انتقاد نادرست آفت جلسات شعر خوانی است

یک شاعر گفت: ممکن است در جلسات شعر خوانی انتقاداتی به یک شاعر شود که درست نباشد. در واقع اگر کسی که اشعار را نقد می‌کند صاحب دانش و تجربه نباشد، آسیب خواهد رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف خوش نظر شاعر اصفهانی در گفت و گوی زنده اینستاگرامی صفحه مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان که با عنوان "شعر نیوش" برگزار شد، اظهار کرد: کسی که می‌خواهد راه شاعری را در پیش بگیرد و به آنچه قرار است برسد، به حضور در جلسات شعر خوانی نیاز دارد. شنیده شدن از سوی دیگران و نقدهایی که به اشعار می‌شود، بسیار تأثیر گذار است.

وی در خصوص آفات این جلسات افزود: ممکن است در جلسات شعر خوانی انتقاداتی به یک شاعر شود که درست نباشد. در واقع اگر کسی که اشعار را نقد می‌کند صاحب دانش و تجربه نباشد، آسیب خواهد رساند.

این شاعر ادامه داد: چه بسیار کسانی که دید خود را داشته و سعی کردند، خود باشند اما به دلیل اینکه مانند دیگران نبودند پس زده شدند و به همین سبب جلسات شعر خوانی را ترک کردند.

خوش نظر با اشاره به اهمیت انتخاب درست جلسات شعر خوانی اضافه کرد: اینکه شاعر در چه جلسه‌ای شرکت کند بسیار مهم است و شاعران جوان باید در این جلسات شرکت کرده، ببینند و بشنوند تا تجربه به دست آورند.

وی در خصوص تأثیر خود از حسین منزوی، گفت: در آن دوره فقط من از او تأثیر نگرفتم بلکه همه از او متأثر بودند، از طریق دوستانم با او آشنا شدم و این آشنایی شور و حال خوبی به من داد.

کد خبر 432973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.