قطع درخت در ملک شخصی مجازات کیفری دارد

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: بر اساس قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها اگر در ملک شخصی تا ۳۰ اصله درخت قطع شود، مجازت کیفری پیش بینی شده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: قطع درختان در ملک شخصی یا معابر عمومی علاوه بر اینکه مشمول عوارض و جریمه می‌شود، در قانون مجازات کیفری نیز پیش بینی شده است.

وی افزود: از شهروندان انتظار می‌رود اقدام به قطع درختان نکنند، حتی اگر درخت در ۶۰ درصد ساخت ملک قرار گرفته باشد، کمیسیون رأی صادر می‌کند تا مالک برای ساخت و ساز کمتر دچار مشکل شود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به سرانه فضای سبز شهروندان اصفهانی، تصریح کرد: فضای سبز اکولوژیک شهر اصفهان ۲۷ مترمربع بود که با اقدامات انجام شده در دو سال اخیر در حال حاضر به ۲۸ مترمربع افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سرانه استاندارد فضای سبز تفرجگاهی هشت مترمربع است، اما در اصفهان این سرانه تنها سه و نیم مترمربع است، ادامه داد: میزان سرانه فضای سبز تفرجگاهی شهر اصفهان پایین است که باید با ایجاد پارک‌های همسایگی و کوچک مقیاس در داخل بافت شهر و محلات این سرانه را افزایش دهیم.

مرتضایی‌نژاد خاطرنشان کرد: برای جبران این کسری‌ها در فضای سبز، پیش بینی تأمین اعتبار مورد نیاز برای تملک فضاهای داخل محلات در بودجه انجام شده تا پارک‌های محله‌ای، همسایگی، پارک‌های کوچک مقیاس یا حتی بزرگ مقیاس را احداث کنیم.

وی گفت: از جمله پارک‌هایی که عملیات احداث آن در سال گذشته به اتمام رسید و آماده افتتاح است، «پردیس اشراق» در دامنه کوه نخودی مجاور شهر رویاها است که در دو مرحله (۲.۸ هکتار در مرحله نخست و ۲.۲ هکتار در مرحله دوم) اجرا شد و در مجموع پنج هکتار وسعت دارد.

وی اظهار کرد: در پردیس اشراق هیچ گونه چمنی پیش بینی نشده و سنگ ریزه‌ای وجود ندارد و گونه‌های کم نیاز آبی، گل‌های دائمی، گیاهان دارویی در آن کاشته شده است.

کد خبر 433222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.