ماسک‌های تولیدی اصفهان به تهران سرازیر شد

جانشین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: معاونت غذا و داروی کشور به واحدهای تولیدی استان اعلام کرده بود که وظیفه دارند ماسک تولیدی خود را تحویل استان تهران دهند اما با این حال بخشی از نیاز استان، فریز شد تا عرضه دچار مشکل نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم جلیلی (یکشنبه) در یکصد و سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ابتدای شیوع کرونا ویروس، در استان تنها ۳۰ هزار ماسک تولید می‌شد اما با تغییر خط تولید و اضافه شدن واحدهای صنفی برای تولید ماسک این میزان تولید انواع ماسک سه لایه و ان ۹۵ به حدود یک میلیون عدد در روز رسید.

وی افزود: کارخانه‌های تولیدکننده مواد اولیه ماسک در همدان و یزد هستند و چون محدودیت تولید در این استان‌ها وجود دارد گاهی تولید ماسک در استان‌های دیگر را دچار مشکل می‌کند که در این راستا مجوز ایجاد مرکز تولیدکننده در استان صادر شده و به‌زودی نیاز اصفهان به مواد اولیه تولید ماسک در خود استان تأمین می‌شود.

جانشین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با تأیید افزایش قیمت ماسک در بازار، تصریح کرد: ماسک استان به سمت تهران و دیگر استان‌ها سرا ریز شده است زیرا نمی‌توان دیوار در اطراف استان کشید و اجازه خروج کالا را نداد.

جلیلی ادامه داد: معاونت غذا و داروی کشور به واحدهای تولیدی استان اعلام کرده بود که وظیفه دارند ماسک تولیدی خود را تحویل استان تهران دهند اما با این حال بخشی از نیاز استان، فریز شد تا عرضه دچار مشکل نشود.

وی با بیان اینکه با توجه به تقاضای بیشتر مردم روزانه به بیش از یک و نیم میلیون ماسک در استان نیاز است و اقدامات لازم برای تولید ماسک عموم مردم را پیگیری کرده‌ایم، افزود: کیوسک‌های عرضه ماسک به تدریج در حال ایجاد در بخش‌های پرتردد شهر هستند تا مشکلی در توزیع ماسک وجود نداشته باشد.

کد خبر 433283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.