پروژه به ارث رسیده مرکز همایش‌ها نیاز به بهره‌بردار واقعی دارد

مدیر پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان خبر از پیشرفت ۸۵.۱۶ درصدی پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان داد و گفت: این پروژه به ارث رسیده که تاکنون برای احداث آن بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده، نیاز به بهره‌بردار واقعی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی رضایی صبح امروز –جمعه ۲۰ تیرماه ۹۹_ در بازدید سخنگوی وزارت امور خارجه از پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان، اظهار کرد: پروژه مرکز همایش‌ها که عملیات اجرایی آن از تیرماه ۹۰ آغاز شد، در زمینی به وسعت ۷۲ هکتار شامل سالن اصلی، سالن‌های چند منظوره، سینما، پارکینگ‌های اختصاصی، هتل پنج ستاره و یک مرکز تجاری در حال احداث است.

وی با بیان اینکه در پروژه مرکز همایش‌ها، دو طبقه پارکینگ با سطح ۲۲ هزار مترمربع با ظرفیت ۸۰۰ خودرو پیش بینی شده است، افزود: اسکلت سالن اصلی و جانبی این مجموعه با استفاده از سازه‌های فولادی و دیوارهای آن به روش خشک و مقاوم در برابر حریق و رطوبت ساخته شده است.

مدیر پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان با اشاره به سالن اصلی پروژه، گفت: ظرفیت این سالن با ظرفیت ۲۴۰۰ نفر طرح ریزی و سقف آن با الهام گرفتن از معماری مسجد شیخ لطف الله احداث شده است.

وی با بیان اینکه سالن چند منظوره پروژه مرکز همایش‌ها به صورت مسطح در مجاورت سالن اصلی قرار دارد، گفت: سالن سینما و آمفی تئاتر مجموعه با ظرفیت ۵۶۴ نفر و مساحت ۸۰۰ متر مربع یکی دیگر از سالن‌های جانبی است که با سیستم‌های پیشرفته طراحی شده است.

رضایی ادامه داد: سالن پذیرایی و چندمنظوره پروژه با مساحت دو هزار و ۸۰۰ متر مربع یکی دیگر از سالن‌های جانبی برای پذیرایی از میهمانان با امکانات پیشرفته صوتی و تصویری است.

وی با بیان اینکه فضای «کنکورس» پروژه، ارتباط فیزیکی، فضایی و حجمی بخش‌های مختلف به یکدیگر را مهیا می‌کند، تصریح کرد: طرح شیشه‌های داخلی این فضا با بهره‌گیری از هنر اساتید و با استفاده از مس و شیشه اجرا شده است.

مدیر پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات، اجرای نمای پروژه با استفاده از بتن الیافی توسط مهندسان پروژه بوده که به صورت تجاری به تولید انبوه رسید است.

وی با اشاره به مسیرهای ارتباطی پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان، اظهار کرد: مسیرهای ارتباطی و دسترسی پروژه در سه طراز مختلف برای اتصال به سالن اصلی و سالن‌های جانبی طراحی شده است.

رضایی گفت: هتل پنج ستاره پروژه با زیربنای ۶۵ هزار متر مربع در ۱۲ طبقه پیش بینی شده و دارای فضاهایی مثل استخر، تالارهای پذیرایی، سالن ملاقات و … خواهد بود.

وی با بیان اینکه مرکز خرید پروژه در شش طبقه شامل فضای پارکینگ با گنجایش دو هزار خودرو، هایپر مارکت، فضای تفریحی و فضای بازی کودکان خواهد بود، تصریح کرد: هشت واحد ویلای سنتی هر کدام به مساحت ۴۵۰ متر مربع برای اسکان میهمانان و محافظان آنها در نظر گرفته شده است.

مدیر پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان ادامه داد: این پروژه ۳۲ هکتار فضای سبز دارد که بخش داخلی آن کاشت گیاهان و بخش خارجی جنگل کاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این پروژه ۸۷ هزار و ۵۰۰ متر خیابان‌سازی انجام شده است، گفت: نیروگاه خورشیدی پروژه مرکز همایش‌ها با توان تولید ۵۰۰ کیلو وات در روز راه‌اندازی شده است.

کد خبر 432930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.