نوسازی ۲۵ دستگاه اتوبوس حمل‌ونقل عمومی در کرمان

شهردار کرمان گفت: نوسازی و بهسازی ۲۵ دستگاه اتوبوس حمل‌ونقل عمومی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، سیدمهران عالم‌زاده در بازدید از مجتمع تعمیرگاهی اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی گفت: ۲۵ دستگاه اتوبوس پس از تعمیرات اساسی، رفع نقص فنی و مجهز شدن به کولر، نوسازی و وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که خرید اتوبوس‌های جدید و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده به‌صورت موازی انجام می‌شود، گفت: علی‌رغم محدود بودن ظرفیت تولید اتوبوس در کشور، برای خرید ۱۰ تا ۲۰ دستگاه اتوبوس نو در حال رایزنی هستیم.

شهردار کرمان با تأکید بر این‌که برای خرید این تعداد اتوبوس، تابع شرایط خاص کشور هستیم، گفت: باید در خصوص این‌که کارخانه تولیدکننده با چه شرایطی اتوبوس واگذار می‌کند، بررسی لازم انجام شود.

وی افزود: تا زمان واگذاری اتوبوس‌های جدید، بازسازی و بهسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی موجود در دستور کار قرار دارد.

شهردار کرمان با بیان این‌که تقریباً معادل قیمت سه دستگاه اتوبوس نو، ۲۵ دستگاه اتوبوس را نوسازی و به شبکه حمل‌ونقل عمومی اضافه خواهیم کرد، افزود: هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس ۲۵۰ میلیون تومان است و هزینه ۲۵ دستگاه اتوبوس، هشت میلیارد تومان برآورد شده که از محل اعتبارات شهرداری تأمین می‌شود.

وی از اختصاص سه دستگاه اتوبوس برای استفاده افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: این تعداد دستگاه اتوبوس برای افراد دارای معلولیت طراحی و به رمپ ویژه معلولان و امکانات دیگر مجهز شده است.

عالم‌زاده با اشاره به اختصاص نیافتن یارانه حمل‌ونقل عمومی طی چندسال گذشته گفت: این یارانه که به نوعی کمک دولت به سیستم حمل‌ونقل عمومی کشور محسوب می‌شد، قطع شده و دیگر به شهرداری‌ها پرداخت نمی‌شود.

وی در خصوص طرح‌های جدید سیستم حمل‌ونقل عمومی نیز گفت: طرح BRT و تراموا، دو طرح پیشنهادی است که اجرای تراموا به‌دلیل مزایای زیست‌محیطی و ترافیکی، کارآمد بیشتری نسبت به BRT داشته و در اولویت است.

کد خبر 432472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.