استقرار نرم‌افزار جدید شهرسازی و معماری شهرداری کرمان

معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان از استقرار نرم‌افزار جدید شهرسازی و معماری شهرداری خبر داد.

به گزارش ایمنا، مریم ایلاقی حسینی با اشاره به استقرار نرم‌افزار جدید شهرسازی و معماری شهرداری کرمان گفت: در شروع این دوره سعی داشتیم سیستم صدور پروانه ساختمانی را به سیستمی مبتنی بر GIS تغییر دهیم که با برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های لازم و استقرار نرم‌افزار جدید، این مهم محقق شد.

وی با بیان اینکه سامانه یکپارچه شهرسازی شهرداری بر اساس نیازهای سطوح سیاست‌گذاری، طراحی و پیاده‌سازی شده است، گفت: ازجمله اهداف راه‌اندازی این سامانه، خودکارسازی بخش عمده فرآیندهای صدور پروانه ساختمانی، پایان‌کار و پاسخ‌گویی به استعلامات در شهرداری است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان افزود: همچنین بهره‌گیری این سامانه از فناوری زیرساخت داده‌های مکانی به ایجاد تحول اساسی در ارائه خدمت مطلوب‌تر به شهروندان و مهندسان منجر می‌شود.

وی در خصوص برخی امکانات سامانه یکپارچه شهرسازی شهرداری کرمان گفت: این نرم‌افزار، دارای زیرسیستم‌های متعددی برای پوشش فعالیت حوزه‌های شهرسازی، نوسازی، درآمد، اصناف، طرح‌های تفصیلی، مدیریت گردش‌کار قدرتمند و کارا برای ویرایش و نظارت بر فرآیندها، آرشیو الکترونیکی با توابع مختلف پردازش تصویر برای شناسایی و دسته‌بندی خودکار اسناد، ابزار قدرتمند برای ویرایش فرم‌ها و گزارشات موجود در سامانه و افزودن فرم‌ها و گزارش‌های جدید به آن‌ها و ارائه انواع گزارش‌های تحلیلی و آماری و نمایش پراکنش نتایج حاصله بر روی نقشه پشتیبانی از زیرساخت، امضای الکترونیکی و مدیریت کاربران برای اعمال دسترسی‌ها در سطوح مختلف و دارای واسط کاربری مبتنی بر GIS با قابلیت‌های گسترده در خصوص تجزیه و تحلیل داده‌های مکانی است.

ایلاقی حسینی در خصوص سامانه امور مهندسان ناظر و مجریان ذی‌صلاح نیز گفت: در سامانه مهندسان ناظر، چرخه گردش‌کار به سامانه شهرسازی وصل می‌شود و شامل گردش‌کار پرونده در امور مربوط به مهندسان ناظر است.

وی افزود: این سامانه از زیرسیستم‌های اصلی پایگاه اطلاعاتی مهندسان و دفاتر، زیرسیستم‌های فرعی مدیریت کاربران، کارتابل الکترونیکی، گزارشات و آرشیو الکترونیکی تشکیل شده و کاربران اصلی این سامانه نیز تمام مهندسان و مجریان ذی‌صلاح، اعضای اداره امور مهندسان ناظر و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند.

معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان همچنین از تعامل خوب و سازنده شهرداری با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خبر داد و این تعامل را فرصتی ارزشمند در جهت تحقق حقوق شهروندی دانست و گفت: این تعامل و هم‌افزایی می‌تواند اتفاقات مطلوبی رقم بزند.

کد خبر 433282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.