باز هم ال گیلانو؛ باز هم شور و هیجان

امروز(دوشنبه) در حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی از هفته بیست و هشتم لیگ یک، دو تیم ملوان و سپیدرود در ورزشگاه خالی از تماشاگر سردار جنگل به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز از هفته بیست و هشتم لیگ یک، یکی از حساس‌ترین بازی‌ها برگزار می‌شود. جایی که سپیدرود میزبان تیم فوتبال ملوان بندرانزلی است. سپیدرودی‌ها چند روز پیش مربی خودشان نادر دست نشان را برکنار کردند و مهدی پاشازاده را به عنوان سرمربی معرفی کرند. هدایت ملوان هم از احمدزاده به میثاقیان رسیده است. ملوانی‌ها با ۲۷ امتیاز و تفاضل ۱۳- در رده شانزدهم جدول قرارگرفته‌اند و سپیدرود با ۲۶ امتیاز و تفاضل منفی ۱۵ یک رده پایین‌تر در جایگاه هفدهم جا خوش کرده‌اند.

دیدار امروز این دو تیم با اینکه بدون هواداران برگزار می‌شود، اما مثل بازی‌های قبل پر از شور و هیجان خواهد بود. هر دو تیم به دنبال فرار از منطقه سقوط هستند و دوست ندارند فصل جدید را در لیگ دو بگذرانند، به همین دلیل هر چه دارند رو می‌کنند تا بر دشمن دیرینه پیروز شوند.

میزبان بازی امروز قرمزپوشان سپیدرود هستند و این دیدار از ساعت ۲۰ آغاز خواهد شد. به غیر از فوتبال، همه چیز بین رشت و انزلی در یک حالت نرمال قرار دارد، اما پای فوتبال که وسط می‌آید انگار همه دوستی‌ها جایش را به دشمنی می‌دهد. از چند فصل پیش که سقوط داماش از لیگ برتر به مایه خوشحالی ملوانان تبدیل شد تا الان که هر دو تیم به همراه سپیدرود باید در لیگ یک با همدیگر بازی کنند. درست است که دیداری بین آنها رخ نداده، اما قصه همان داستان تکراری هر فصل است. نه نصیحت بزرگان فوتبال جواب می‌دهد، نه تهدیدهای کمیته انضباطی و نه حتی با شعر عماد قویدل (لیدر پیشکسوت ملوان) چیزی عوض می‌شود.

درست است که اینجا اسکاتلند نیست که مردمش جنگ مذهبی‌شان را به ورزشگاه بیاورند یا اینکه مثل آرژانتینی‌ها و اسپانیایی‌ها طرفداری از تیم‌هایشان به نزاع سرمایه‌داری تبدیل شود، اما اینجا گیلان است، مردم به دور از فوتبال، پیرو راه میرزا و عاشق متحد شدن هستند ولی زمان فوتبال هیچ حسی به غیر از نفرت بینشان حاکم نمی‌شود. روزهای بازی، بین رشت و انزلی به اندازه کل دنیا فاصله می‌افتد.

کد خبر 432280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.