فرسودگی ۵۰درصد تاکسی‌های مشهد تا سال ۱۴۰۰

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از فرسودگی ۵۰ درصد تاکسی‌های این کلانشهر تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از چهار هزار تاکسی فرسوده فعال در شهر مشهد تردد دارد.

احمد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اگر برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در مشهد فکر اساسی نشود، این هشدار وجود دارد که در سال آینده نیمی از تاکسی‌های فعال در شهر مشهد، جزو تاکسی‌های فرسوده تلقی شود.

وی افزود: سال گذشته افزون بر ۱۳ هزار تاکسی در مشهد تردد داشت و هم اکنون بیش از چهار هزار تاکسی فرسوده فعال در شهر داریم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر از محل اعتبارات شهرداری مشهد، تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی ناوگان تاکسی رانی شهر در نظر گرفته شد، اما به دلیل استقبال نکردن تاکسیرانان مشهدی از این تسهیلات نتوانستیم در زمینه نوسازی، موفقیتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تعداد خودروهای نوسازی شده سال گذشته ۳۲۱ دستگاه بوده است، گفت: در سال جاری با توجه عدم سهمیه اعلامی، خودرویی تحویل نشده است.

محبی از تصویب و افزایش قطعی نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری از ۱۵ تا ۴۰ درصد برای کلاس‌های مختلف خودرویی خبر داد، اظهار کرد: پس از پیشنهاد افزایش نرخ سالانه کرایه تاکسی توسط هیئت مدیره سازمان تاکسیرانی و تصویب توسط شورای اسلامی شهر مشهد و فرمانداری این نرخ تا پایان هفته جاری با بروز رسانی بر روی تاکسی‌مترها اعمال خواهد شد.

وی افزود: این افزایش نرخ در کلاس‌های دو و سه شهری ۱۵ الی ۲۰ درصد، در کلاس بی سیم ۳۰ درصد و در کلاس‌های یک و دو فرودگاه ۳۰ تا ۴۰ درصد است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه میزان محاسبه نرخ کرایه در مبادی ورودی شهر فاکتور سفر و برای تاکسی‌های گردشی تاکسی‌متر است، خاطرنشان کرد: با توجه به تقاضاهای مکرر شهروندان و مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد برنامه ریزی برای نصب نرخ کرایه بر روی تابلو خطوط نیز در حال انجام است.

محبی تاکید کرد: تمامی پرداخت‌ها بابت کرایه تاکسی‌های گردشی، خطوط و مبادی ورودی شهر بر اساس تاکسی‌متر، فاکتور سفر و نرخ مصوب و نصب شده بر روی تابلوها در خطوط محاسبه می‌شود و دریافت هر گونه نرخی خارج از چهارچوب ممنوع بود و تخلف محسوب می‌شود.

کد خبر 433274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.