هراتیان: برایم مهم نیست در خصوص همسرم چه می‌گویند

رئیس ایفمارک گفت: سعی کردم کارم را درست انجام بدهم و برایم مهم نیست دو طرف داستان استقلال و پارس جنوبی چه کسانی هستند.

به گزارش ایمنا، زهره هراتیان در خصوص کم شدن بیماری کرونا در فصل گرما اظهار داشت: با یک پدیده‌ای جدید روبرو هستیم که هیچ پیش بینی درباره رفتارش نداریم. سازمان بهداشت جهانی امروز یک حرف می‌زند و فردا بخاطر اطلاعات به دست آماده، حرف دیگری می‌زند. باید هر روز جلسه ستادی داشته و آماده باشیم که هر وقت لازم باشد، کاری انجام دهیم.

رئیس ایفمارک در رابطه با شایعات به وجود آمده با حضور همسرش، هومن افاضلی روی نیمکت پارس جنوبی مقابل استقلال گفت: این قضاوت دوستان است و من سعی کردم کار خودم را درست انجام بدهم. برایم مهم نیست که دو طرف داستان چه کسانی هستند.

وی در رابطه با تعداد مبتلایان تیم فوتبال فولاد به کرونا به رادیو ایران عنوان کرد: تست‌هایی که از بازیکنان فولاد گرفتیم، از آنهایی بوده که تست‌شان مثبت اعلام شده بود. شاید آذری از منفی‌ها هم تست گرفته است. در مورد این تست توضیحی باید ارائه بدهم. مدیرعامل شاید اجازه داشته باشد تعداد مبتلایان را بگوید. من به عنوان پزشک اجازه ندارم چیزی بگویم.

هراتیان در خصوص اظهارات آذری مبنی بر ابتلای ۱۵ بازیکن فولاد به بیماری کرونا، گفت: عددش را نمی‌توانم تأیید کنم. آذری کل تیم را گرفته است. ما در هفته گذشته اعلام کردیم هیچ نقشی در نوشتن پروتکل نداشتیم. پروتکل به ما ابلاغ شده و ما باید موارد مثبت را به آنها تکیه کنیم. هیچ مورد مثبتی که از طرف باشگاه در تست‌های مراکز معتبر وزارت بهداشت و درمان انجام شده رد نشده است. همان روز بر اساس لیستی که در کمیته نقل و انتقالات وجود دارد، مطابقت داده شده آنها بر اساس آن معادل‌سازی می‌کنند که ببینند به ۲۵ درصد رسیده یا نه.

وی خاطرنشان کرد: برای اولی‌بار در تاریخ فوتبال دنیا، دو تیم حرفه‌ای تعداد قابل ملاحظه‌ای را اعلام کردند که تست‌شان مثبت شده است. طبق بند پروتکلی که در تاریخ ۴ تیر ۹۹ به ما ابلاغ شد، اگر ۲۵ درصد از یک تیم چنین شرایطی را داشته باشد، باید به قرنطینه برود. چون این پروتکل دو ماه قبل تدوین شده بود، نوشته شده بود که باید دو هفته در قرنطینه باشند. در همان پروتکل در یک صفحه‌ای نوشته شده بود بازگشت بازیکنان به کنار تیم‌ها بر اساس آخرین پروتکل اعلام شده یک فرد مثبت خواهد بود. در تاریخ ۷ تیر ۹۹ وزارت بهداشت و درمان آخرین فلوچارت برخورد با بیماران سرپایی و بستری را اعلام کرد که در آن یک نکته خیلی مهم وجود داشت. نوشته است اگر کسی تست پی‌سی‌آرش مثبت باشد، بخواهد زودتر از ۱۰ روز قرنطینه بازگردد، باید دو تست پی‌سی‌آر منفی به فاصله ۲۴ ساعت ارائه دهد.

هراتیان افزود: ما برای اینکه بتوانیم ورزشکارانمان را که در این شرایط قرار می‌گیرند یک راهنمایی طبق پروتکل وزارت بهداشت داشته باشیم، از همه دو تست در ۲۴ ساعت گرفتیم. ما دو تست خوداظهاری از دو باشگاه گرفتیم و دیدیم دو منفی داریم و هیچ علامتی وجود ندارد و به تیم‌ها اعلام کردیم بازگشت این بازیکن‌ها با رعایت اصول پزشکی به فعالیت‌های فوتبالی بلامانع است.

رئیس ایفمارک در رابطه با اینکه چرا از اول شروع لیگ این تعداد ۲۵ درصد را انجام نداده‌اند عنوان کرد: من از همان اول که مسابقات شروع شد مصاحبه کردم و گفتم پروتکل‌ها با هم فرق دارد، ما ۲۹ پروتکل را تحویل گرفتیم و ۳۱ شروع مسابقات بود. انتظار داشتید در فاصله دو روز ما با ستاد کرونای اصلی جلسه بگذاریم؟ من دو روز تمام پروتکل را مطالعه کردم و ایرادات را درآوردم و انتظار داشتیم مدیرعاملان و اعضای تیم‌ها هم آن را بخوانند و می‌خواستیم کادر پزشکی هم مطالعه بکنند. الان کادر پزشکی تیم‌ها مشغول همه چیز هستند و هرکدام شماره نظام‌پزشکی دارند و اگر دو مورد مثبت هم داشته باشند به مدیرعامل اعلام کنند که صلاح نیست تیم در مسابقات حضور داشته باشد.

هراتیان در رابطه با تعداد نفرات مثبت شده در دو تیم استقلال و فولاد، تصریح کرد: تیم فولاد خود مدیرعاملش اعلام کرد که مثبت شده، من در جریان کامل پرونده فولاد هستم، ولی استقلال را در جریان نیستم.

رئیس ایفمارک در رابطه با اینکه آیا یک فوتبالیست به ویروس کرونا مبتلا شود فوتبالش را از دست می‌دهد، تأکید کرد: من قبلاً هم گفته‌ام، اگر برای شما کرونا از لحاظ آماری تمام شود، برای ما پزشکان تا سه سال خواهد بود. ما عوارض این ویروس برای بدن را خصوصاً روی ورزشکاران نمی‌دانیم و باید در خصوص آن مطالعه کنیم. یکی دیگر از دلایلی که ما دو تست را انجام دادیم، باید بازیکنان را تحت نظر قرار دهیم و مجدداً تست قلبی ریوی می‌گیریم و مطمئناً در رسانه اعلام نمی‌کنیم. در خصوص بیماری کرونا فقط اخبار مثبت آن در رسانه‌ها اعلام می‌شود. اخبار خیلی ناراحت‌کننده باید در پشت پرده اعلام شود.

وی در رابطه با اینکه چرا سازمان لیگ آزمایشگاه معتبر اعلام نکرده است، گفت: در پروتکل نوشته شده تمام آزمایشگاه‌هایی که مورد تأیید وزارت بهداشت است، می‌توانند زیر نظر ناظر فدراسیون پزشکی تست را انجام دهند. باید ناظر فدراسیون پزشکی ورزشی آنجا حضور داشته باشند و این را نباید از من بپرسید که چرا حضور نداشته است.

منبع: فارس

کد خبر 432984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.