رکورد میزان رشد روزانه بازار سهام چین شکسته شد

بیشترین رشد روزانه بازار سهام چین در یک سال گذشته رقم خورد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در حالی که در روز گذشته بیشترین میزان رشد بازار سهام چین در یک جلسه معاملاتی به ثبت رسید اما سرمایه گذاران کم ریسک همچنان به دلیل تجربه تلخ سال ۲۰۱۵ میلادی، از بازار این کشور اجتناب می‌کنند.

بر اساس این گزارش، کارشناسان معتقدند حمایت‌های بانک مرکزی این کشور از بازار سهام چین و همچنین پیش بینی ادامه روند صعودی شاخص‌ها در این کشور مهم‌ترین دلیل رکورد روزانه بازارهای چین بوده است.

این در حالی است که، روزنامه محلی این کشور نیز با تیتری جنجالی، هیجان‌ها را نسبت به حضور سرمایه گذاران پر ریسک در بازار بیشتر کرده است.

به این ترتیب، در صفحه اول روزنامه دولتی ChinaSecuritesTimes تیتر درشتی مبنی بر "حفظ بازار سهام گاوی در چین در حال حاضر مهم‌تر از همه چیز است" به طرز عجیبی خودنمایی می‌کند.

بر این اساس، شاخص شانگهای چین در معاملات روز گذشته با رشد ۵.۷ درصدی توانست بیشترین میزان رشد روزانه را نسبت به یک سال گذشته به ثبت برساند. شاخص CSI نیز با رشد شش درصدی همراه شد و شاخص بورس هنگ کنگ نیز روند مثبت ۳.۸ درصدی را از آن خود کرد.

مارک ویلیامز، تحلیل گر ارشد مؤسسه سرمایه گذاری کپیتال اکونومیک، درا ین خصوص اظهار داشت: کشور چین در تحریک رسانه‌های جمعی و رشد بازار سهام پیشینه تاریخی دارد اما تجربه ثابت کرده است این داستان ختم به خیر نخواهد شد. در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز دقیقاً با همین موقعیت بازار سهام این کشور رشد کرد اما در پایان به تلخی ختم شد.

کد خبر 432487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.