زیرساخت‌های عبور مترو از سپاهان شهر فراهم می‌شود/تعامل مطلوب شهرداری با سپاه و ارتش

شهردار اصفهان گفت: اجرای فاز دوم سپاهان‌شهر در حوزه شهری نیاز به توافق سپاه، ارتش، استانداری و شهرداری دارد که در سایه تعامل به نتیجه مطلوب می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی امروز _یکشنبه ۱۵ تیرماه ۹۹_ در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی منطقه پنج اظهار کرد: در سه سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های درست، تلاش و تعامل با تمام اعضا، جامعه و سازمان‌های دولتی و غیردولتی مسیری را هموار کردیم تا امسال هر هفته شاهد برداشت یکی از مصوبات شورا و تصمیمات شهرداری باشیم.

شهردار اصفهان افزود: این حرکت تا پایان سال ادامه خواهد داشت و در آینده شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگ عمرانی با حضور مقامات ملی و مشارکت همگانی مردم در "هر یکشنبه، یک افتتاح" خواهیم بود.

وی تصریح کرد: منطقه پنج ظرفیت انجام اقدامات زیادی را دارد و تعامل شهرداری و ارتش را به نمایش می‌گذارد.

نوروزی با بیان اینکه منطقه پنج بسیار وسیع و مستعد برای شکوفایی است و می‌طلبد تحول بزرگی در آن اتفاق افتد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی انجام شده و تأکید شورای شهر برای اجرای پروژه‌های عمرانی این امکان را فراهم کرده تا سپاهان شهر در آینده بیش از گذشته بدرخشد.

وی گفت: پیرو مذاکره انجام شده با مسئولان دولتی و استانی قرار شد بودجه مورد نیاز به مترو بهارستان تخصیص داده شود، از این رو شهرداری اصفهان قول داد در صورت تحقق این امر زیرساخت‌های لازم برای ادامه خط یک مترو را تأمین کند تا سپاهان شهر در مسیری قرار گیرد که در حال حاضر هر ۱۱ دقیقه و در آینده هر سه دقیقه از حمل و نقل پاک بهره ببرد.

اجرای فاز دوم سپاهان‌شهر

شهردار اصفهان با اشاره به اجرای فاز دوم سپاهان شهر افزود: دسترسی این منطقه در آینده نه تنها به ریل قطار شهری بلکه به حلقه حفاظتی اصفهان نیز میسر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای حلقه حفاظتی از شرق اصفهان آغاز شده و تا غرب این کلان شهر ادامه پیدا خواهد کرد، باغ ابریشم، دانشگاه صنعتی، ورزشگاه بزرگ نقش جهان و مرکز همایش‌ها نیز در مسیر حلقه حفاظتی اصفهان قرار دارند.

نوروزی با اشاره به عبور مسیرهای دسترسی اصفهان از سپاهان شهر در آینده نزدیک تأکید کرد: تعامل مطلوبی بین مدیریت شهری، استانداری، سپاه و ارتش در این منطقه وجود دارد و شهروندان سپاهان شهر از آن بهرمند می‌شوند.

وی ادامه داد: اجرای فاز دوم سپاهان‌شهر در حوزه شهری نیاز به توافق این چهار گروه دارد که در سایه تعامل به نتیجه مطلوب می‌رسد.

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه تراموا، گفت: تاکنون جلسات متعددی در خصوص چگونگی راه‌اندازی تراموا برگزار شده است؛ اگرچه این طرح نیاز به اعتبار قابل توجهی دارد اما باید این مسیرها طی شود تا تراموا از میدان جمهوری به میدان آزادی در منطقه پنج برسد.

وی افزود: در منطقه پنج به دلیل وجود پادگان بزرگ ارتش و تصمیم حاکمیت برای انتقال پادگان‌ها به بیرون از شهر در اراضی جنوب خیابان کمکی ارتش امکان احداث بزرگترین میدان شهری وجود دارد.

پیشرفت عمرانی خط دو مترو رضایت بخش است

نوروزی با تاکید بر اینکه اصفهان باید در عرصه‌های شهرسازی همچون سایر عرصه‌ها در جایگاه نخست باشد، تصریح کرد: قرار نیست تنها حفظ میراث گذشته در دستور کار باشد، بلکه باید میراثی را نیز برای آیندگان به یادگار بگذاریم.

وی با اشاره به پیشرفت احداث خط دو مترو اصفهان، گفت: پیشرفت عملیات اجرایی احداث خط دو مترو رضایت‌بخش است چرا که ظرف دو سال ۱۱ ایستگاه از ۱۶ ایستگاه خط دو در حال احداث بوده است.

شهردار اصفهان افزود: دستگاه تی. بی. ام در مسیر خط دو مترو تا پنج و نیم کیلومتر زیرزمین حرکت کرده و از جبهه غربی نیز قرارگاه خاتم الانبیا مستقر و شفت‌های ورودی را آماده کرده تا شاهد حرکت دستگاه حفار از این جبهه نیز باشیم.

استقبال از سرمایه گذاران

نوروزی با بیان اینکه باید در مسیر امید با قوت و قدرت حرکت کرد، گفت: در نمازهای جمعه، کلاس‌های درس و انجام اقدامات باید همواره به مردم امید دهیم و در شرایط سخت کنونی به گونه‌ای عمل کنیم تا یأس بر جامعه حاکم نشود.

شهردار اصفهان تأکید کرد: مدیریت شهری آمادگی دارد پیشنهادات تمام اقشار، گروه‌ها، دسته‌ها، سازمان‌ها و نهادها را برای ارتقا کیفیت زندگی شهروندان بپذیرد و از آن راهنمایی بگیرد.

وی اظهار کرد: باید سرمایه گذاران را به شهر دعوت کرده و از آنها استقبال کنیم، دست آنها را به گرمی بفشاریم تا با مشارکت آنها شاهد آبادانی هرچه بیشتر اصفهان باشیم.

به گزارش ایمنا، شهردار اصفهان در حاشیه کلنگ زنی بازار روز کوثر دو سپاهان شهر در پاسخ به نگرانی یکی از ساکنان این محدوده برای ساخت بازار در مجاورت خیابانی کم عرض و احتمال ایجاد ترافیک سنگین در این محل، خاطرنشان کرد: برای فروشگاه کوثر ۲ پارکینگ دو هزار و ۵۰۰ مترمربعی پیش بینی شده است.

همچنین در حاشیه کلنگ‌زنی احداث انعقاد، لخته‌سازی و ته‌نشینی تصفیه‌خانه تکمیلی سپاهان شهر، مشاور فنی پروژه توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: در تصفیه‌خانه سپاهان شهر تصفیه ثانویه آب به وسیله فیلترهای میکرودرام تا اندازه ۲۰ میکرون انجام و سپس برای ازن زنی (بهترین روش گندزدایی) وارد کانال می‌شد، اما در طرح توسعه با انجام انعقاد، لخته‌سازی و ته‌نشینی، میزان آلاینده‌ها و کدورت آب کاهش یافته و بعد وارد سیستم می‌شود.

کد خبر 432227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.