هر خیر به توسعه یکی از شهرهای سیستان و بلوچستان کمک کند

نماینده خیران اصفهانی در بنت گفت: امیدوارم توسعه هر شهر غیربرخوردار سیستان و بلوچستان توسط یک خیر از هر استان تقبل شود تا توسعه این استان با سرعت بیشتری دنبال شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی باطنی، مسئول خیریه سعادتی و نماینده خیران اصفهان در شهر بنت، شب گذشته در مراسم هم پیوندی اصفهان و بنت گفت: تجربه خدمت ۱۰ ساله به مردم سیستان و بلوچستان را دارم و در حوزه درمان، کارآفرینی، آموزش پیشگیری از سرطان و توسعه کشاورزی و دامداری به مردم این استان کمک شده است.

وی ادامه داد: اگر توسعه هر شهرستان غیربرخوردار استان سیستان و بلوچستان توسط یک خیر از هر استان برخوردار تقبل شود، توسعه سیستان و بلوچستان با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

باطنی با بیان اینکه "قرار است بیمارستان فوق‌تخصصی ۳۲ تخت‌خوابی در شهر بنت احداث شود"، توضیح داد: به همین منظور با ۴۰ پزشک هماهنگ شده تا به نوبت در این بیمارستان حضور پیدا کنند و تعداد دیگری از پزشکان نیز اعلام آمادگی کرده‌اند تا به صورت داوطلبانه در این امر مشارکت داشته باشند. غذا، دارو، درمان و هر آنچه بیماران سیستان و بلوچستانی نیاز داشتند تقدیم حضورشان شده است.

نماینده خیران اصفهان در شهر بنت درباره فعالیت‌های کارآفرینانه خیران، اظهار کرد: عده کثیری از از سیستان و بلوچستان به اصفهان دعوت کردیم و آموزش‌های مختلف کارآفرینی و کسب و کار به آن‌ها دادیم. این افراد هر کدام مشغول به کار شدند و ۱۰ تا ۱۵ نفر را به کار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه "در سیستان و بلوچستان علوفه دام را با قیمت گزاف از خوزستان خریداری می‌کنند" تاکید کرد: بعد از سه سال تحقیقات علمی به این نتیجه رسیدیم که شاخه درخت خرما غذا بسیار مفیدی برای دام است. اما در سیستان این‌ها امحا می‌کنند و می‌سوزانند. از معاون استاندار تقاضا دارم تا در این موارد که به نظر جزئی می‌آیند اما تأثیر بسیاری دارند، وارد شوند.

باطنی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده در ۱۰ سال آینده هیچ گونه بیکار و فقیر در بنت نخواهیم داشت. نه تنها فقر وجود ندارد، بلکه مردم آنجا دارا خواهند بود و می‌توانند به دیگران کمک کنند.

نماینده خیران اصفهان در شهر بنت گفت: اصفهان قرار است به کل شهرستان نیک‌شهر نیز کمک کند و دفتر همکاری‌های مشترک دو شهر نیز در آنجا افتتاح شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۳۲ کیلومتر باقیمانده از جاده زرآباد به بنت نیز تکمیل شده. اما با وجود اقدامات گسترده در سیستان و بلوچستان، عمق محرومیت این استان آن‌قدر زیاد است که جا دارد اقدامات بیشتری در آن انجام شود.

کد خبر 432881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.