استفاده از ارزهای دیجیتال رایج می‌شود؟

باتوجه به تعطیلی بسیاری از مشاغل و افزایش استفاده افراد از اینترنت های خانگی و دورکاری، اگر استفاده از پول دیجیتال دو برابر شود جای تعجب نیست.

به گزارش ایمنا، شرکت نوکیا در ماه فوریه گزارشی منتشر کرد که حاکی از ترافیک سنگین در پهنای بانک اینترنت موبایل و افزایش ۱۶ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود. اکنون به نظر می‌رسد روند این استفاده بیشتر و بیشتر شود چرا که ویروس کرونا هنوز هم در بسیاری از کشورها فعال است. میزان مصرف اینترنت 5G نیز در کره جنوبی دو برابر شده است.

در حالی این وضعیت موجب خرسندی شرکت‌های تولیدکننده موبایل شده، فعالان حوزه فناوری نیز از این روند خوشحال هستند. با استفاده مردم از دست محصولات، شرکت‌های تولیدکننده سوددهی بیشتری می‌کنند. اما آنچه در این میان نباید مورد اغفال واقع شود نحوه تبادل پول در این سودها و معاملات است. در گذشته بسیاری از سیستم‌های عامل وب یا سرویس‌های www این نوع خدمات را در خود داشتند اما اکنون انحصارسازی، این امکان را از بین برده است.

مشکل پرداخت‌ها مشکلی بزرگ‌تر از انحصار سازی ها است. سالهاست اینترنت توسعه یافته اما پول دیجیتال تنها یک دهه است که به رشد رسیده است. حتی زمانی که پول دیجیتال عرضه شد دسترسی به آن محدود بود و همچنان نیز این محدودیت مرزی وجود دارد. یک شخص در ایالات متحده هنوز نمی‌تواند بدون تحمل هزینه‌های بالای تراکنش یا از دست دادن روزهایی برای انجام آن معامله، به کسی در هند پول ارسال کند. در حالی که بیت کوین همه این مشکلات را حل کرده اما محدودیت‌های فراوانی در استفاده از آن اعمال کرده‌اند. این ارز تنها توسط کسی می‌تواند استفاده شود که سطح مشخصی از دانش و علوم فنی دارد. مهم‌تر از همه اینکه، این ارز برای معاملات بزرگ قابل استفاده است. بی شک افزودن قابلیت استفاده از بیت کوین برای معاملات کوچک می‌تواند نقشی مهم در بهبود اوضاع مناسبات و معاملات اقتصادی داشته باشد. فیس بوک تا حدودی در این زمینه اقداماتی انجام داده است.

ابتکار عملی که با استفاده از ارز دیجیتال ایجاد می‌شود می‌تواند هزینه معاملات را به شدت کاهش داده و این اطمینان را برای شرکت‌ها ایجاد کند که با کمترین هزینه، درآمد کسب کنند. در این صورت شرکت‌ها حجم معاملات خود را افزایش داده و می‌توانند سرمایه داران بیشتری را برای خرید سهام خود جذب کنند. واقعیت این است که شرکت‌ها بدون سرمایه گذار نمی‌توانند فعالیت کنند و هنگامی که مشتریان از فعالیت‌های شرکتی ابراز نارضایتی کنند، عملاً پای شرکت و بسیاری از مشاغل وابسته به آن می‌لنگد!

منبع: سایت طلا

کد خبر 433310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.