نصب دوربین‌های نظارتی در قم متوقف‌ شده است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از توقف عملیات هوشمند سازی و نصب دوربین‌های نظارتی در سال ۹۹ خبر داد و گفت: متأسفانه در سال ۹۸ از جریمه‌ای که از شهروندان در قم دریافت شده هیچ مبلغی به شهرداری پرداخت‌نشده است.

به گزارش ایمنا، عباس ذاکریان با اشاره به اهمیت نظارت در حوزه مدیریت حمل‌ونقل و ترافیک شهری، اظهار کرد: نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف یکی از راه‌های مؤثر در کاهش تصادفات شهری است.

وی با ابراز خرسندی از عملکرد شهرداری در اجرای سامانه هوشمندسازی در شهر قم، افزود: در سال گذشته با نصب و راه اندازه ۱۱۰ دوربین ثبت تخلف، نظارتی و تردد شمار تحول بزرگی در حوزه نظارت هوشمند ترافیک در شهر قم اتفاق افتاد و تعداد دوربین‌های فعال در سطح شهر به عدد ۲۰۰ رسیده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم کاهش تصادفات منجر به فوت را در سال ۹۸ موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: نصب و راه‌اندازی دوربین‌ها نظارتی در سطح شهر سبب کاهش چشمگیر و حتی ۱۰۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در بعضی از محورها شده است.

وی ادامه داد: نصب و راه‌اندازی دوربین‌های ثبت سرعت و ثبت تخلف بلوار آیت‌الله بروجردی در کمتر از چهار ماه توانست تصادفات منجر به فوت را تا ۱۰۰ درصد و تصادفات جرحی و خسارتی را تا بیش از ۹۹ درصد کاهش دهد.

ذاکریان از توقف اجرای سامانه هوشمندسازی در شهر قم خبر داد و یادآور شد: یکی از راه‌های تأمین اعتبار موردنیاز برای خرید دوربین‌ها اختصاص ۴۲ درصد از درآمد حاصل از جریمه‌های راهنمایی و رانندگی به شهرداری است.

وی با گلایه از تخصیص نیافتن سهم شهرداری از تخلفات راهنمایی و رانندگی، اضافه کرد: متأسفانه در سال ۹۷ از ۹ میلیارد تومان جریمه‌ای که از شهروندان در قم دریافت شده تنها ۲۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۸ هیچ مبلغی به شهرداری پرداخت‌نشده است.

وی هوشمندسازی سیستم‌های نظارتی را نیازمند اعتبارات ویژه دانست و تأکید کرد: شهرداری قادر به پرداخت هزینه سنگین سامانه هوشمند سازی نبوده و باید دولت نسبت به اصلاح فرایند اختصاص سهم شهرداری از اخذ تخلفات راهنمایی و رانندگی اقدامات لازم را انجام دهد.

کد خبر 433330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.