سامانه احراز هویت الکترونیکی بازار سرمایه افتتاح شد

سامانه احراز هویت الکترونیک، در بازار سرمایه با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افتتاح شد؛ این سامانه مراجعات حضوری سرمایه گذاران را برای ثبت نام و احراز هویت در بورس را کاهش می‌دهد .

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، در مراسم افتتاح سامانه احراز هویت الکترونیک که در شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، برگزار شد، بیان کرد: "در سال‌های اخیر، شرکت‌های با هویت جدید به اقتصاد کشور وارد شده‌اند؛ شرکت‌های جدید بر عکس همتایان سنتی، دارایی فکری و نامشهود بیشتری دارند. وقتی شرکت فیسبوک، واتس‌آپ را با قیمت بیش از ۲٠ میلیارد دلار خریداری کرد یا اوبر شرکت کریم امارات را با نرخ بیش از ۳ میلیارد دلار خرید، از روش‌های ارزش‌گذاری دارایی نامشهود استفاده کردند."

حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس

ستاری در ادامه گفت: "۱۶ شرکت دانش‌بنیان در حال تکمیل پرونده پذیرش خود هستند تا وارد بورس و فرابورس شوند؛ شرکت‌های دانش‌بنیان، آینده‌کاری خود را در بازار بورس می‌بینند. در حال حاضر جلسات متعددی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود تا شرکت‌های دانش بنیان را با مزایای حضور در بازار سرمایه، آشنا کند. با توجه به خدمات مختلفی که شرکت‌های دانش بنیان دریافت می‌کنند، خوشبختانه از حساب‌ها و صورت‌های‌مالی شفافی برخوردار هستند."

رئیس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان، با اشاره به لزوم توجه به سرمایه بخش خصوصی در توسعه زیست بوم نوآوری کشور، گفت: در این حوزه ارزش افزوده بسیار قابل توجهی تولید می‌شود.

وی توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه را یکی از ارکان توسعه استارتاپ‌ها خواند و افزود: استارتاپ‌ها با استفاده از ابزار سرمایه گذاری ریسک‌پذیر رشد می‌کنند و نمی‌توان با تزریق بودجه دولتی و وام‌های سنتی، انتظار رشد استارتاپ‌ها را داشت.

به گفته ستاری، در یک سال اخیر تأسیس صندوق‌های جسورانه در بورس شتاب گرفته است؛ ضمن آنکه تأمین مالی جمعی نیز به عنوان یک ابزار جدید بزودی برای تأمین مالی طرح‌های خرد اجرایی می‌شود. سامانه‌سجام، یک سامانه قابل توجه است و باید کمک کرد تا تکنولوژی هم‌راستا با اقبال عمومی به بازار سرمایه، در این بازار توسعه یابد.

پذیرش ۳۳ شرکت

رئیس بنیاد ملی نخبگان همچنین گفت: "در حال حاضر ۳۳ شرکت دانش بنیان با ارزش بازار حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه پذیرش شده‌اند و این تعداد در حال افزایش است؛ فعالیت چند شرکت دانش بنیان در بحث آزادسازی سهام عدالت نیز یک پدیده مبارک است. بی‌شک در آینده نه چندان دور، شرکت‌های دانش‌بنیان به بزرگ‌ترین شرکت‌های حاضر بر روی تابلو بورس تبدیل می‌شوند؛ این اتفاقی است که در تمام دنیا رخ داده است و در ایران نیز اتفاق خواهد افتاد. "

کد خبر 433287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لیلاالبوعبادی IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    0 0
    فروش سهام عدالت 30درصد بانک صادرات بفروشم