظ احداث انبارهای ۲ هزار متر مربعی را مطلوب ارزیابی کرده و گفت: این اداره کل با استفاده از اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی زیرساخت‌های قابل توجهی در بنادر حاشیه اروند ایجاد کرده است که برای بهره برداری بهینه از آنان می باید رویه‌های تجاری تقویت شود.

دریس همچنین خروج بندر آبادان از انسداد محیطی، تأمین ایمنی کانال دسترسی در اروند رود به مساحت ۶ هزار متر، تلاش برای تسهیل در فرآیند مبادلات ارزی با همکاری ارگان‌های مربوطه و تکمیل راه ارتباطی بین بنادر ارروند را از اهم این اقدامات عنوان کرد.

کد خبر 433358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.