تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های پیرایش شهری

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در سال جاری ۱۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های پیرایش شهری در نظر گرفته شده که پیمانکاران از طریق مدیران مناطق اجرای این طرح‌ها را مدیریت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد حسینی نیا صبح امروز _چهارشنبه ۱۹ تیرماه ۹۹_ در حاشیه جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر با بیان اینکه سال گذشته اعتبار پیش بینی شده برای اجرای طرح‌های پیرایش شهری ۱۵ میلیارد تومان بود که در مجموع ۱۳.۶ آن لحاظ شد، اظهار کرد: در سال جاری ۱۵ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های پیرایش شهری در نظر گرفته شده که پیمانکاران از طریق مدیران مناطق اجرای این طرح‌ها را مدیریت می‌کنند.

وی ادامه داد: مقرر شده مناطق ۱۵ گانه یک محور یا خیابان به عنوان خیابان نمونه معرفی کنند تا از نظر مبلمان و منظر شهری بررسی و طرح پیرایش شهری در آن اجرایی شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه اجرای پیرایش شهری در محورهای منتخب با اولویت ویژه و با محوریت معاونت شهرسازی و معماری در دستور کار قرار گرفته است، گفت: استفاده از تجربیات تهران با هدف زیبایی انگاری در خیابان‌ها مدنظر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به معضلات موجود در سیمای شهرها گفت: معضلات موجود از منظر کلان شامل بی‌توجهی به سیمای شهری در نظام کلی هدایت تحولات کالبدی شهرهاست که سبب بی‌هویتی بوده و از منظر خرد نیز اضافات و الحاقات، فرسودگی نماها و تابلوهای بی ضابطه لزوم پیرایش، مرمت و ساماندهی را ضروری ساخته است.

حسینی نیا گفت: به منظور انجام هماهنگی با تمامی معاونت‌ها و سازمان‌های مرتبط و اتخاذ وحدت رویه در مناطق ۱۵ گانه اتاق فکر کمیته‌های پیرایش شهری در معاونت شهرسازی پنجشنبه هر هفته با حضور نمایندگان تام‌الاختیار معاونت‌ها، سازمان‌ها، مناطق و مشاوران تسهیلگر تشکیل می‌شود که خروجی آن شناسایی پلاک به پلاک هر محور، تهیه گزارش آسیب شناسی محورها، ارائه شناسنامه برای هر پلاک و مشخص شدن اقدامات اجرایی مورد نیاز هر پلاک، معرفی محدوده پایلوت برای آغاز عملیات اجرایی، نقشه برداری و ارائه طرح پانارومای بدنه محدوده‌های پایلوت در محورهای منتخب مناطق ۱۵ گانه بوده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این اقدامات با هدف ارتقای همه جانبه محورهای منتخب به موازات موضوع پیرایش، آسیب شناسی و ارائه طرح مناسب سازی محورهای منتخب در مناطق ۱۵ گانه و ارتقای فضای سبز این محورها پیگیری و انجام شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه اجرای طرح‌های پیرایش شهری در ارتقای کیفی سیمای شهری تأثیرگذار است، افزود: اجرای این پروژه‌ها همچنین مرمت و ساماندهی سیمای شهری یکی از اقدامات کلیدی و مهم به شمار می‌آید که در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

حسینی نیا گفت: طرح پیرایش شهری در منطقه یک در خیابان کاشانی (حدفاصل صاحب روضات تا چهارراه محرم)، منطقه دو در خیابان شهیدان غربی (از اتوبان تا خیابان بابک)، در منطقه سه محور چهارباغ خواجو (حدفاصل مکینه خواجو تا میدان خواجو)، منطقه چهار در خیابان علامه امینی شرقی، منطقه پنج خیابان حکیم نظامی (حد فاصل پل فلزی تا چهارراه حکیم نظامی)، منطقه شش خیابان شیخ صدوق جنوبی (حد فاصل سعادت آباد تا میدان برج)، منطقه هفت خیابان کاوه (حد فاصل فلکه شهدا تا پل ۲۵ آبان)، منطقه هشت خیابان کاوه (حد فاصل میدان شهدا تا پل ۲۵ ابان)، منطقه ۹ خیابان میرزا طاهر (حد فاصل میدان سقاخانه تا خیابان شهید مظاهری)، منطقه ۱۰ خیابان عسگریه (حد فاصل پروین تا دشتستان)، منطقه ۱۱ خیابان شریف غربی، منطقه ۱۲ خیابان علم الهدی، منطقه ۱۳ میدان ۹ دی و بخشی از بلوار کشاورز، منطقه ۱۴ خیابان لاله شمالی (حد فاصل خیابان محوری تا مهدیه) و منطقه ۱۵ در خیابان شریعتی در حال اجراست.

کد خبر 432673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.