دومین ETF مالی دولت تا پایان ماه عرضه می‌شود

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد از ارائه باقیمانده واحدهای صندوق‌های واسطه‌گری مالی (etf) تا پایان ماه جاری و تا سقف پنج میلیون تومان به مردم خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، عباس معمار نژاد، با اعلام این خبر در پاسخ به این سوال که "بعد از عرضه واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم، موسوم به ETF مالی، بقیه سهام دولت چه شد"، اظهار کرد: با فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه گذاری مالی یکم در مرحله اول ۵.۸ هزار میلیارد تومان پول از مردم جمع‌آوری و مستقیم به خزانه دولت واریز شد.

وی افزود: در حال بررسی برای بقیه واحدهای مانده صندوق واسطه‌گری مالی هستیم که مابقی سهام دولت در پنج شرکت (بانک تجارت، بانک ملت، بانک صادرات، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین) را مجدداً از طریق etf مالی تا آخر تیرماه جاری به مردم عرضه کنیم.

معمار نژاد تصریح کرد: در این خصوص مجوزهای لازم، قبلاً گرفته شده است و فقط باید فرایند اجرایی آن تعریف شود که هر کس با داشتن کد ملی بتواند تا سقف پنج میلیون تومان از واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم با تخفیف دریافت کند و کسانی که قبلاً این واحدها را در سقف دو میلیون تومان خریده‌اند، بتوانند تا سه میلیون تومان دیگر هم از واحدهای جدید صندوق واسطه‌گری مالی یکم خریداری کنند.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد با بیان اینکه تلاش می‌شود تا فرایند اجرایی عرضه واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی تا پایان تیرماه انجام شود، گفت: خرید این واحدها، دوباره از طریق درگاه بانک‌ها و کارگزاری بورس امکان‌پذیر می‌شود.

وی ارزش باقیمانده صندوق واسطه‌گری مالی یکم را در حال حاضر ۲۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در عرضه قبلی واحدهای این صندوق، هر واحد ۱۰ هزار تومانی که به مردم فروخته شد، اکنون به قیمت روز، ۲۷ هزار تومان معامله می‌شود، اظهار کرد: این سرمایه گذاری ۱۷۰ درصد بازده داشته و پیش بینی می‌شود مردم از خرید دوباره واحدهای این صندوق، استقبال کنند.

معمار نژاد همچنین در مورد گلایه برخی از دارندگان واحد صندوق واسطه‌گری مالی یکم مبنی بر اینکه «دارا یکم» در پرتفوی آنها دیده نمی‌شود، گفت: کسانی که از طریق درگاه بانکی خریداری کرده‌اند، به صورت پیشفرض در کارگزاری همان بانک دیده می‌شود اما کسانی که از طریق کارگزاری و کد بورسی خود خرید کرده‌اند، می‌توانند پرتفوی دارا یکم را ببینند.

وی همچنین در مورد اینکه‌ای تی اف دوم چه موقع عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: واحدهای صندوق قابل معامله بورسی بعدی احتمالاً در اواخر تیر یا اوایل مرداد ماه ارائه خواهد شد که بسته به اینکه کارهای اجرایی کدام etf زودتر انجام شود، ای تی اف پالایشی، فلزی یا خودرویی خواهد بود.

کد خبر 432627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.