اولین عمل جراحی ترمیم پارگی قلب در دیواندره با موفقیت انجام شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره گفت: عمل جراحی اورژانسی ترمیم پارگی قلب بر روی بیمار ۱۷ ساله در بیمارستان این شهرستان با موفقیت انجام شد و حال بیمار نیز رضایت‌بخش است.

به گزارش ایمنا، علیرضا حشمتی شامگاه دوشنبه در گفت و گوی خبری اظهار کرد: روز گذشته پسر نوجوان ۱۷ ساله اهل دیواندره به دنبال نزاع و آسیب ناشی از ورود چاقو به سمت چپ قفسه سینه دچار خونریزی شده بود که توسط اکیپ فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ به بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان اعزام و پس از معاینه و اقدامات اولیه توسط پزشک جراح کشیک دکتر افشین حاجی حسن زاده، به دلیل حجم زیاد خونریزی بیمار سریع به اتاق عمل منتقل شد.

وی افزود: با توجه به وخامت حال بیمار تصمیم گرفته شد که عمل جراحی به کمک هر ۲ جراح شهرستان انجام شود و بر همین اساس دکتر علیرضا حشمتی و دکتر افشین حاجی حسن‌زاده با کمک هم پس از حدود سه ساعت و نیم عمل جراحی، وضعیت بیمار را پایدار اعلام و به آی سی یو منتقل کردند.

حشمتی درباره این عمل موفقیت‌آمیز اظهار کرد: به علت پارگی قلب و خونریزی شدید در حین عمل و همچنین پس از عمل در مجموع حدود ۲۳ واحد خون و فراورده‌های خونی به این بیمار نوجوان تزریق شد.

وی با بیان اینکه این عمل حاصل کار خوب تیمی بود اضافه کرد: تیم درمانی همکار شامل پزشک عمومی، پرسنل اورژانس، متخصصین جراحی بیهوشی، قلب و سوپروایزر، پرسنل کادر اتاق عمل آی سی یو، آزمایشگاه، بانک خون و پرسنل فوریت‌ها و همچنین نیروهای خدماتی تا آخرین لحظه برای نجات این نوجوان آسیب دیده از هیچ کوششی فرو گذار نکردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره ضمن قدردانی از زحمات همه اعضا و تیم فوق‌الذکر برای نجات جان این نوجوان مجروح که هم اکنون در مرکز جراحی قلب بیمارستان کرمانشاه بستری آرزوی سلامتی کرد و گفت: خوشبختانه حال عمومی بیمار رضایت بخش است.

حشمتی اظهار کرد: این چنین عمل جراحی در بیمارستان یک شهرستان در شرایط اپیدمی کرونا با اندک امکانات ولی پرسنلی متخصص و آموزش دیده ستودنی است و انرژی مضاعف به کادر بهداشت و درمان تزریق می‌کند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی و تلاش دلسوزانه دکتر فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیمار ۱۷ ساله بعد از جراحی حدود ساعت ۲۱ شب گذشته با حال عمومی رضایت بخش جهت کنترل و درمان‌های بعدی به بیمارستان امام علی (ع) در کرمانشاه اعزام شد و تا این لحظه وضعیت عمومی بیمار خوب گزارش شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 432416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.